KuraWiki
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
KuraWiki
Aivan ensimmäiseksi kannattaa rekisteröityä samalla nimellä KuraWikiin, muuten muutoksissa näkyy oma ip-osoite. Rekisteröityminen tapahtuu normaalisti.
Jotta nyt saataisiin KuraWikin sisällöntuotanto käyntiin, voisi jokainen tehdä ainakin omasta pyörästään sivun. Jos sellainen on jo olemassa, tarkastakaa tiedot ja lisätkää oman vuosimallin kohdalle puuttuvat tiedot. Jos osa tiedoista on mielestänne virheellisiä, korjatkaa. Varmuuden maksimoimiseksi voi jokaisen artikkelin omalle keskustelu-sivulle perustella, jos menee muuttelemaan toisten tekemisiä. Tietojen lisäämiseen ei todellakaan mene kauan, kun on olemassa loistava Virallinen Pohjasivu.
Avatkaa sivu ja painakaa ihan ylälaidasta muokkaa/lähdekoodi -nappia(riippuu kumpi oletteko rekisteröityneet). Sivulle avautuu artikkeli koodi muodossa. Maalatkaa koko sivu ja kopioikaa Ctrl-C. Avatkaa oman pyörän sivu, kirjoittamalla osoite http://www.matkaendurot.net/wiki/index.php/Oma_Pyörä. Jälleen muokkaa-nappia ja sitten liitä teksti Ctrl-V. Muokkaa tekstiin muutokset, esikatsele, kirjoita kommentti muutoksesta ja tallenna. Kirjoituskielenä normaali Suomi.
Parhaiten oppii katsomalla valmiista artikkeleista mallia miten uusia asioita on lisätty. Esim. KTM 640 Adventure
Huolto-ohjeita voi myös yhdistää moottoriperheiden osalta, ettei tule turhaa toistoa. Esim. KTM LC4 huolto-ohjeet
Omaa pyörää voi seurata laittamalla sivu tarkkailuun. Siihen tehdyt muutokset näkyvät Tuoreet muutokset -sivulla korostetusti.
Tähän ketjuun voi laittaa kysymyksiä, ehdotuksia ja keskustelua, mistä tahansa wikiin liittyvästä.
Jotta nyt saataisiin KuraWikin sisällöntuotanto käyntiin, voisi jokainen tehdä ainakin omasta pyörästään sivun. Jos sellainen on jo olemassa, tarkastakaa tiedot ja lisätkää oman vuosimallin kohdalle puuttuvat tiedot. Jos osa tiedoista on mielestänne virheellisiä, korjatkaa. Varmuuden maksimoimiseksi voi jokaisen artikkelin omalle keskustelu-sivulle perustella, jos menee muuttelemaan toisten tekemisiä. Tietojen lisäämiseen ei todellakaan mene kauan, kun on olemassa loistava Virallinen Pohjasivu.
Avatkaa sivu ja painakaa ihan ylälaidasta muokkaa/lähdekoodi -nappia(riippuu kumpi oletteko rekisteröityneet). Sivulle avautuu artikkeli koodi muodossa. Maalatkaa koko sivu ja kopioikaa Ctrl-C. Avatkaa oman pyörän sivu, kirjoittamalla osoite http://www.matkaendurot.net/wiki/index.php/Oma_Pyörä. Jälleen muokkaa-nappia ja sitten liitä teksti Ctrl-V. Muokkaa tekstiin muutokset, esikatsele, kirjoita kommentti muutoksesta ja tallenna. Kirjoituskielenä normaali Suomi.
Parhaiten oppii katsomalla valmiista artikkeleista mallia miten uusia asioita on lisätty. Esim. KTM 640 Adventure
Huolto-ohjeita voi myös yhdistää moottoriperheiden osalta, ettei tule turhaa toistoa. Esim. KTM LC4 huolto-ohjeet
Omaa pyörää voi seurata laittamalla sivu tarkkailuun. Siihen tehdyt muutokset näkyvät Tuoreet muutokset -sivulla korostetusti.
Tähän ketjuun voi laittaa kysymyksiä, ehdotuksia ja keskustelua, mistä tahansa wikiin liittyvästä.
-Eero K
- Jukka
- Site Admin
- Viestit: 2805
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
- Pyörä: KTM 350 EXC-F
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
http://www.matkaendurot.net/wiki/index.php/Luokka:KTM
Mitenkäs tuohon mallistoon sijoittuu merkintä EGS?
Se lienee jokin kehitysvaihe LC4:n varrella, osaako joku kertoa
eroja nykypäivän LC4:iin?
http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_620_egs_1998.php
Mitenkäs tuohon mallistoon sijoittuu merkintä EGS?
Se lienee jokin kehitysvaihe LC4:n varrella, osaako joku kertoa
eroja nykypäivän LC4:iin?
http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_620_egs_1998.php
Eipä ole tietoa. KTM on todella huono antamaan mitään ylimääräistä informaatiota. Joku joka olisi seurannut malleja 90-luvulta asti saattaisi tietää. Tuo kuva on mielestäni muutenkin väärästä vuosimallista, sillä kotaria ei ole -96 jälkeen saanut valkoisena tai ainakaan mitään mallia ei ole valmistettu valkoisena. En muista mistä moinen tietokin löytyi.
-Eero K
- MTRO
- Viestit: 330
- Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 11:56 am
- Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI
- Paikkakunta: E-K
Jukka kirjoitti:http://www.matkaendurot.net/wiki/index.php/Luokka:KTM
Mitenkäs tuohon mallistoon sijoittuu merkintä EGS?
Se lienee jokin kehitysvaihe LC4:n varrella, osaako joku kertoa
eroja nykypäivän LC4:iin?
http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_620_egs_1998.php
Minulla on Saksantuonti vm. 99 LC4 640 E ja saksalaisessa rekisteriotteessa ei ole sanallakaan mainittu tuohon viittaavaa vaan siellä puhutaan juurikin tuosta EGS. Muistaakseni siinä on vielä T. Eli EGS-T tai T-EGS. Pitää tarkistaa rekisteriotteesta kotona, tuo samainen merkintä tuli suomalaiseen rekisteriotteeseen sen jälkeen kun katsastusmies oli vähän aikaa ihmetellyt, että mikähän malli tämä mahtaisi olla. Läheltä piti, ettei siitä tullut adventure papereissa.
Tosin saatan olla ihan pihalla koko aiheessa.
Asuin Japanissa -96 -98. Sinä aikana haaveilin KTM:n ensimmäisestä Adventuresta. Kävin KTM-kaupasta keräämässä kataloogit ja kokosin tietoa netistä. Muistelen että samassa esitteessä -97 Adventuren rinnalla oli uusi katumallinen kotari mallia 620 EGS-E, jossa tuo -E viittasi sähköstarttiin. Jos katalooki oli -97 niin tuon bikez-linkin -98 EGS voi hyvinkin olla -97 tai jopa -98. Muistaakseni -97 adventurekin oli mallia EGS-E Adventure.IceFire kirjoitti:Eipä ole tietoa. KTM on todella huono antamaan mitään ylimääräistä informaatiota. Joku joka olisi seurannut malleja 90-luvulta asti saattaisi tietää. Tuo kuva on mielestäni muutenkin väärästä vuosimallista, sillä kotaria ei ole -96 jälkeen saanut valkoisena tai ainakaan mitään mallia ei ole valmistettu valkoisena. En muista mistä moinen tietokin löytyi.
-Tero-
Kirjoitin tämmöisen http://www.matkaendurot.net/wiki/index. ... kan_huolto lähinnä tämän perusteella viewtopic.php?t=32
Saa parantaa ja kommentoida. Tarkoituksena onkin siirtää forumilta tietoa jäsennettyyn muotoon, eikä kirjoittaa vain omia yksisilmäisiä näkemyksiä. Kyllähän nekin on tietenkin parempia kuin ei mikään.
Joku voisi kokeilla siirtää GPS-ketjua wikiin ( viewtopic.php?t=81 ). Minä en viitsi siihen puuttua, kun en aiheesta tiedä yhtään mitään.
Toinen hyvä (ja vapaa) aihe on moottoriöljyt: viewtopic.php?t=3629
Siitä tulee kyselyjä jatkuvasti.
Saa parantaa ja kommentoida. Tarkoituksena onkin siirtää forumilta tietoa jäsennettyyn muotoon, eikä kirjoittaa vain omia yksisilmäisiä näkemyksiä. Kyllähän nekin on tietenkin parempia kuin ei mikään.
Joku voisi kokeilla siirtää GPS-ketjua wikiin ( viewtopic.php?t=81 ). Minä en viitsi siihen puuttua, kun en aiheesta tiedä yhtään mitään.
Toinen hyvä (ja vapaa) aihe on moottoriöljyt: viewtopic.php?t=3629
Siitä tulee kyselyjä jatkuvasti.
-Eero K
Minulla on itsellä ruotsista tuotu XR600R vm 2000. Ruotsalaisesta vägverketistä löytyi maininta "ärsmodel 2000" mutta ensimmäiseksi käyttöönottopäiväksi oli kuitenkin merkitty 2001 joulukuu. En ole koskaan aiemmin törmännyt vastaavaan ja en tiedä johtuuko nämä merkinnät siitä että vuosi 2000 oli viimeinen kun XR600R valmistettiin (ja myös ensimmäinen kun valmistettiin XR650R).Jukka kirjoitti:Ainaki ruotsin vägverket ilmoittaa käyttöönottopäiväksi -97 eikä tuo ole saksantuonti.
-Joona-
"ko mä halusin"
"ko mä halusin"
Kopioin nyt adventuren sivun tänne: http://www.matkaendurot.net/wiki/index. ... 640_Enduro
Poistin/muutin asiaan kuuluvat tiedot. Omistajien kannattaa tarkastaa sillä osa on perstuntumalta heitetty.
Tosiaan muistakaa lukea vastuuvapautus: http://www.matkaendurot.net/wiki/index. ... stuuvapaus
Poistin/muutin asiaan kuuluvat tiedot. Omistajien kannattaa tarkastaa sillä osa on perstuntumalta heitetty.
Tosiaan muistakaa lukea vastuuvapautus: http://www.matkaendurot.net/wiki/index. ... stuuvapaus
-Eero K
-
- Viestit: 613
- Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
- Paikkakunta: HELSINKI
GS oli ainakin aikaisemmin rekisteröitävissä olevan enduromallin tunniste ja nyt alkaa sitten spekulointi... eikö esim. 125 EGS ollut kuristetumpi malli GS:stä lyhyemmillä joustoilla eli enemmän katupainotteisesti varusteltu kuin "Ready to race"-mallisto Mattighofenin markkinointiosastoa lainatakseni. Olisikohan noin ...
-
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 11:14 am
- Pyörä: KTM 950 adv. S
- Paikkakunta: Petäjäinen (ROI)
- Viesti:
IceFire kirjoitti: Tosiaan muistakaa lukea vastuuvapautus: http://www.matkaendurot.net/wiki/index. ... stuuvapaus
Akseli Kitka
http://www.anvianet.fi/karvari/
http://www.anvianet.fi/karvari/
Yritän tehdä valtavaa hommaa ja saada selvyyden LC4:n, KTM:n ja Adventure mallin historiasta. Käyn läpi jokaisen vuoden varaosaluettelon (yhdessä n. 50 sivua, sivulla parhaimmillaan yli 50 osaa, ja vuosia 9) vertailemalla muutoksia.
Tuloksia voi seurata asianmukaisilta sivuilta:
http://www.matkaendurot.net/wiki/index. ... et=IceFire
Tuloksia voi seurata asianmukaisilta sivuilta:
http://www.matkaendurot.net/wiki/index. ... et=IceFire
-Eero K
Lisäilin sivun DR600 vm. 1986 - 1989.
http://www.matkaendurot.net/wiki/index. ... uki_DR600S
Jos joku tietää faktaa, mitä eroa -85 mallissa on näihin uudempiin, niin olkoon niin ystävällinen ja käyköön lisäämässä. Myöskin kaikki mahdolliset virheet saa, ja pitää korjata
http://www.matkaendurot.net/wiki/index. ... uki_DR600S
Jos joku tietää faktaa, mitä eroa -85 mallissa on näihin uudempiin, niin olkoon niin ystävällinen ja käyköön lisäämässä. Myöskin kaikki mahdolliset virheet saa, ja pitää korjata
--
Saukki
Oli KTM 690 Enduro, nyt Can-Am mönkijä
Saukki
Oli KTM 690 Enduro, nyt Can-Am mönkijä
Kun en oikein näistä Wiki-jutuista ymmärrä niin voiko täällä kysellä.
Miten tää KuraWiki liittyy siihen Wikipediaan ( www.wikipedia.org ). Onko sieltä linkki tänne vai täältä linkki sinne.
Siirtyykö KuraWikin jutut automaattisesti Wikipediaan, vai miten se toimii?
Pekka
Miten tää KuraWiki liittyy siihen Wikipediaan ( www.wikipedia.org ). Onko sieltä linkki tänne vai täältä linkki sinne.
Siirtyykö KuraWikin jutut automaattisesti Wikipediaan, vai miten se toimii?
Pekka