Dominaattorin konerempat ja paras kierrosalue

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

AliTajunta

Dominaattorin konerempat ja paras kierrosalue

Viesti Kirjoittaja AliTajunta »

Millaiset ovat käyttäjien kokemuset Dominaattorin konerempoista? Nämähän ovat yhtä yksilöllisiä kuin ihmisillä, mutta onko jotakin "rajapyykkiä" missä vaiheessa kannattaa käyttää katsomassa koko kone läpi ja mitkä osat yleensä leviävät ensin?
Kiinnostaa myös hieman vertailu Suzuki DR 650:n koneeseen?

Toinen juttu on tuo kierrosalue. Aika hyvinhän sen tuntee kun ajaa liian pienillä kierroksilla, mutta mikä on Domissa sellainen "economy" kierrosalue millä kannattaa ajella ja vaihtaa seuraavaa pykälää?
Pallokala
Pyörä: NX650, 450MT

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Kansiahan noista tuntuu menevän, pakokanavat halkeavat tulpanreikään.

Taistelukierrokset lienevät 3500 - punaraja. Se vinguttaminen ei juurikaan kyytiä paranna.
Tie katoaa metsään
mutka vie yli harjun
kone hengittää
Crop
Pyörä: enskaton

Viesti Kirjoittaja Crop »

Mitä? Pitääkö Domiin tehdä koneremppoja? :lol:

Oman domin ostin viime keväänä saksasta ja nyt on kilsoja tullut inasen vajaa 30t, eikä kone anna merkkejäkään remontin tarpeesta. Vääriä öljyjä käyttäessä kuulin selvää kilinää oikealta puolelta, mutta ne häipyivät heti delvacin saapuessa taloon.

Seetit olen yrittäny pitää kunnossa rauhallisella kylmäajolla. Isossa mukissa on isot välykset kylmänä. Näin olen asian ajatellu.
janne.k
Pyörä: XR400, XRV750

Viesti Kirjoittaja janne.k »

Olen viisaampien neuvoja uskonut eli korjataan kun menee rikki. Mulla on pyörän mittarissa nyt n. 85 000 mutta vielä se vaan toimii eikä edes pidä mitään kilinöitä tai kolinoita. Saattaa kyllä olla jossain vaiheessa vaihdettu kone kun ei ole kiksiä(88-malli).

Mutta ei sitä kannata turhaa purkaa ellei jotain virityksiä hae.
AliTajunta

Jep. Näinhän se yleensä menee, että soivaa peliä ei kannata alkaa säätämään. Ostin pyörän tosiaan tänä keväänä ja kaikki ovat kovasti kehuneet kestävyyttä.
Pirun yksinkertainen tekniikkahan noissa on. Se on tietty yleensä vaan hyvä puoli.
Coroner
Pyörä: Myyty..

Viesti Kirjoittaja Coroner »

Itselläkin Domi vasta tänä keväänä hankittu joten kokemusta ei vielä mahdottomasti ole. Mutta olen antanut kokeneempien kertoa itselleni että öljynvaihto on SE taikasana Domin koneelle! Eli vaihda öljyt (ja suodatin, maksaa kajaanissa 3,40e eli ei paha..) viimeistään suositellun 3000km:n välein, kovassa ajossa jo aikaisemminkin. Näin motti pysyy tyytyväisenä ja palvelee sinua pitkään ja nöyrästi. Luonnollisesti öljyn pitää olla koneelle sopivaa. Minun pyörässäni on käytetty Bel-Ray:n Thumper:ia, ja kun se kerran siinä kyvin toimii niin käytän sitä jatkossakin. Tai sitten Hondan omaa 10W-40:stä jota valmistaja suosittelee (yllätys..) käytettäväksi.

-J-
On-road, Off-road, No-road, anything goes!
Pallokala

Perusrakenteeltaanhan Domi on varma kampe, mutta 17 vuoteen näyttää minunkin mopedillani - ainakin rekisteriotteen numeron perusteella - olleen niin monta ja monenlaista omistajaa, että mistään ei voi olla varma. Kurapyörän elämä saattaa joskus olla rankkaa.

Tuo kannen halkeaminen on ainakin minulla ollut se ainoa suurempi ongelma. Kaikenlaista pientä käyntihäröähän tuossa mopossa on ollut, osittain ne varmaan ovat tyyppivika, osittain ne johtuvat huonosta yläpidosta. Niitä on nyt yritetty korjata pienellä kaasarimodauksella.
Tie katoaa metsään
mutka vie yli harjun
kone hengittää
janne.k
Pyörä: XR400, XRV750

Viesti Kirjoittaja janne.k »

Vikkinä domin käyntihäiriöihin vaikka ei tähän kuulukkaan niin tappokatkaisin kannattaa puhdistaa. Siis ihan purkaa ja putsata ne kontaktipinnat.
AliTajunta

Toi tappokytkimen puhdistus on kyllä totta. Mulla oli pyörä seisonut räntäsateessa parisen viikkoa. Toi tappokytkin jäi päälle, vaikka nappi olikin off. Hieman aikaa ihmetteli käynnistyksessä kun mitään ei tapahtunut.
Crop
Pyörä: enskaton

Viesti Kirjoittaja Crop »

Mulla kävi juur toisinpäin, eli vahingossa käytin tappokatkaisijaa ja sen kokeilun jälkeen tuli virtaongelmia. Kone kävi vähän miten sattui. Tilanne tosiaan korjaantui yksinkertaisesti kontaktit putsaamalla.
TeroK
Pyörä: Honda XL1000VA Varadero

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Sama juttu :lol: Vuosi sitten hain pyörän ja ekan kerran kotona sillä vähä ajoin ja erehdyin naapurin pihas sammuttamaan katkaisijasta. Aikansa ku starttaili niin lähti käyntiin, mutta kotona ku sammutti niin ei enää lähteny ja pitkän etsinnän jälkeen vika saatiin paikallistettua katkaisijaan.
AliTajunta

Tuntuu olevan aika yleinen vika. Teittekö muuten mitään muuta kuin avasitte siitä itse kytkimestä (kahvasta) ja raaputitte pinnat puhtaaksi? Mulla rupes pelittämään jo tällä. Mietin vaan että pitäisikö tuo purkaa samalla hieman paremmin, ettei ainakaan tule tienpäällä ongelmia?
Pallokala

Nonni, nyt tuli sitten yksi tarkistuskohde lisää. Ei kun tappokatkaisinta purkamaan. Onko se "kakun pala" vai kuuluko sitä katkaisinta avatessa "zzzzwäng" ja sitten joku jousi korvataan mustekynästä otetulla melkein samanlaisella... :)
Tie katoaa metsään
mutka vie yli harjun
kone hengittää
AliTajunta

Ei siellä mitään jousia (ainakaan enää) ollut. :)
Se on niinkuin todella yksinkertainen valokatkaisin. Kaksi napaa vastakkain (on/off). Itse en oikein hirveesti edes keksinyt siihen puhdistettavaa. Kattoo vain ettei ne navat ole hapettuneet tai paskaiset.
Kyselinkin tuossa juuri että pitäisikö siitä vielä katsoa/puhdistaa muutakin?
Jakke N
Pyörä: EXC450

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Ei ole pelkästään Domin heikkous toi tappokatkaisija. DR:n katkaisija jää kanssa 'päälle' jos sitä kayttää.

Sammuttelen aina avaimesta, mutta en muistanut sanoa tätä kaverille, kun kävi koeajolenkillä ja niimpä... :cry:
Vastaa Viestiin