Dominaattorin konerempat ja paras kierrosalue
Valvoja: Moderaattorit
-
AliTajunta
Dominaattorin konerempat ja paras kierrosalue
Millaiset ovat käyttäjien kokemuset Dominaattorin konerempoista? Nämähän ovat yhtä yksilöllisiä kuin ihmisillä, mutta onko jotakin "rajapyykkiä" missä vaiheessa kannattaa käyttää katsomassa koko kone läpi ja mitkä osat yleensä leviävät ensin?
Kiinnostaa myös hieman vertailu Suzuki DR 650:n koneeseen?
Toinen juttu on tuo kierrosalue. Aika hyvinhän sen tuntee kun ajaa liian pienillä kierroksilla, mutta mikä on Domissa sellainen "economy" kierrosalue millä kannattaa ajella ja vaihtaa seuraavaa pykälää?
Kiinnostaa myös hieman vertailu Suzuki DR 650:n koneeseen?
Toinen juttu on tuo kierrosalue. Aika hyvinhän sen tuntee kun ajaa liian pienillä kierroksilla, mutta mikä on Domissa sellainen "economy" kierrosalue millä kannattaa ajella ja vaihtaa seuraavaa pykälää?
Mitä? Pitääkö Domiin tehdä koneremppoja?
Oman domin ostin viime keväänä saksasta ja nyt on kilsoja tullut inasen vajaa 30t, eikä kone anna merkkejäkään remontin tarpeesta. Vääriä öljyjä käyttäessä kuulin selvää kilinää oikealta puolelta, mutta ne häipyivät heti delvacin saapuessa taloon.
Seetit olen yrittäny pitää kunnossa rauhallisella kylmäajolla. Isossa mukissa on isot välykset kylmänä. Näin olen asian ajatellu.
Oman domin ostin viime keväänä saksasta ja nyt on kilsoja tullut inasen vajaa 30t, eikä kone anna merkkejäkään remontin tarpeesta. Vääriä öljyjä käyttäessä kuulin selvää kilinää oikealta puolelta, mutta ne häipyivät heti delvacin saapuessa taloon.
Seetit olen yrittäny pitää kunnossa rauhallisella kylmäajolla. Isossa mukissa on isot välykset kylmänä. Näin olen asian ajatellu.
-
janne.k
- Pyörä: XR400, XRV750
Olen viisaampien neuvoja uskonut eli korjataan kun menee rikki. Mulla on pyörän mittarissa nyt n. 85 000 mutta vielä se vaan toimii eikä edes pidä mitään kilinöitä tai kolinoita. Saattaa kyllä olla jossain vaiheessa vaihdettu kone kun ei ole kiksiä(88-malli).
Mutta ei sitä kannata turhaa purkaa ellei jotain virityksiä hae.
Mutta ei sitä kannata turhaa purkaa ellei jotain virityksiä hae.
-
AliTajunta
Itselläkin Domi vasta tänä keväänä hankittu joten kokemusta ei vielä mahdottomasti ole. Mutta olen antanut kokeneempien kertoa itselleni että öljynvaihto on SE taikasana Domin koneelle! Eli vaihda öljyt (ja suodatin, maksaa kajaanissa 3,40e eli ei paha..) viimeistään suositellun 3000km:n välein, kovassa ajossa jo aikaisemminkin. Näin motti pysyy tyytyväisenä ja palvelee sinua pitkään ja nöyrästi. Luonnollisesti öljyn pitää olla koneelle sopivaa. Minun pyörässäni on käytetty Bel-Ray:n Thumper:ia, ja kun se kerran siinä kyvin toimii niin käytän sitä jatkossakin. Tai sitten Hondan omaa 10W-40:stä jota valmistaja suosittelee (yllätys..) käytettäväksi.
-J-
-J-
On-road, Off-road, No-road, anything goes!
- Pallokala
- Pyörä: NX650, 450MT
Perusrakenteeltaanhan Domi on varma kampe, mutta 17 vuoteen näyttää minunkin mopedillani - ainakin rekisteriotteen numeron perusteella - olleen niin monta ja monenlaista omistajaa, että mistään ei voi olla varma. Kurapyörän elämä saattaa joskus olla rankkaa.
Tuo kannen halkeaminen on ainakin minulla ollut se ainoa suurempi ongelma. Kaikenlaista pientä käyntihäröähän tuossa mopossa on ollut, osittain ne varmaan ovat tyyppivika, osittain ne johtuvat huonosta yläpidosta. Niitä on nyt yritetty korjata pienellä kaasarimodauksella.
Tuo kannen halkeaminen on ainakin minulla ollut se ainoa suurempi ongelma. Kaikenlaista pientä käyntihäröähän tuossa mopossa on ollut, osittain ne varmaan ovat tyyppivika, osittain ne johtuvat huonosta yläpidosta. Niitä on nyt yritetty korjata pienellä kaasarimodauksella.
Tie katoaa metsään
mutka vie yli harjun
kone hengittää
mutka vie yli harjun
kone hengittää
-
AliTajunta
-
AliTajunta
-
AliTajunta
Ei siellä mitään jousia (ainakaan enää) ollut. 
Se on niinkuin todella yksinkertainen valokatkaisin. Kaksi napaa vastakkain (on/off). Itse en oikein hirveesti edes keksinyt siihen puhdistettavaa. Kattoo vain ettei ne navat ole hapettuneet tai paskaiset.
Kyselinkin tuossa juuri että pitäisikö siitä vielä katsoa/puhdistaa muutakin?
Se on niinkuin todella yksinkertainen valokatkaisin. Kaksi napaa vastakkain (on/off). Itse en oikein hirveesti edes keksinyt siihen puhdistettavaa. Kattoo vain ettei ne navat ole hapettuneet tai paskaiset.
Kyselinkin tuossa juuri että pitäisikö siitä vielä katsoa/puhdistaa muutakin?