Kaasarin kumikaulan korjaus

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

njaa

Kaasarin kumikaulan korjaus

Viesti Kirjoittaja njaa »

Milläs tollanen kaasarin / airboxin välinen kumi kantsis korjata? Mitään paloja ei puutu, vaan muutama halkeama. Yks halkeama on aika pahasti just kaasarin kiinnityksen kohdalla, eli pitäis kestääkin sen korjauksen jotain.

Uusi maksais vähän alle huntin.. aika kipurajoilla. :roll:
Tikkaoja
Pyörä: Canyon ja Cube

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Cascon Liquisole -kumiliimaa täällä on kehuttu noiden korjaamiseen. Itellä ei oo tosta aineesta kokemuksia, putkilo kuitenkin odottaa kaapissa jos tarvetta tulee...

-petteri
njaa

Tikkaoja kirjoitti:Cascon Liquisole -kumiliimaa täällä on kehuttu noiden korjaamiseen. Itellä ei oo tosta aineesta kokemuksia, putkilo kuitenkin odottaa kaapissa jos tarvetta tulee...

-petteri
Laitoin sen nyt Bostikin nestemäisellä kumilla, kun tota cascoa ei löytynyt lähimmästä rautakaupasta. Sikahintaista ainakin, joten pitäisi olla hyvää? :lol:

Puhdistin asetonilla + karhensin 60 santiksella ja "laminoin" ohuen kudoksen siihen liiman sekaan, mikä tuli liiman messissä.

48 tuntia pitäis kuivua.. :shock: Vikat hyvät ajokelit saatana. Launtaina sataa vissiin lunta ja +1 astetta. :evil:
njaa

Näyttää kestävän ja pysyvän kiinni sika hyvin! Tuli parempi kuin uudesta, koska pystyi laminoimaan sen lasikuituverkon siihen. Huomattavasti jämäkämpi.

Kestänyt nyt 4 kaasarin avausta ja sitä kaulaa joutuu survomaan aika paljon, että saa kaasarin irti siitä välistä..
x-mean
Pyörä: sattuman kaupalla

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Mitä tuollainen kumiliima sitten maksaa?..täytyy pistää "korvantaakse" tuo,siis vinkki, ei tietenkään liimaa :P
Foorumin "sekakäyttäjä"
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Mulla on kans ollut tuota Liquisolea, mutta eipä se nyt niin maailmoja kestänyt. Käytin sitä kenkien korjaamiseen. Sittemmin olen sen korvannut Terosonin Voimaliimalla. On kestänyt kenkien korjauksessa nyt jo kolme vuotta. Tuo Teroson maksaa jotakin 15€ paikkeilla. Ja jää myös elastiseksi.

Mulla olis samansukunen homma tehtävissä. Saa nähdä miten onnistuu. En ole vielä kysynyt uuden osan hintaa, mutta on helppo arvata että se on kallis.
x-mean

Jees!tuo on hyvä tietää vastaisuuden varalle! Jos ei itse tarvitse kumikaulaa korjailla,niin kyllähän tuolla muutenkin vois käyttöä olla,enkä tarkoita haistelua :roll:
Foorumin "sekakäyttäjä"
jiiwee

Viesti Kirjoittaja jiiwee »

x-mean kirjoitti:Jees!tuo on hyvä tietää vastaisuuden varalle! Jos ei itse tarvitse kumikaulaa korjailla,niin kyllähän tuolla muutenkin vois käyttöä olla,enkä tarkoita haistelua :roll:
Kyllähän fakta taitaa olla, että kuka tätä lajia harrastaa, niin liimaa kuluu muuhunkin kuin liimaukseen! Eihän kukaan täysjärkinen mene rypemään liejuun, mettään ja hiekkaan 200kg rautaa mukanaan... :D :D :D
Mozartin kaunein sävellys; neljässä tahdissa ja yhdellä iskulla.
x-mean

jiiwee kirjoitti:
x-mean kirjoitti:Jees!tuo on hyvä tietää vastaisuuden varalle! Jos ei itse tarvitse kumikaulaa korjailla,niin kyllähän tuolla muutenkin vois käyttöä olla,enkä tarkoita haistelua :roll:
Kyllähän fakta taitaa olla, että kuka tätä lajia harrastaa, niin liimaa kuluu muuhunkin kuin liimaukseen! Eihän kukaan täysjärkinen mene rypemään liejuun, mettään ja hiekkaan 200kg rautaa mukanaan... :D :D :D
Ehkä tuo fotoni tuossa vasemmalla kertoo kaiken.... :lol:
aatu64

Viesti Kirjoittaja aatu64 »

Terve

Jos on tuttuja töissä teollisuudessa, niin siellä käytetään tosi hyvää kumiliimaa hihnakuljettimien liimaukseen....kannattaa kysellä. Valmistaja oli muistaakseni Rapid ja merkki 3000.

Hyvät uudet vuodet InnerMongoliasta

rampe
MVe
Pyörä: Triumph Tiger 955i

Viesti Kirjoittaja MVe »

TIP TOP merkiltä löytyy SC CEMENT 2000 vulkanointi aine, jolla olen korjaillut irronneita ja rikkoutuneita kumiosia menestyksellisesti.
Tuntuu toimivan hyvin kumin ja metallin liittämisen lisäksi moneen muuhun materiaaliin.
Pienin pakkauskoko taitaa olla 500g ja hinta n. 50€, mutta kyseessä on 2-komponentti aine, joten se tuntuu myös säilyvän aika pitkään.
Vastaa Viestiin