Uusi maksais vähän alle huntin.. aika kipurajoilla.
Kaasarin kumikaulan korjaus
Valvoja: Moderaattorit
Kaasarin kumikaulan korjaus
Milläs tollanen kaasarin / airboxin välinen kumi kantsis korjata? Mitään paloja ei puutu, vaan muutama halkeama. Yks halkeama on aika pahasti just kaasarin kiinnityksen kohdalla, eli pitäis kestääkin sen korjauksen jotain.
Laitoin sen nyt Bostikin nestemäisellä kumilla, kun tota cascoa ei löytynyt lähimmästä rautakaupasta. Sikahintaista ainakin, joten pitäisi olla hyvää?Tikkaoja kirjoitti:Cascon Liquisole -kumiliimaa täällä on kehuttu noiden korjaamiseen. Itellä ei oo tosta aineesta kokemuksia, putkilo kuitenkin odottaa kaapissa jos tarvetta tulee...
-petteri
Puhdistin asetonilla + karhensin 60 santiksella ja "laminoin" ohuen kudoksen siihen liiman sekaan, mikä tuli liiman messissä.
48 tuntia pitäis kuivua..
Mulla on kans ollut tuota Liquisolea, mutta eipä se nyt niin maailmoja kestänyt. Käytin sitä kenkien korjaamiseen. Sittemmin olen sen korvannut Terosonin Voimaliimalla. On kestänyt kenkien korjauksessa nyt jo kolme vuotta. Tuo Teroson maksaa jotakin 15€ paikkeilla. Ja jää myös elastiseksi.
Mulla olis samansukunen homma tehtävissä. Saa nähdä miten onnistuu. En ole vielä kysynyt uuden osan hintaa, mutta on helppo arvata että se on kallis.
Mulla olis samansukunen homma tehtävissä. Saa nähdä miten onnistuu. En ole vielä kysynyt uuden osan hintaa, mutta on helppo arvata että se on kallis.
Kyllähän fakta taitaa olla, että kuka tätä lajia harrastaa, niin liimaa kuluu muuhunkin kuin liimaukseen! Eihän kukaan täysjärkinen mene rypemään liejuun, mettään ja hiekkaan 200kg rautaa mukanaan...x-mean kirjoitti:Jees!tuo on hyvä tietää vastaisuuden varalle! Jos ei itse tarvitse kumikaulaa korjailla,niin kyllähän tuolla muutenkin vois käyttöä olla,enkä tarkoita haistelua
Mozartin kaunein sävellys; neljässä tahdissa ja yhdellä iskulla.
Ehkä tuo fotoni tuossa vasemmalla kertoo kaiken....jiiwee kirjoitti:Kyllähän fakta taitaa olla, että kuka tätä lajia harrastaa, niin liimaa kuluu muuhunkin kuin liimaukseen! Eihän kukaan täysjärkinen mene rypemään liejuun, mettään ja hiekkaan 200kg rautaa mukanaan...x-mean kirjoitti:Jees!tuo on hyvä tietää vastaisuuden varalle! Jos ei itse tarvitse kumikaulaa korjailla,niin kyllähän tuolla muutenkin vois käyttöä olla,enkä tarkoita haistelua![]()
![]()
-
MVe
- Pyörä: Triumph Tiger 955i
TIP TOP merkiltä löytyy SC CEMENT 2000 vulkanointi aine, jolla olen korjaillut irronneita ja rikkoutuneita kumiosia menestyksellisesti.
Tuntuu toimivan hyvin kumin ja metallin liittämisen lisäksi moneen muuhun materiaaliin.
Pienin pakkauskoko taitaa olla 500g ja hinta n. 50€, mutta kyseessä on 2-komponentti aine, joten se tuntuu myös säilyvän aika pitkään.
Tuntuu toimivan hyvin kumin ja metallin liittämisen lisäksi moneen muuhun materiaaliin.
Pienin pakkauskoko taitaa olla 500g ja hinta n. 50€, mutta kyseessä on 2-komponentti aine, joten se tuntuu myös säilyvän aika pitkään.