Yamaha Ténéré 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Ilipo
Viestit: 408
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

SW-Motech on brändätty Barkbusters, ja näitä saattaisi Suomesta löytyäkin...


https://sw-motech.com/en/bike/YAMAHA/XT ... andguards/
Avatar
mek
Viestit: 2705
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V-Strom 800 DE
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja mek »

Avatar
Ilipo
Viestit: 408
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

Ja RM-Heino Suomessa [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Avatar
Totti
Viestit: 1123
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Totti »

Yritin alkuvuodesta tosissani ostaa Barkbusterseja Suomesta. Kyselin paikallisesta liikkeestä (joka on RM Heinon edustaja).
Mutta jostain syystä Motech ei suostunut nuita Heinolle toimittamaan. Olin siis pakotettu lahjoittamaan vähäiset rahani ulkomaille.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Nipa5
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 12:28 am
Pyörä: XRV -98
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Nipa5 »

https://www.adventure-spec.com/

Mä hommasin barkbusterit tuolta maaliskuussa. Toimituskulut n. 15€, mukana toki muutakin.

Lähetetty minun STF-L09 laitteesta Tapatalkilla
Joukahainen
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Elo 13, 2019 5:09 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Joukahainen »

Taitaa tulla märkä kesä, kun ajokamppeiksi tarjotaan jo pelastusliivejä: https://www.yamaha-motor.eu/fi/fi/produ ... apparel/#/

Kiva kuitenkin, että kauppa käy: https://www.bike.fi/uusien-moottoripyor ... more-37713
Joukahainen
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Elo 13, 2019 5:09 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Joukahainen »

STN
Viestit: 481
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Pyörä: T7. Tunturi Start

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja STN »

Tämä on oikein hyvä tilasto.. Parin vuoden päästä on mistä valita vähän ajettuja!

STN
Helllno
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 7:58 pm
Pyörä: Tenere700

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Helllno »

Mad tv:ltä oli tullut hyvä video jousituksesta ja sen säädöistä.
https://www.youtube.com/watch?v=CPUZtq_RN0w

Tuli itse laitettua jäykempi takajousi pyörään talven aikana, mutta vielä en ole päässyt pyörää testaamaan.
JKon
Viestit: 234
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 12:11 pm
Pyörä: Ténéré 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja JKon »

Helllno kirjoitti:Mad tv:ltä oli tullut hyvä video jousituksesta ja sen säädöistä.
https://www.youtube.com/watch?v=CPUZtq_RN0w

Tuli itse laitettua jäykempi takajousi pyörään talven aikana, mutta vielä en ole päässyt pyörää testaamaan.
Paljonko oli jousella hintaa ja mistä tilasit ? Näköjään paljon löytyy jousia googleen kirjottamalla ja hinta ei kovin päätä huimaa...
Vielä kun tietäis mikä on hyvä.
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Rally Raidilla ainakin on vaihtoehtoja eri painoille, sieltä varmaan laitan tilaukseen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Helllno
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 7:58 pm
Pyörä: Tenere700

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Helllno »

JKon kirjoitti:
Helllno kirjoitti:Mad tv:ltä oli tullut hyvä video jousituksesta ja sen säädöistä.
https://www.youtube.com/watch?v=CPUZtq_RN0w

Tuli itse laitettua jäykempi takajousi pyörään talven aikana, mutta vielä en ole päässyt pyörää testaamaan.
Paljonko oli jousella hintaa ja mistä tilasit ? Näköjään paljon löytyy jousia googleen kirjottamalla ja hinta ei kovin päätä huimaa...
Vielä kun tietäis mikä on hyvä.
Tuolta rally raidilta tilasin tuon jäykimmän jousen. http://www.rally-raidproducts.co.uk/yam ... er-heavier
Postit oli aika kovat, mutta en löytänyt talvella muualtakaan.

Etupäähän ei ole vielä tullut jäykempiä jousia vastaan.
Stefa74
Viestit: 181
Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
Pyörä: Ktm 990 adventure
Paikkakunta: Oulu

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Stefa74 »

Ktechsuspension - sieltä löytyy tenereen eteen jäykempiä jousia
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
Tero K
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Maalis 03, 2008 8:50 am
Pyörä: KTM 500 Six Days vm 2016

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Tero K »

JKon
Viestit: 234
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 12:11 pm
Pyörä: Ténéré 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja JKon »

https://www.off-the-road.de/en/700-Tene ... e-700.html
Progressiivinen takajousi. En löytänyt tietoa vastuksista.
https://touratech-usa.com/store/Tourate ... Tenere-700
Touratechilta saman valmistajan.
https://touratech-usa.com/store/Tourate ... Tenere-700
Ja etuhaarukan

Kertokaas tyhmälle kannattaako olla tuollaine progressiivinen jousi vai lineaarinen ? Onko noissa paljon eroa ja mitä oon ymmärtänyt tässäkin on eriäviä mielipiteitä? Ja mihin kategoriaan tuo teneren perus takajousi menee ?

Itse näkisin että progressiivinen jousi estäisi paremmin sen ettei lyö pohjaan mutta silti voisi olla mukava myös matka-ajossa?

Itse oon 100 kilonen ukko niin tuntuu kyllä että takajousen voisi vaihtaa. Varsinkin kun painoa on reilusti kamppeiden kanssa ja vielä jos on tavaraa.
Etuhaarukka tuntuu olevan ihan ok sinänsä omiin ajoihin.

Anteeksi jos off-topic...

EDIT: Joo asiaa hieman tutkittuani totean että asia on juuri näin eli kunnon offroad miehille tuo lineaarinen lienee parempi ja progressiivinen on jokapaikanhöylä ja mukavampi tieajoihin. Progressiivisen ongelma lienee kun mennään lähemmäs pohjaa se menee liian kovaksi. Myös säädettävässä jousituksessa lineaarinen sopii paremmin jonkun jutun mukaan. Taitaa olla rally raidin jousi minunkin valinta. Olis vaan kiva saada tosiaan jotain käyttökokemuksia kuulla maantieajosta tuon kanssa 90-100kg kuskilla.
Vastaa Viestiin