BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
talkku
Viestit: 1086
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja talkku »

kiitti vastauksesta. Tavallisella mennään.Muistelin varmaan tuota entistä 1200:sta. Tuo 611ELAST on pituudeltaan 592mm,mutta voidaan venyttää 611mm.

continental osanumeroita:
Continental / Contitech Part #: 4PK611
Length: 611mm
Application: BMW R Oilhead 4 valve
Make/Model: BMW : R850, R1100, R1150, R1200C
Model Years: 1992-2002
Manufacturer #: 12 31 1 341 779
EME Part # Belt-4PK611779

Continental / Contitech Part #: 4PK611ELAST
Length: 592 mm
Application: BMW R Oilhead 4-valve, Hexhead
Make/Model: BMW : R850, R1100, R1150, R1200
Model Years: 1996-2010
Manufacturer #: 12 31 7 681 841
EME Part# Belt-4PK592841

Continental / Contitech Part #: 4PK592ELAST
Length: 582mm
Application: BMW R Series Hexhead
Make/Model: BMW : R900, R1200
Model Years: 2005-2011
Manufacturer #: 12 31 7 690 571 Superseded by (12 31 8 528 385)
EME Part# Belt-4PK582571
Hat3
Viestit: 14
Liittynyt: Su Syys 24, 2017 2:23 pm
Pyörä: BMW 1100gs

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Hat3 »

Hat3 kirjoitti:Kiitos viesteistä! Soitan vielä maanantaina huoltomiehelle ja varmistan yksityiskohtaisesti mikä hänen mielestään noissa oli ongelma. Mitä internetistä katsoin niin liimoja (locktite) on ainakin jossain malleissa käytetty ja sitten väkisin kuumentamatta avattu niin kärsinyt nuo pinnit. Yv:llä sainkin jo hyvän tarjouksen uusista, johon tartun varmasti kun puhelun teen ensiksi. Palaan maanantain jälkeen tähän asiaan paremmilla tiedoilla. Tapaaminen huoltomiehen kanssa oli liian nopea kun itsellänikin oli kiire ja pyöräkin jäi vielä pajalle.

Kiitos jo tähän asti avusta!

Puhelinkeskustelu huoltomiehen kanssa selvensi asiaa. Laakerit kunnossa ja itse "pivot" tapit kierteineen myös. Käytön jälkiä. Ei aihetta vaihtoon.
MikkoSa
Viestit: 11
Liittynyt: To Syys 14, 2017 6:51 am
Pyörä: R1100GS + HD ULH + HD FXSTC

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja MikkoSa »

D6RA75 startti alkoi pyörittää vaivalloisesti. Asiaa enempää pohtimatta kävin akkukaupassa, virhe. Syyksi paljastui irronneet magneetit. Onko tietoa löytyykö jostain tarvittavat varaosat, vai onko laitettava kättä taskuun ja hankittava 300€ uusi osa?
Viimeksi muokannut MikkoSa, Ke Touko 02, 2018 7:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
viitsu
Viestit: 298
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
Pyörä: R 1200GS Adv-14 XChallenge
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Saksasta ebayn kautta tilasin viime vuonna kaverin pyörään 45€ kuluineen uuden startin.Sieltä kannattaa etsiä.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Tuolta Saksasta tosiaan löytyy uusia startteja noin kuudenkympin hintaan.
Minä ostin sieltä yhden muutama vuosi sitten, kun omani hajosi. Toimii edelleen erinomaisesti.

Siis tuolta Ebay.de sivuilta, klik linkki

Edit: Tarkistin tuon ostojutun omista huoltofileistäni. Ostin sen uuden startin Saksan Ebaystä jo vuonna 2011 hintaan 58.- € toimituskuluineen ja se siis toimii vielä erinomaisesti.
Matkaa sille uudelle startille on tullut aika tasan 100.000 km nyt seitsemässä vuodessa.
Pyörälläni on ajettu nyt 250.000 km

Hinnat eivät ole juuri nousseet.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Viimeksi muokannut Pekkavee, Ke Touko 02, 2018 10:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Nomad
Viestit: 452
Liittynyt: To Tammi 18, 2007 9:14 pm
Pyörä: Ewan McGregor -03
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Nomad »

Ebaysta saa Valeon startin vajaalla kahdella sadalla. Nuo muutaman kympin startit on jonkun mun kuin Valeon tekemiä - todennäköisesti kiinalaisia kopioita. En epäile toimivuutta, mutta jos on haaveissa ajaa Vladivostokiin, kannattaa harkita toisenkin kerran.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Nomad kirjoitti:Ebaysta saa Valeon startin vajaalla kahdella sadalla. Nuo muutaman kympin startit on jonkun mun kuin Valeon tekemiä - todennäköisesti kiinalaisia kopioita. En epäile toimivuutta, mutta jos on haaveissa ajaa Vladivostokiin, kannattaa harkita toisenkin kerran.
Tää on taas tätä, ainaista pelottelua.
Ilman mitään omaa kokemusta.
"todennäköisesti kiinalaisia kopioita"

Vuonna 2011 ostamani startti ei ollut Kiinassa tehty.
Ei kyllä Valeonkaan tekemä.
Muitakin laadukkaita valmistajia löytyy kuin Valeo, ihan Euroopasta vaikka Romaniasta.
Romaniassa tehdään myös Mersuja nykyisin.

Se ostamani startti oli rakenteeltaan, valuiltaan yms. ihan alkuperäisen tasoinen.
Sillä minun ostamallani startilla olen nyt siis ajanut 100.000 km ja se toimii hienosti edelleen.
Siinä ei ole myöskään tuota vanhempien Valeo starttien ongelmaa, että magneetit irtoaisivat.

Osta MikkkoSA Ebay.de sivuilta hyvä uusi startti kuudella kympillä. Et pety.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
MikkoSa
Viestit: 11
Liittynyt: To Syys 14, 2017 6:51 am
Pyörä: R1100GS + HD ULH + HD FXSTC

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja MikkoSa »

Kiitoksia. Tilasin tuollaisen halvan startin, katsotaan toimiiko. Hinta on tosiaan epäilyttävän huokea..
Avatar
viitsu
Viestit: 298
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
Pyörä: R 1200GS Adv-14 XChallenge
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Vuoden on nyt kaverin pyörässä startannut tuo ebayn startti.
Ainoa ongelma oli kun tavara tuli saksasta suomeen neljässä päivässä, niin suomen itellapostinurmikonleikkuuruuankuljetus neppaili paketin kanssa toiset neljä päivää. :roll: :?
Avatar
Nomad
Viestit: 452
Liittynyt: To Tammi 18, 2007 9:14 pm
Pyörä: Ewan McGregor -03
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Nomad »

Pekkavee kirjoitti:
Nomad kirjoitti:Ebaysta saa Valeon startin vajaalla kahdella sadalla. Nuo muutaman kympin startit on jonkun mun kuin Valeon tekemiä - todennäköisesti kiinalaisia kopioita. En epäile toimivuutta, mutta jos on haaveissa ajaa Vladivostokiin, kannattaa harkita toisenkin kerran.
Tää on taas tätä, ainaista pelottelua.
Ilman mitään omaa kokemusta.
"todennäköisesti kiinalaisia kopioita"
Pekka
:shock: :shock: :shock:
Moi Pekka. Tästä meillä on eri mielipide ja olkoon niin.
Vilpittömästi toivon, että nuo edullisetkin (brändittömät) varaosat kestää ja eivät jätä motoristeja (loma)reissulla tien varteen.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Nomad kirjoitti: Moi Pekka. Tästä meillä on eri mielipide ja olkoon niin.
Vilpittömästi toivon, että nuo edullisetkin (brändittömät) varaosat kestää ja eivät jätä motoristeja (loma)reissulla tien varteen.
6 vuotta ja 100.000 km ostamallani edullisella startilla on mielestäni ihan hyvä oma kokemus brändittömästä startista.
Se toimii edelleen joka päivä luotettavasti ja hyvin. Startteja sille tulee ainakin kymmenen melkein joka päivä. Käytän pyörääni ollessani mopokoulussa ajokouluttajana sekä kaikenlaiseen muuhun ja autoa ei minulla ole ollenkaan.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Patukka
Viestit: 633
Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
Paikkakunta: Maailman Paras Kylä

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Patukka »

Moni vannoo Red Linen Shock proofin nimeen vaihteistoöljyn valinnassa ja hyvä öljyhän se on. Nyt kiinnostaa onko kukaan kokeillut käyttää Bel Rayn Big Twin transmission olilia bemarin vaihteistossa http://www.belray.com/ask-tech-does-bel ... y-davidson. Ainakin pikaisella vertailulla on ominaisuuksiltaan aika lähellä Shock proof lightia. Viskositeetihan tuolla on 85w-140 GL-5

Sen verran uteliaisuuta on että ajattelin kokeilla kuinka tuo toimii ässän 6-vaihteisessa laatikossa. Samanlaisia kolinatoosia ovat harrikan laatikotkin.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Patukka kirjoitti:Moni vannoo Red Linen Shock proofin nimeen vaihteistoöljyn valinnassa ja hyvä öljyhän se on. Nyt kiinnostaa onko kukaan kokeillut käyttää Bel Rayn Big Twin transmission olilia bemarin vaihteistossa
Sen verran uteliaisuuta on että ajattelin kokeilla kuinka tuo toimii ässän 6-vaihteisessa laatikossa. Samanlaisia kolinatoosia ovat harrikan laatikotkin.
JOS tuo on GL-5 laatuluokkaa, eli sisältää lisäaineet vaahtoamisen estoon meidän vinhasti kardaanin nopeudella pyörivään vaihdelaatikkoon, niin sehän käy.
Jos taas ei, niin öljyt tulevat ulos vaahtona.
Harrikan laatikot toki kolisevat, mutta pyörivät paljon hitaammin kuin meidän laatikot, koska eivät ole suoraan kampiakselin perässä, vaan välityksen päässä.

Kärkkäisellä tuo oli aika kohtuuhintaan.
Tuolla, klik

Mistä löysit tuon GL-5 laatuluokan tuolle öljylle?

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Patukka
Viestit: 633
Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
Paikkakunta: Maailman Paras Kylä

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Patukka »

Pekkavee kirjoitti:
Patukka kirjoitti:Moni vannoo Red Linen Shock proofin nimeen vaihteistoöljyn valinnassa ja hyvä öljyhän se on. Nyt kiinnostaa onko kukaan kokeillut käyttää Bel Rayn Big Twin transmission olilia bemarin vaihteistossa
Sen verran uteliaisuuta on että ajattelin kokeilla kuinka tuo toimii ässän 6-vaihteisessa laatikossa. Samanlaisia kolinatoosia ovat harrikan laatikotkin.
JOS tuo on GL-5 laatuluokkaa, eli sisältää lisäaineet vaahtoamisen estoon meidän vinhasti kardaanin nopeudella pyörivään vaihdelaatikkoon, niin sehän käy.
Jos taas ei, niin öljyt tulevat ulos vaahtona.
Harrikan laatikot toki kolisevat, mutta pyörivät paljon hitaammin kuin meidän laatikot, koska eivät ole suoraan kampiakselin perässä, vaan välityksen päässä.

Kärkkäisellä tuo oli aika kohtuuhintaan.
Tuolla, klik

Mistä löysit tuon GL-5 laatuluokan tuolle öljylle?

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Täältä http://www.belray.com/sites/default/fil ... lish_0.pdf
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Kiitos linkistä.
Sittenhän tuo käy mainiosti myös.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Vastaa Viestiin