BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Valvoja: Moderaattorit
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
kiitti vastauksesta. Tavallisella mennään.Muistelin varmaan tuota entistä 1200:sta. Tuo 611ELAST on pituudeltaan 592mm,mutta voidaan venyttää 611mm.
continental osanumeroita:
Continental / Contitech Part #: 4PK611
Length: 611mm
Application: BMW R Oilhead 4 valve
Make/Model: BMW : R850, R1100, R1150, R1200C
Model Years: 1992-2002
Manufacturer #: 12 31 1 341 779
EME Part # Belt-4PK611779
Continental / Contitech Part #: 4PK611ELAST
Length: 592 mm
Application: BMW R Oilhead 4-valve, Hexhead
Make/Model: BMW : R850, R1100, R1150, R1200
Model Years: 1996-2010
Manufacturer #: 12 31 7 681 841
EME Part# Belt-4PK592841
Continental / Contitech Part #: 4PK592ELAST
Length: 582mm
Application: BMW R Series Hexhead
Make/Model: BMW : R900, R1200
Model Years: 2005-2011
Manufacturer #: 12 31 7 690 571 Superseded by (12 31 8 528 385)
EME Part# Belt-4PK582571
continental osanumeroita:
Continental / Contitech Part #: 4PK611
Length: 611mm
Application: BMW R Oilhead 4 valve
Make/Model: BMW : R850, R1100, R1150, R1200C
Model Years: 1992-2002
Manufacturer #: 12 31 1 341 779
EME Part # Belt-4PK611779
Continental / Contitech Part #: 4PK611ELAST
Length: 592 mm
Application: BMW R Oilhead 4-valve, Hexhead
Make/Model: BMW : R850, R1100, R1150, R1200
Model Years: 1996-2010
Manufacturer #: 12 31 7 681 841
EME Part# Belt-4PK592841
Continental / Contitech Part #: 4PK592ELAST
Length: 582mm
Application: BMW R Series Hexhead
Make/Model: BMW : R900, R1200
Model Years: 2005-2011
Manufacturer #: 12 31 7 690 571 Superseded by (12 31 8 528 385)
EME Part# Belt-4PK582571
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Hat3 kirjoitti:Kiitos viesteistä! Soitan vielä maanantaina huoltomiehelle ja varmistan yksityiskohtaisesti mikä hänen mielestään noissa oli ongelma. Mitä internetistä katsoin niin liimoja (locktite) on ainakin jossain malleissa käytetty ja sitten väkisin kuumentamatta avattu niin kärsinyt nuo pinnit. Yv:llä sainkin jo hyvän tarjouksen uusista, johon tartun varmasti kun puhelun teen ensiksi. Palaan maanantain jälkeen tähän asiaan paremmilla tiedoilla. Tapaaminen huoltomiehen kanssa oli liian nopea kun itsellänikin oli kiire ja pyöräkin jäi vielä pajalle.
Kiitos jo tähän asti avusta!
Puhelinkeskustelu huoltomiehen kanssa selvensi asiaa. Laakerit kunnossa ja itse "pivot" tapit kierteineen myös. Käytön jälkiä. Ei aihetta vaihtoon.
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
D6RA75 startti alkoi pyörittää vaivalloisesti. Asiaa enempää pohtimatta kävin akkukaupassa, virhe. Syyksi paljastui irronneet magneetit. Onko tietoa löytyykö jostain tarvittavat varaosat, vai onko laitettava kättä taskuun ja hankittava 300€ uusi osa?
Viimeksi muokannut MikkoSa, Ke Touko 02, 2018 7:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- viitsu
- Viestit: 298
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
- Pyörä: R 1200GS Adv-14 XChallenge
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Saksasta ebayn kautta tilasin viime vuonna kaverin pyörään 45€ kuluineen uuden startin.Sieltä kannattaa etsiä.
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Tuolta Saksasta tosiaan löytyy uusia startteja noin kuudenkympin hintaan.
Minä ostin sieltä yhden muutama vuosi sitten, kun omani hajosi. Toimii edelleen erinomaisesti.
Siis tuolta Ebay.de sivuilta, klik linkki
Edit: Tarkistin tuon ostojutun omista huoltofileistäni. Ostin sen uuden startin Saksan Ebaystä jo vuonna 2011 hintaan 58.- € toimituskuluineen ja se siis toimii vielä erinomaisesti.
Matkaa sille uudelle startille on tullut aika tasan 100.000 km nyt seitsemässä vuodessa.
Pyörälläni on ajettu nyt 250.000 km
Hinnat eivät ole juuri nousseet.
Pekka

Minä ostin sieltä yhden muutama vuosi sitten, kun omani hajosi. Toimii edelleen erinomaisesti.
Siis tuolta Ebay.de sivuilta, klik linkki
Edit: Tarkistin tuon ostojutun omista huoltofileistäni. Ostin sen uuden startin Saksan Ebaystä jo vuonna 2011 hintaan 58.- € toimituskuluineen ja se siis toimii vielä erinomaisesti.
Matkaa sille uudelle startille on tullut aika tasan 100.000 km nyt seitsemässä vuodessa.
Pyörälläni on ajettu nyt 250.000 km
Hinnat eivät ole juuri nousseet.
Pekka
Viimeksi muokannut Pekkavee, Ke Touko 02, 2018 10:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Nomad
- Viestit: 452
- Liittynyt: To Tammi 18, 2007 9:14 pm
- Pyörä: Ewan McGregor -03
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Ebaysta saa Valeon startin vajaalla kahdella sadalla. Nuo muutaman kympin startit on jonkun mun kuin Valeon tekemiä - todennäköisesti kiinalaisia kopioita. En epäile toimivuutta, mutta jos on haaveissa ajaa Vladivostokiin, kannattaa harkita toisenkin kerran.
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Tää on taas tätä, ainaista pelottelua.Nomad kirjoitti:Ebaysta saa Valeon startin vajaalla kahdella sadalla. Nuo muutaman kympin startit on jonkun mun kuin Valeon tekemiä - todennäköisesti kiinalaisia kopioita. En epäile toimivuutta, mutta jos on haaveissa ajaa Vladivostokiin, kannattaa harkita toisenkin kerran.
Ilman mitään omaa kokemusta.
"todennäköisesti kiinalaisia kopioita"
Vuonna 2011 ostamani startti ei ollut Kiinassa tehty.
Ei kyllä Valeonkaan tekemä.
Muitakin laadukkaita valmistajia löytyy kuin Valeo, ihan Euroopasta vaikka Romaniasta.
Romaniassa tehdään myös Mersuja nykyisin.
Se ostamani startti oli rakenteeltaan, valuiltaan yms. ihan alkuperäisen tasoinen.
Sillä minun ostamallani startilla olen nyt siis ajanut 100.000 km ja se toimii hienosti edelleen.
Siinä ei ole myöskään tuota vanhempien Valeo starttien ongelmaa, että magneetit irtoaisivat.
Osta MikkkoSA Ebay.de sivuilta hyvä uusi startti kuudella kympillä. Et pety.
Pekka
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Kiitoksia. Tilasin tuollaisen halvan startin, katsotaan toimiiko. Hinta on tosiaan epäilyttävän huokea..
- viitsu
- Viestit: 298
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
- Pyörä: R 1200GS Adv-14 XChallenge
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Vuoden on nyt kaverin pyörässä startannut tuo ebayn startti.
Ainoa ongelma oli kun tavara tuli saksasta suomeen neljässä päivässä, niin suomen itellapostinurmikonleikkuuruuankuljetus neppaili paketin kanssa toiset neljä päivää.

Ainoa ongelma oli kun tavara tuli saksasta suomeen neljässä päivässä, niin suomen itellapostinurmikonleikkuuruuankuljetus neppaili paketin kanssa toiset neljä päivää.
- Nomad
- Viestit: 452
- Liittynyt: To Tammi 18, 2007 9:14 pm
- Pyörä: Ewan McGregor -03
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Moi Pekka. Tästä meillä on eri mielipide ja olkoon niin.Pekkavee kirjoitti:Tää on taas tätä, ainaista pelottelua.Nomad kirjoitti:Ebaysta saa Valeon startin vajaalla kahdella sadalla. Nuo muutaman kympin startit on jonkun mun kuin Valeon tekemiä - todennäköisesti kiinalaisia kopioita. En epäile toimivuutta, mutta jos on haaveissa ajaa Vladivostokiin, kannattaa harkita toisenkin kerran.
Ilman mitään omaa kokemusta.
"todennäköisesti kiinalaisia kopioita"
Pekka
![]()
![]()
Vilpittömästi toivon, että nuo edullisetkin (brändittömät) varaosat kestää ja eivät jätä motoristeja (loma)reissulla tien varteen.
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
6 vuotta ja 100.000 km ostamallani edullisella startilla on mielestäni ihan hyvä oma kokemus brändittömästä startista.Nomad kirjoitti: Moi Pekka. Tästä meillä on eri mielipide ja olkoon niin.
Vilpittömästi toivon, että nuo edullisetkin (brändittömät) varaosat kestää ja eivät jätä motoristeja (loma)reissulla tien varteen.
Se toimii edelleen joka päivä luotettavasti ja hyvin. Startteja sille tulee ainakin kymmenen melkein joka päivä. Käytän pyörääni ollessani mopokoulussa ajokouluttajana sekä kaikenlaiseen muuhun ja autoa ei minulla ole ollenkaan.
Pekka
-
Patukka
- Viestit: 633
- Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
- Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
- Paikkakunta: Maailman Paras Kylä
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Moni vannoo Red Linen Shock proofin nimeen vaihteistoöljyn valinnassa ja hyvä öljyhän se on. Nyt kiinnostaa onko kukaan kokeillut käyttää Bel Rayn Big Twin transmission olilia bemarin vaihteistossa http://www.belray.com/ask-tech-does-bel ... y-davidson. Ainakin pikaisella vertailulla on ominaisuuksiltaan aika lähellä Shock proof lightia. Viskositeetihan tuolla on 85w-140 GL-5
Sen verran uteliaisuuta on että ajattelin kokeilla kuinka tuo toimii ässän 6-vaihteisessa laatikossa. Samanlaisia kolinatoosia ovat harrikan laatikotkin.
Sen verran uteliaisuuta on että ajattelin kokeilla kuinka tuo toimii ässän 6-vaihteisessa laatikossa. Samanlaisia kolinatoosia ovat harrikan laatikotkin.
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
JOS tuo on GL-5 laatuluokkaa, eli sisältää lisäaineet vaahtoamisen estoon meidän vinhasti kardaanin nopeudella pyörivään vaihdelaatikkoon, niin sehän käy.Patukka kirjoitti:Moni vannoo Red Linen Shock proofin nimeen vaihteistoöljyn valinnassa ja hyvä öljyhän se on. Nyt kiinnostaa onko kukaan kokeillut käyttää Bel Rayn Big Twin transmission olilia bemarin vaihteistossa
Sen verran uteliaisuuta on että ajattelin kokeilla kuinka tuo toimii ässän 6-vaihteisessa laatikossa. Samanlaisia kolinatoosia ovat harrikan laatikotkin.
Jos taas ei, niin öljyt tulevat ulos vaahtona.
Harrikan laatikot toki kolisevat, mutta pyörivät paljon hitaammin kuin meidän laatikot, koska eivät ole suoraan kampiakselin perässä, vaan välityksen päässä.
Kärkkäisellä tuo oli aika kohtuuhintaan.
Tuolla, klik
Mistä löysit tuon GL-5 laatuluokan tuolle öljylle?
Pekka
-
Patukka
- Viestit: 633
- Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
- Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
- Paikkakunta: Maailman Paras Kylä
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Täältä http://www.belray.com/sites/default/fil ... lish_0.pdfPekkavee kirjoitti:JOS tuo on GL-5 laatuluokkaa, eli sisältää lisäaineet vaahtoamisen estoon meidän vinhasti kardaanin nopeudella pyörivään vaihdelaatikkoon, niin sehän käy.Patukka kirjoitti:Moni vannoo Red Linen Shock proofin nimeen vaihteistoöljyn valinnassa ja hyvä öljyhän se on. Nyt kiinnostaa onko kukaan kokeillut käyttää Bel Rayn Big Twin transmission olilia bemarin vaihteistossa
Sen verran uteliaisuuta on että ajattelin kokeilla kuinka tuo toimii ässän 6-vaihteisessa laatikossa. Samanlaisia kolinatoosia ovat harrikan laatikotkin.
Jos taas ei, niin öljyt tulevat ulos vaahtona.
Harrikan laatikot toki kolisevat, mutta pyörivät paljon hitaammin kuin meidän laatikot, koska eivät ole suoraan kampiakselin perässä, vaan välityksen päässä.
Kärkkäisellä tuo oli aika kohtuuhintaan.
Tuolla, klik
Mistä löysit tuon GL-5 laatuluokan tuolle öljylle?
Pekka
![]()
![]()
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Kiitos linkistä.Patukka kirjoitti: Täältä http://www.belray.com/sites/default/fil ... lish_0.pdf
Sittenhän tuo käy mainiosti myös.
Pekka