Husqvarna 701 enduro

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
tokor
Viestit: 739
Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 9:21 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Lumijoki

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja tokor »

Aamen [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Avatar
_JPA_
Viestit: 697
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

En tiedä, että kuinka verrattavissa tällainen putsari on avarampaan suodatinkotelon kanteen, mutta valmistajan mukaa seokset pysyy "turvallisissa" rajoissa.
http://www.rottweilerperformance.com/69 ... ke-system/
A PCV is not required on the 690 for 'safe fueling' when simply bolting on this product. As tested completely stock the AFR (Air Fuel Ratios) values stayed well within safe limits across the RPM range
Avatar
_JPA_
Viestit: 697
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Dynokäppyröitä vakiosta ja wingsin + evo1 putsarinkannen kanssa:
http://supermotojunkie.com/showthread.p ... ost2032449
Keltainen=pelkkä Wings
"Red - Stock
yellow - wings only (no PC) Not lean runs fine
Green - Wings + Evo2 (No PC) But runs lean at the bottom end, ok at the top but guy said he wouldnt run it like this if it was his bike
Blue - all of the above but with PC to sort it out
"
Liitteet
100% stock vs can vs can,evo lid vs can,PCV,evo lid vs - Torque.jpg
100% stock vs can vs can,evo lid vs can,PCV,evo lid vs - Power.jpg
Aitta
Viestit: 28
Liittynyt: Su Elo 02, 2015 8:45 am
Pyörä: Husqvarna FE501
Paikkakunta: Helsinki

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Aitta »

_JPA_ kirjoitti:Dynokäppyröitä vakiosta ja wingsin + evo1 putsarinkannen kanssa
Wings oli linkin perusteella ilman mitään DB killeriä!
Olin ymmärtänyt, että sen pitäisi jo sellaisenaan vetää seokset liian laihaksi...
Eli tuo vahvistaa olettamustani siitä, että Wings tukkoisimmalla DB killerillä + Evo-kansi ja seokset pysyisivät vielä siedettävinä...
Koheltaja
Viestit: 8074
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Huomioidaan että penkitys on tehty paikallisilla bensoilla ja suomibensalla tulokset voivat ollan ihen jotain muuta, kokemusta on.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
tokor
Viestit: 739
Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 9:21 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Lumijoki

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja tokor »

Koheltaja kirjoitti:Huomioidaan että penkitys on tehty paikallisilla bensoilla ja suomibensalla tulokset voivat ollan ihen jotain muuta, kokemusta on.
Otsikosta pisti silmään, 91 oktaania
Isoja erojahan noissa bensoissa on. Toki tuo on jo suuntaa antava, mut mut...Taidan itse vielä odotella jotain rohkeaa joka vie pyörän penkkiin, jos ei sitten itse innostu.

Yksi vaihtoehto kohtuu kustannuksilla olisi laittaa tähänkin mopoon (kuten oli Terrassa ja toimivaksi todettu) Innovate LC2, eli tämä kun ei kerran uusia karttoja ala kuulumaan. Ainuthan tuossa on se ettei pysty tarkkaan kohdentamaan jollekin tietylle alueelle, vaan antaa koko alueelle sen mitä itse asettaa Afr:n tavoitearvoksi. Alavääntöä kaipailis aavistuksen lisää, huipputeholle se ja sama kunhan vääntää sopivasti :mrgreen:
Avatar
_JPA_
Viestit: 697
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Usa 91 oktaaninen vastaa Euro 95 ja usa 93 euro 98.
Noin niin kuin karkeasti ottaen.
Koheltaja
Viestit: 8074
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tästä on jo vuosia kun eräs tuttava toi jenkeistä krossi-ATV:n muuttokuormassa suomeen, konetta oli vähän läpikäyty ja säädetty vimpan päälle kohdalleen penkissä. Kuinkas ollakkaan kun täällä tankattiin ja pistettiin tulille niin eipä käynyt kunnolla ei, peli penkitettäväksi ja uudet setupit ruiskuun, samalla saatiin näyttävämpi vääntö/tehokäyrä jonka huomasi myös ajaessa, vetoja oli kuuleman mukaan ihan eri tavalla isoilla vaihteilla repiessä.

Tämä oli vain yksi esimerkki mitä on vuosien aikana tullut vastaan, lisäksi on Power Commanderin kopioituja karttoja jotka ei toimi täällä ollenkaan. Niitäkin on tullut vastaan keskieuroppassa ja jenkkilässä penkitettynä, yhdistävä tekijä on että kaikkiin pyöriin oli tehty samat muutokset ja jokaisessa yksilössä täysin erilaiset säädöt PC:ssä.

En edelleenkän luota noihin muualla penkitettyihin tuloksiin, odottaisin kunnes joku on täällä käynyt penkissä ottamassa seokset paperille.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Kanttura
Viestit: 404
Liittynyt: Ma Touko 09, 2011 7:35 pm
Pyörä: Husky 701 Enduro & KTM 400 EXC
Paikkakunta: Muurame

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Kanttura »

Pohjankankaalla rällätessä bensavalo syttyi n. 125 km:n kohdalla eli 13 litran tankissa oli jäljellä 2 l (98E). Eikös se tarkota 8,8 l/100 km :o :D :D Tuliko uuet enkat? ;)

Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
Rider on the storm
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18
Avatar
tokor
Viestit: 739
Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 9:21 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Lumijoki

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja tokor »

Eipä vielä noihin lukemiin [FACE WITH TEARS OF JOY], lähelle kyllä [WINKING FACE]
Jani_rr
Viestit: 311
Liittynyt: To Touko 17, 2012 10:56 am
Pyörä: 701

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

Mun parasveto on ollut 180km :P paljon on vielä matkaa...
--------------------------------------------------------------
KTM 1090 Adventure R 17
Avatar
Kanttura
Viestit: 404
Liittynyt: Ma Touko 09, 2011 7:35 pm
Pyörä: Husky 701 Enduro & KTM 400 EXC
Paikkakunta: Muurame

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Kanttura »

Jani_rr kirjoitti:Mun parasveto on ollut 180km :P paljon on vielä matkaa...
AT-rallissa kulutus tais olla tuota luokkaa. Mutta on syytä varautua lisäpolttoaineen kiikutteluun, mikäli maasto ja kaasukäsi ovat keskimääräistä raskaampia 8-)

Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
Rider on the storm
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18
Avatar
petteripunakuono
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 5:58 pm
Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic
Paikkakunta: Tampereen seutu

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja petteripunakuono »

Tainnut liikkua hiekkaa aikalailla :D

Laskin myös kulutuksia viikonloppuna kun tuli ajettua polkuja. 4.1l/100km meni mulla metsässä, enimmäkseen kovalla pohjalla ajaessa, hieman upotteli pari kertaa, kun ei tkc80 oikein siirrä pyörää eteenpäin mudassa. Näköjään kulutus laskee tuollaisessa metsäajelussa 1-2 vaihteella. Sitten kun tulee enemmän maantieajoa tehtyä, kuten tänään, niin 4,5l/100km näkyi menevän. Uutuutena aloin myös seuraamaan öljynkulutusta. Tässähän on kaksi trippiä. Kakkostripin nollaan kun lisään öljyä :idea:
Viimeksi muokannut petteripunakuono, Ke Elo 24, 2016 11:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
petteripunakuono
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 5:58 pm
Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic
Paikkakunta: Tampereen seutu

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja petteripunakuono »

Mikä muuten on the rengas pehmeälle pohjalle, sellainen joka kestäisi myös asvalttisiirtymiä? 140 leveys takana rajaa valikoimaa aika ikävästi (vai voiko pistää 130 leveän ilman ongelmia?).
Koheltaja
Viestit: 8074
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Voi laittaa 130 tai 120 leveän renkaan, jopa 110 rengas oli välillä 690 alla. Pirelli MT16 siirtää maata pehmeissä paikoissa ja kestää hyvin pikitietä. Bridgestone TW302 on hyvä sekarengas ja toimii pehmeässä paremmin kuin TKC. Dunlop MX71 on kuin tehty 690/701 alle, kova seos joka kestää kulutusta ja pitoa riittää moneen paikkaan. Harmi ettei sinä ole E-hyväksyntää mutta eipä se mulla ajamista haitannut :mrgreen:

Oikeastaan mikä tahansa on parempi kuin TKC takarengas tämän tyyppisissä ja kevyemmissä pyörissä. Se on varmaan ihan hyvä isoissa norsuissa mutta näissä pienemmissä en ole löytänyt renkaasta mitään sellaista mitä edellä mainitut ei tekisi paremmin sekalaisessa käytössä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin