jammu TT-R 600

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

epoksi
Pyörä: TTR 600

Re: jammu TT-R 600

Viesti Kirjoittaja epoksi »

Jep sagit on säädetty. Eiköhän tässä ole vain kyse huollon puutteesta. Tarttee tuoreet ölpät vaihdella, enpä ole ko. Operaatiota ikinä tehnyt. Tarttee perehtyä mitenkä noista saa vanhat liruteltua ulos. Kiitosta vastauksista :)

Sent from my iPad using Tapatalk
Edeus
Pyörä: Yamaha TTRE

Viesti Kirjoittaja Edeus »

Kyllä öljynvaihto kannattaa, samalla sipasee uudet stefat vielä kaulalle.
Omassa öljyt oli muuttunut lähinnä vaseliiniä muistuttavaksi töhnäksi.

Operaation hoidin sillä täältäkin löytyvän manuskan ohjeilla, eipä ollut kovin vaikea homma.
Jatzio
Pyörä: Smt/Xt600

Viesti Kirjoittaja Jatzio »

Osaako joku sanoa onko Yammun XT 600:ssa ollut samoja ongelmia kuin TT:ssä tuon tasapainoakselin löystyvän mutterin kanssa? Samaa tekniikka kun on..

Allekirjoittaneella on XT 600 (2kf) ja jonkun aikaa on tullut kuunneltua kilinöitä ja kalinoita koneesta. Menee luultavasti luulosairauden piikkiin kun liikaa kuuntelee. Mutta koska itellä on hiukan kuulo tippunu, niin laitoin isäukon kuuntelemaan tikun kanssa koneesta ääniä jos vaikka sais paikannettua, niin totes että hänen mielestä ääni kuuluu kytkinkopasta ja arveli öljypumppua. Sehän nyt on samalla suunnalla konetta kun tasapainoakselikin, niin mietin että josko olis löysällä tuo mutteri..? Öljykkin tuli 50km ennen kuuntelu sessiota joten ei pitäisi vanhoista öljyistä johtua. Tosin öljynä on muistaakseni 10W-40 semisynt joten vois kai sitä paksumpaakin litkua tuonne laittaa..

-Jarno
SaPeKa
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Sama moottori, samat vinkeet. Tuo mutterin löysyys on helppo katsoa, kytkikoppa vain auki.
Sami
epoksi

Onkohan joku viritellyt 12V pistoketta omaan mopoonsa? Mietin että tuleeko näihin esim. jarruvalolle tasasähköä ja onko tarpeeksi tasaista vai joutuuko suodattimia miettimään?
Lates
Pyörä: TT 600 R

Viesti Kirjoittaja Lates »

Mulla on 12V-->mini usb adapteri laitettu. Oiskohan se ollut virtalukon takaa otettu.
epoksi

Lates kirjoitti:Mulla on 12V-->mini usb adapteri laitettu. Oiskohan se ollut virtalukon takaa otettu.
Mm mun vehkeessä virtalukko on runkoon upotettu kyllä. Mittariston takaako tarkoitit? :)

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
Lates

epoksi kirjoitti:
Lates kirjoitti:Mulla on 12V-->mini usb adapteri laitettu. Oiskohan se ollut virtalukon takaa otettu.
Mm mun vehkeessä virtalukko on runkoon upotettu kyllä. Mittariston takaako tarkoitit? :)

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
Tarkotin että virtalukon piuhoista tuo 12V muistaakseni otettu.. Voi olla että muistan väärinkin
Lates

Onkos kenelläkään kokemusta pystyykö kannen irroittamaan sylinteristä niin että kone on rungossa kiinni?
Jatzio
Pyörä: Smt/Xt600

Re:

Viesti Kirjoittaja Jatzio »

Tase kirjoitti:Kuuluuko Jammusi koneesta rominaa?
Kuulostaako kaverisi 600-jammun mekaaniset äänet hiljaisemmilta?

Jos vastasit kyllä jompaan kumpaan kysymykseen, ota koneesta kytkinkoppa auki ja tarkista kampiakselin päässä olevan hammaspyörän mutterin kireys.

Minun pyörässä mutteri oli löysällä, ainoastaan peltinen lukituslevy esti sitä kiertymästä kokonaan auki. Laitoin mutterin kiinni ja avot, romina loppui ja käyntiäänet hiljenivät dramaattisesti.

Kyseessä on siis liitekuvan osa numero 4, lukituslevy on osa numero 3.
Hei,

onko kellään tietoa minkälaiseen momenttiin kyseinen mutteri suositellaan kiristettävän?? Varmaan on kannattavaa laittaa jotain jenkaliimaakin väliin?
Edeus
Pyörä: Yamaha TTRE

Viesti Kirjoittaja Edeus »

Millä tulpilla olette ajelleet?

Olen käyttänyt tähän asti NGK DPR8EA-9 tai tätä vastaavaa iridiumia.
Tavalliset kestää minulla normaalisti yhden kauden, syksyn viileillä viimeisillä epätoivoisilla starttauksilla pimenee.
Iridiumeja meni kaksi tai kolme yhden kesän aikana ja luovuin niiden käytöstä.

Nyt kokeilen huvikseni Densoa.
epoksi

Juurikin sama NGK mulla on kiinni viime keväästä. Tartteekin varmaan vaihdella kun tuolla tavalla pelottelet :D
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Onko kellään tieto tämän pyörän historiasta? Tai sattumoisin käynyt liikkeessä ja nähnyt missä kunnossa pyörä on? http://www.nettimoto.com/yamaha/tt/1943621
Kylätason kurapyöräilijä.
Dirtydevil
Pyörä: XT600e

Viesti Kirjoittaja Dirtydevil »

Olisi tarkoitus omasta xt:stä aukasta kone talven aikana ja laitaa korkeapuristeista mäntää sisää. Mitä mahdollisesti kannattaa uusia samalla? Itsellä pyöti mielessä kytkin+jäykemmät jouset ja nokkaketju.
Pyörällä ajettu 37tkm joista ensimmäiset 35tkm ajettu todella rauhallisesti. Ollut vanhemmalla miehellä käytössä ennen minua.

Sitten toinen juttu eli kaasutin. Kuinka isosta erosta puhutaan oikeasti Mikunin tm34-65 ja 660 raptorin kaasuttimien välillä? Hinta eroa on melkoisesti. Kedolta näky löytyvän sama kaasari srx osista huomattavasti edullisemmin kun mitä se on xt/ttn puolella. Onko joku perehtynyt mitä eroja näiden välillä on? Kuitenkin hintaero on 200e luokkaa.

Tällä hetkellä pyörästä löytyy Arrowin pönttö, k&n filtteri ja snorkkeli poistettu. Ilmeisesti alkukäyrä olisi hyvä vaihtaa isompaan männän ja kaasarin vaihdon yhteydessä?
LLv24Max
Pyörä: Aprilia Tuareg, Honda CRF300L

Viesti Kirjoittaja LLv24Max »

Terve!

Talliin päätyi tänään uusi tulokas - TT600R löysi paikkansa Gessun vierestä. Ensimmäisenä varmaan pitää ruveta selvittelemään tuota moottorin kilinää joka kuuluu nimenomaan siltä oikealta puolelta. Pitää kysellä teiltä tietäjiltä lisää kunhan tässä ehtii.

T

Arto
Vastaa Viestiin