Sent from my iPad using Tapatalk
jammu TT-R 600
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: jammu TT-R 600
Jep sagit on säädetty. Eiköhän tässä ole vain kyse huollon puutteesta. Tarttee tuoreet ölpät vaihdella, enpä ole ko. Operaatiota ikinä tehnyt. Tarttee perehtyä mitenkä noista saa vanhat liruteltua ulos. Kiitosta vastauksista 
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Re: jammu TT-R 600
Kyllä öljynvaihto kannattaa, samalla sipasee uudet stefat vielä kaulalle.
Omassa öljyt oli muuttunut lähinnä vaseliiniä muistuttavaksi töhnäksi.
Operaation hoidin sillä täältäkin löytyvän manuskan ohjeilla, eipä ollut kovin vaikea homma.
Omassa öljyt oli muuttunut lähinnä vaseliiniä muistuttavaksi töhnäksi.
Operaation hoidin sillä täältäkin löytyvän manuskan ohjeilla, eipä ollut kovin vaikea homma.
Re: jammu TT-R 600
Osaako joku sanoa onko Yammun XT 600:ssa ollut samoja ongelmia kuin TT:ssä tuon tasapainoakselin löystyvän mutterin kanssa? Samaa tekniikka kun on..
Allekirjoittaneella on XT 600 (2kf) ja jonkun aikaa on tullut kuunneltua kilinöitä ja kalinoita koneesta. Menee luultavasti luulosairauden piikkiin kun liikaa kuuntelee. Mutta koska itellä on hiukan kuulo tippunu, niin laitoin isäukon kuuntelemaan tikun kanssa koneesta ääniä jos vaikka sais paikannettua, niin totes että hänen mielestä ääni kuuluu kytkinkopasta ja arveli öljypumppua. Sehän nyt on samalla suunnalla konetta kun tasapainoakselikin, niin mietin että josko olis löysällä tuo mutteri..? Öljykkin tuli 50km ennen kuuntelu sessiota joten ei pitäisi vanhoista öljyistä johtua. Tosin öljynä on muistaakseni 10W-40 semisynt joten vois kai sitä paksumpaakin litkua tuonne laittaa..
-Jarno
Allekirjoittaneella on XT 600 (2kf) ja jonkun aikaa on tullut kuunneltua kilinöitä ja kalinoita koneesta. Menee luultavasti luulosairauden piikkiin kun liikaa kuuntelee. Mutta koska itellä on hiukan kuulo tippunu, niin laitoin isäukon kuuntelemaan tikun kanssa koneesta ääniä jos vaikka sais paikannettua, niin totes että hänen mielestä ääni kuuluu kytkinkopasta ja arveli öljypumppua. Sehän nyt on samalla suunnalla konetta kun tasapainoakselikin, niin mietin että josko olis löysällä tuo mutteri..? Öljykkin tuli 50km ennen kuuntelu sessiota joten ei pitäisi vanhoista öljyistä johtua. Tosin öljynä on muistaakseni 10W-40 semisynt joten vois kai sitä paksumpaakin litkua tuonne laittaa..
-Jarno
Re: jammu TT-R 600
Sama moottori, samat vinkeet. Tuo mutterin löysyys on helppo katsoa, kytkikoppa vain auki.
Sami
Re: jammu TT-R 600
Onkohan joku viritellyt 12V pistoketta omaan mopoonsa? Mietin että tuleeko näihin esim. jarruvalolle tasasähköä ja onko tarpeeksi tasaista vai joutuuko suodattimia miettimään?
Re: jammu TT-R 600
Mulla on 12V-->mini usb adapteri laitettu. Oiskohan se ollut virtalukon takaa otettu.
Re: jammu TT-R 600
Mm mun vehkeessä virtalukko on runkoon upotettu kyllä. Mittariston takaako tarkoitit?Lates kirjoitti:Mulla on 12V-->mini usb adapteri laitettu. Oiskohan se ollut virtalukon takaa otettu.
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
Re: jammu TT-R 600
Tarkotin että virtalukon piuhoista tuo 12V muistaakseni otettu.. Voi olla että muistan väärinkinepoksi kirjoitti:Mm mun vehkeessä virtalukko on runkoon upotettu kyllä. Mittariston takaako tarkoitit?Lates kirjoitti:Mulla on 12V-->mini usb adapteri laitettu. Oiskohan se ollut virtalukon takaa otettu.
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
Re: jammu TT-R 600
Onkos kenelläkään kokemusta pystyykö kannen irroittamaan sylinteristä niin että kone on rungossa kiinni?
Re:
Hei,Tase kirjoitti:Kuuluuko Jammusi koneesta rominaa?
Kuulostaako kaverisi 600-jammun mekaaniset äänet hiljaisemmilta?
Jos vastasit kyllä jompaan kumpaan kysymykseen, ota koneesta kytkinkoppa auki ja tarkista kampiakselin päässä olevan hammaspyörän mutterin kireys.
Minun pyörässä mutteri oli löysällä, ainoastaan peltinen lukituslevy esti sitä kiertymästä kokonaan auki. Laitoin mutterin kiinni ja avot, romina loppui ja käyntiäänet hiljenivät dramaattisesti.
Kyseessä on siis liitekuvan osa numero 4, lukituslevy on osa numero 3.
onko kellään tietoa minkälaiseen momenttiin kyseinen mutteri suositellaan kiristettävän?? Varmaan on kannattavaa laittaa jotain jenkaliimaakin väliin?
Re: jammu TT-R 600
Millä tulpilla olette ajelleet?
Olen käyttänyt tähän asti NGK DPR8EA-9 tai tätä vastaavaa iridiumia.
Tavalliset kestää minulla normaalisti yhden kauden, syksyn viileillä viimeisillä epätoivoisilla starttauksilla pimenee.
Iridiumeja meni kaksi tai kolme yhden kesän aikana ja luovuin niiden käytöstä.
Nyt kokeilen huvikseni Densoa.
Olen käyttänyt tähän asti NGK DPR8EA-9 tai tätä vastaavaa iridiumia.
Tavalliset kestää minulla normaalisti yhden kauden, syksyn viileillä viimeisillä epätoivoisilla starttauksilla pimenee.
Iridiumeja meni kaksi tai kolme yhden kesän aikana ja luovuin niiden käytöstä.
Nyt kokeilen huvikseni Densoa.
Re: jammu TT-R 600
Juurikin sama NGK mulla on kiinni viime keväästä. Tartteekin varmaan vaihdella kun tuolla tavalla pelottelet 
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: jammu TT-R 600
Onko kellään tieto tämän pyörän historiasta? Tai sattumoisin käynyt liikkeessä ja nähnyt missä kunnossa pyörä on? http://www.nettimoto.com/yamaha/tt/1943621
Kylätason kurapyöräilijä.
-
Dirtydevil
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:40 am
- Pyörä: XT600e
Re: jammu TT-R 600
Olisi tarkoitus omasta xt:stä aukasta kone talven aikana ja laitaa korkeapuristeista mäntää sisää. Mitä mahdollisesti kannattaa uusia samalla? Itsellä pyöti mielessä kytkin+jäykemmät jouset ja nokkaketju.
Pyörällä ajettu 37tkm joista ensimmäiset 35tkm ajettu todella rauhallisesti. Ollut vanhemmalla miehellä käytössä ennen minua.
Sitten toinen juttu eli kaasutin. Kuinka isosta erosta puhutaan oikeasti Mikunin tm34-65 ja 660 raptorin kaasuttimien välillä? Hinta eroa on melkoisesti. Kedolta näky löytyvän sama kaasari srx osista huomattavasti edullisemmin kun mitä se on xt/ttn puolella. Onko joku perehtynyt mitä eroja näiden välillä on? Kuitenkin hintaero on 200e luokkaa.
Tällä hetkellä pyörästä löytyy Arrowin pönttö, k&n filtteri ja snorkkeli poistettu. Ilmeisesti alkukäyrä olisi hyvä vaihtaa isompaan männän ja kaasarin vaihdon yhteydessä?
Pyörällä ajettu 37tkm joista ensimmäiset 35tkm ajettu todella rauhallisesti. Ollut vanhemmalla miehellä käytössä ennen minua.
Sitten toinen juttu eli kaasutin. Kuinka isosta erosta puhutaan oikeasti Mikunin tm34-65 ja 660 raptorin kaasuttimien välillä? Hinta eroa on melkoisesti. Kedolta näky löytyvän sama kaasari srx osista huomattavasti edullisemmin kun mitä se on xt/ttn puolella. Onko joku perehtynyt mitä eroja näiden välillä on? Kuitenkin hintaero on 200e luokkaa.
Tällä hetkellä pyörästä löytyy Arrowin pönttö, k&n filtteri ja snorkkeli poistettu. Ilmeisesti alkukäyrä olisi hyvä vaihtaa isompaan männän ja kaasarin vaihdon yhteydessä?
-
LLv24Max
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ti Joulu 09, 2014 9:33 pm
- Pyörä: Aprilia Tuareg, Honda CRF300L
- Paikkakunta: Helsinki
Re: jammu TT-R 600
Terve!
Talliin päätyi tänään uusi tulokas - TT600R löysi paikkansa Gessun vierestä. Ensimmäisenä varmaan pitää ruveta selvittelemään tuota moottorin kilinää joka kuuluu nimenomaan siltä oikealta puolelta. Pitää kysellä teiltä tietäjiltä lisää kunhan tässä ehtii.
T
Arto
Talliin päätyi tänään uusi tulokas - TT600R löysi paikkansa Gessun vierestä. Ensimmäisenä varmaan pitää ruveta selvittelemään tuota moottorin kilinää joka kuuluu nimenomaan siltä oikealta puolelta. Pitää kysellä teiltä tietäjiltä lisää kunhan tässä ehtii.
T
Arto