Kate saapui tänään. Laminointi on ihan ok mutta odotin hieman viimeistellympää pintaa, tyypillinen italialisen kulttuurin lopputuote joka vaatii vähän siloittelua. Kate istuu tankin päälle ihan hyvin ja valoaukko löytyy valmiina, pyysin optiona ilman valoaukkoa mutta sellaista ei ilmeisesti ole saatavana.
Koska mulle ei tule roadbook/navigointitornia tähän niin katteeseen tehdään talven aikana muutamia muutoksia. Alkuun ajattelin valoiksi kahta pyöreää 3.5" halogenia, painon säästön ja yksinkertaisemman rakenteen vuoksi olen kallistumassa ehkä 690 H4 umpioon, tai sitten jätän alkuperäisen umpion ja siihen Xenon polttimo tai projektori. Päävalon teho, tai sen puute ei sinänsä ole mulle ongelma koska ajan pimeässä todella harvoin, kotinurkissa on katuvalot joten alkuperäisellä ba20d umpiollakin pärjäisi. 690 H4 olisi hyvä kompromissi jos sellaisen löytää jostain sopuisalla hinnalla.
Voi olla että siirrän samalla valoaukkoa jonkun sentin ylöspäin ja päävalon alle tulee led-päivävalo, tai sitten päivävalo tulee umpion sisään, aika näyttää mihin ratkaisuun päädytään. Jos kuituhommiin lähdetään niin harkinnassa on myös katteen yläosan korvaaminen lievästi sävytetyllä pleksillä. Katteen korkeutta ihmetellään sitten kun pyörä saadaan ajoon, melko varmaan muutama sentti lähtee pois korkeudesta näkyvyyden parantamiseksi jos en tee pleksiä.
24L tankilla on painoa 4.7kg, kate 800g ja kiinnityspalikat noin 300g. En ole vielä punninnut omaa tankkia ja etukatteita mutta näyttää siltä ettei tuohon kovin montaa kiloa tule kuivapainoa lisää, pikkasen tulee vielä lisäpainoa kojetaulusta ja muutamista lisähimmeleistä. Kojetaulu tehdään melkoisella varmuudella 2-3mm Kydexistä, ehdottomasti paras muovi askarteluun koska sitä pystyy muotoilemaan todella hyvin lämmön kanssa ja jäähtyessään muovi kovettuu ja pysyy muodossa ja kestää iskuja/rasitusta.
Virtapää tulee varmaan päivitettyä DC:ksi ja laitettua kunnollinen virtalukko niin lisälaitteiden laittaminen on helpompaa. Virtalukon sijoitus ja toteutus tulee melko varmaan olemaan aiemman postauksen kuvan kaltainen, mittari kun siirtyy niin yläkolmion keskellä on loistava paikka virta/ohjauslukolle.
Valitettavasti en löytänyt lähinurkista järkevän hintaista talli nurkkausta missä olisi talven aikana päässyt naketamaan pyörää valmiiksi joten projekti lähtee loppuviikosta talviunille. Jotain pientä esivalmisteluja tehdään varmaan talven aikana ja kun kevätaurinko alkaa lämmittämään niin rakentaminen jatkuu. Ideoita olisi vaikka kuinka mutta lompakko hillitsee monien asioiden toteutusta joten tehdään ensin ajokuntoon ja lisätään pala kerrallan osia kun niiden hankintaan tulee mahdollisuus. Tarkoitus on pitää budjetti mahdollisimman pienenä ja tästä syystä mm. tarroitus on vielä auki, muutamasta paikasta olen saanut hinta arviota ja pyörän teipit tulisi maksamaan noin 350-550€. Jos jollain on edullisempi vaihtoehto teippausten osalta niin saa ehdottaa vaikka yyveenä jos ei täällä viitsi huudella

Kylätason kurapyöräilijä.