Altan Wanha postitie

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
empperi
Viestit: 271
Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kemi

Re: Altan Wanha postitie

Viesti Kirjoittaja empperi »

Onko tuhoon tuomittu ajatus ajaa tuo reitti 2 päällä? Lauantaina ois tarkoitus yrittää :)
Avatar
PJE
Viestit: 378
Liittynyt: To Touko 19, 2011 8:42 pm
Pyörä: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: Altan Wanha postitie

Viesti Kirjoittaja PJE »

empperi kirjoitti:Onko tuhoon tuomittu ajatus ajaa tuo reitti 2 päällä? Lauantaina ois tarkoitus yrittää :)
Viime kesänä ajoin vaimo kyydissä tuon postitien läpi isolla gessulla.
Ei ongelmia.Ainoa hankala pätkä oli se järven rantaa menevä tien pätkä jossa oli sitä isohkoa pyöreää kiveä.
Avatar
empperi
Viestit: 271
Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kemi

Re: Altan Wanha postitie

Viesti Kirjoittaja empperi »

No pitää ottaa vaimolle vaelluskengät mukaan ;)
Avatar
kepa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 5:53 pm
Pyörä: 450MT & 690E
Paikkakunta: Vaasa

Re: Altan Wanha postitie

Viesti Kirjoittaja kepa »

janne.k kirjoitti: Reitti näkyy tässä kartassa numerolla 14. Kontiossa nähdyt Vaasalaiset lupasivat tutkia asian.
Käytiin tutustumassa tähän "uuteen" pätkään. Polkua saa ajella, mutta merkityltä reitiltä ei saa poistua. Itse polku olikin aikamoista mönkijäuraa. Paljon isoja kiviä, mäkiä ja lisää kiviä. Ajettiin polkua täyden kuorman kanssa muutama kilometri ja todettiin että kunto ei kestä yhtään enempää jos reitti jatkuu samanlaisena eteenpäin. Pyörähdettiin ympäri ja mentiin pidempää reittiä Altaan.
Kuva
Seuraavana aamuna käytiin Stillan kautta katsomassa mitä reitin toisesta päästä löytyy ja vaikutti hyvin pitkälti samanlaiselta.

Altan wanha postitie oli nautinto ajaa läpi.
BadAss
Viestit: 473
Liittynyt: Ma Syys 21, 2009 8:58 pm
Pyörä: F900GS & Stark
Paikkakunta: Waasa

Re: Altan Wanha postitie

Viesti Kirjoittaja BadAss »

Oli kyllä järkyttävää kivirakkaa tuo pätkä mitä testatttiin, en suosittele ainakaan täydellä viikon retkivarustuksella lähtemään.
t. Jyki
sam1
Viestit: 201
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 1:43 pm
Pyörä: Husqvarna 701 Enduro (2016)
Paikkakunta: Etelä-Kuopio

Re: Altan Wanha postitie

Viesti Kirjoittaja sam1 »

Ajettiin tänään miksun kanssa postitie läpi ja lumesta ei ollut enää tietoakaan...ehkä siksi että lämpötila oli välillä 27-32 astetta!
En suosittele kellekään ainakaan eteläpäätä tuossa kelissä...jokeen teki ylityksessä mieli ruveta pitkälleen mutta maltettiin sentään mielemme.
Mukava tie kyllä kaiken kaikkiaan!!!
Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Tapatalk
Husqvarna 701 Enduro -16, Kovrovez 175 -61.Menneet: BMW F800 GS -08 X2, Honda CR250 -90, BMW F650GS (twin) -09, BMW F650GS (single) -04, Kawasaki VN750 -89
jamba
Viestit: 332
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

Re: Vs: Altan Wanha postitie

Viesti Kirjoittaja jamba »

No sinne on africaanon keula kuitenki kohistettu 8-)
Avatar
finrr
Viestit: 124
Liittynyt: To Elo 29, 2013 6:56 pm
Pyörä: 990 ADV R
Paikkakunta: Liminka

Re: Altan Wanha postitie

Viesti Kirjoittaja finrr »

Elokuun alkupuolella suunta kohti Postitietä, mutta majoitus on vielä auki. Oulusta lähdetään näillä näkymin perjantaiaamuna 8.8. ja ensimmäinen etappi olisi pelipaikkojen lähimaastoon ja siitä kelien ja kykyjen mukaan eteenpäin Jäämeren rannalle. Kannattaako haaveilla telttamajoituksesta postitien varrella vai suosiolla ottaa mökki tai muu vastaava Hetta-Kautokeino reteleistä? Onko majoittuminen postitien varrella sallittua, mahdollista tai järkevää (onko sääskiä ja muita syöpäläisiä tuohon aikaan paljon)?
Piese
Viestit: 711
Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL 60/Street Glide ST
Paikkakunta: Enontekiö
Viesti:

Re: Altan Wanha postitie

Viesti Kirjoittaja Piese »

Saapi siellä telttaillakin postitiellä, lentoelukoita voi olla tai olla olemati.

Noihin lentoelukoihin tepsii paremmin kuin hyvin ne töpseliin laitettavan raidin tyynyt, joko limunaati tai olut purkki, siihen tuikun mentävä reikä, ehkä myös ylös pari reikää ja se tyyny siihen päälle, vartti ennen telttaan menoo vaan toi telttaan ja ei ötökät vaivaa yöunta.
Harri Hemmilä
Viestit: 1191
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Altan Wanha postitie

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

32h20min ja startataan kohti postitietä! 8)
Pitäis varmaan huomena jo aloittaa tavaroiden pakkaaminen :)
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Birdie
Viestit: 257
Liittynyt: To Elo 02, 2012 11:22 pm
Pyörä: KTM 690 R EVO 3-13, KTM 250 EXC-F -16
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Altan Wanha postitie

Viesti Kirjoittaja Birdie »

Harri ja muut Postitielle aikovat,

Terve menoa, siellä on ihmisen ja varsinkin enskakuskin hyvä olla...

Terv. Birdie

"Maksimiteho korvaa puuttuvan ajotaidon"
Enska ensin - muut hommat joutavat kyllä odottamaan...
pattix
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Heinä 31, 2013 8:03 pm
Pyörä: Dr Big

Re: Altan Wanha postitie

Viesti Kirjoittaja pattix »

Itse suositttelen postitien päässä olevaa majoitus paikkaa Gargia-fjellstue on eri tasoisia mökkejä, viimekesänä sain kuivatettua vaatteet siellä ja pääsi lämpimään suihkuun lisäksi siellä on hyvä aamupala . Toinen majapaikka on ennen sitä viimeistä 30km pätkää päätien varressa. 8)
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Altan Wanha postitie

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Näillän näkymin maanantaina punainen isogessukin postitiellä.
Kura lentää...
jamba
Viestit: 332
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

Re: Vs: Altan Wanha postitie

Viesti Kirjoittaja jamba »

No nyt mäkin olen sen kokenut ja sattui hieno keli. Huonolla kelillä ei ehkäs touranceillä olis ollu asiaaKuva
Avatar
ATC
Viestit: 2290
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Altan Wanha postitie

Viesti Kirjoittaja ATC »

Viikko sitten sunnuntaina oli postitie hyvin ajettavissa eikä lunta ollut. Hellettä piisasi ja vain siinä järvenkierrossa oli muutama lätäkkö.
Kuva
Weteraani kurapyöräilijä
Vastaa Viestiin