Altan Wanha postitie
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Altan Wanha postitie
Onko tuhoon tuomittu ajatus ajaa tuo reitti 2 päällä? Lauantaina ois tarkoitus yrittää 
Re: Altan Wanha postitie
Viime kesänä ajoin vaimo kyydissä tuon postitien läpi isolla gessulla.empperi kirjoitti:Onko tuhoon tuomittu ajatus ajaa tuo reitti 2 päällä? Lauantaina ois tarkoitus yrittää
Ei ongelmia.Ainoa hankala pätkä oli se järven rantaa menevä tien pätkä jossa oli sitä isohkoa pyöreää kiveä.
Re: Altan Wanha postitie
No pitää ottaa vaimolle vaelluskengät mukaan 
Re: Altan Wanha postitie
Käytiin tutustumassa tähän "uuteen" pätkään. Polkua saa ajella, mutta merkityltä reitiltä ei saa poistua. Itse polku olikin aikamoista mönkijäuraa. Paljon isoja kiviä, mäkiä ja lisää kiviä. Ajettiin polkua täyden kuorman kanssa muutama kilometri ja todettiin että kunto ei kestä yhtään enempää jos reitti jatkuu samanlaisena eteenpäin. Pyörähdettiin ympäri ja mentiin pidempää reittiä Altaan.janne.k kirjoitti: Reitti näkyy tässä kartassa numerolla 14. Kontiossa nähdyt Vaasalaiset lupasivat tutkia asian.

Seuraavana aamuna käytiin Stillan kautta katsomassa mitä reitin toisesta päästä löytyy ja vaikutti hyvin pitkälti samanlaiselta.
Altan wanha postitie oli nautinto ajaa läpi.
Re: Altan Wanha postitie
Oli kyllä järkyttävää kivirakkaa tuo pätkä mitä testatttiin, en suosittele ainakaan täydellä viikon retkivarustuksella lähtemään.
t. Jyki
-
sam1
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 1:43 pm
- Pyörä: Husqvarna 701 Enduro (2016)
- Paikkakunta: Etelä-Kuopio
Re: Altan Wanha postitie
Ajettiin tänään miksun kanssa postitie läpi ja lumesta ei ollut enää tietoakaan...ehkä siksi että lämpötila oli välillä 27-32 astetta!
En suosittele kellekään ainakaan eteläpäätä tuossa kelissä...jokeen teki ylityksessä mieli ruveta pitkälleen mutta maltettiin sentään mielemme.
Mukava tie kyllä kaiken kaikkiaan!!!
Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Tapatalk
En suosittele kellekään ainakaan eteläpäätä tuossa kelissä...jokeen teki ylityksessä mieli ruveta pitkälleen mutta maltettiin sentään mielemme.
Mukava tie kyllä kaiken kaikkiaan!!!
Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Tapatalk
Husqvarna 701 Enduro -16, Kovrovez 175 -61.Menneet: BMW F800 GS -08 X2, Honda CR250 -90, BMW F650GS (twin) -09, BMW F650GS (single) -04, Kawasaki VN750 -89
-
jamba
- Viestit: 332
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
- Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
- Paikkakunta: Ruhtinansalmi
Re: Vs: Altan Wanha postitie
No sinne on africaanon keula kuitenki kohistettu 
Re: Altan Wanha postitie
Elokuun alkupuolella suunta kohti Postitietä, mutta majoitus on vielä auki. Oulusta lähdetään näillä näkymin perjantaiaamuna 8.8. ja ensimmäinen etappi olisi pelipaikkojen lähimaastoon ja siitä kelien ja kykyjen mukaan eteenpäin Jäämeren rannalle. Kannattaako haaveilla telttamajoituksesta postitien varrella vai suosiolla ottaa mökki tai muu vastaava Hetta-Kautokeino reteleistä? Onko majoittuminen postitien varrella sallittua, mahdollista tai järkevää (onko sääskiä ja muita syöpäläisiä tuohon aikaan paljon)?
-
Piese
- Viestit: 711
- Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
- Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL 60/Street Glide ST
- Paikkakunta: Enontekiö
- Viesti:
Re: Altan Wanha postitie
Saapi siellä telttaillakin postitiellä, lentoelukoita voi olla tai olla olemati.
Noihin lentoelukoihin tepsii paremmin kuin hyvin ne töpseliin laitettavan raidin tyynyt, joko limunaati tai olut purkki, siihen tuikun mentävä reikä, ehkä myös ylös pari reikää ja se tyyny siihen päälle, vartti ennen telttaan menoo vaan toi telttaan ja ei ötökät vaivaa yöunta.
Noihin lentoelukoihin tepsii paremmin kuin hyvin ne töpseliin laitettavan raidin tyynyt, joko limunaati tai olut purkki, siihen tuikun mentävä reikä, ehkä myös ylös pari reikää ja se tyyny siihen päälle, vartti ennen telttaan menoo vaan toi telttaan ja ei ötökät vaivaa yöunta.
-
Harri Hemmilä
- Viestit: 1191
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: R1200GS
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Altan Wanha postitie
32h20min ja startataan kohti postitietä!
Pitäis varmaan huomena jo aloittaa tavaroiden pakkaaminen
Pitäis varmaan huomena jo aloittaa tavaroiden pakkaaminen
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
-
Birdie
- Viestit: 257
- Liittynyt: To Elo 02, 2012 11:22 pm
- Pyörä: KTM 690 R EVO 3-13, KTM 250 EXC-F -16
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Altan Wanha postitie
Harri ja muut Postitielle aikovat,
Terve menoa, siellä on ihmisen ja varsinkin enskakuskin hyvä olla...
Terv. Birdie
"Maksimiteho korvaa puuttuvan ajotaidon"
Terve menoa, siellä on ihmisen ja varsinkin enskakuskin hyvä olla...
Terv. Birdie
"Maksimiteho korvaa puuttuvan ajotaidon"
Enska ensin - muut hommat joutavat kyllä odottamaan...
Re: Altan Wanha postitie
Itse suositttelen postitien päässä olevaa majoitus paikkaa Gargia-fjellstue on eri tasoisia mökkejä, viimekesänä sain kuivatettua vaatteet siellä ja pääsi lämpimään suihkuun lisäksi siellä on hyvä aamupala . Toinen majapaikka on ennen sitä viimeistä 30km pätkää päätien varressa. 
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Altan Wanha postitie
Näillän näkymin maanantaina punainen isogessukin postitiellä.
Kura lentää...
-
jamba
- Viestit: 332
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
- Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
- Paikkakunta: Ruhtinansalmi
Re: Vs: Altan Wanha postitie
No nyt mäkin olen sen kokenut ja sattui hieno keli. Huonolla kelillä ei ehkäs touranceillä olis ollu asiaa

Re: Altan Wanha postitie
Viikko sitten sunnuntaina oli postitie hyvin ajettavissa eikä lunta ollut. Hellettä piisasi ja vain siinä järvenkierrossa oli muutama lätäkkö.

Weteraani kurapyöräilijä