Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

oppeS

Re: Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut

Viesti Kirjoittaja oppeS »

työkaveri kävi ajaa pari kierrosta. Sanoi, että heinikko peittää kivet ja vaarana pyörän rikkoutuminen. Oisko kel-
lään siimaleikkuria ja aikaa käydä harventamassa?
jaket
Viestit: 1049
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: CRF300rally, 1050 S3, R1200GS 2010

Re: Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut

Viesti Kirjoittaja jaket »

Kävin Pirkkalan kiertämään pyörällä pari päivää sitten. Kävin tänään aamulenkin kävelemässä radan ympäri ja oksasaksilla vähän saksin vesakkoja ja vadelmia reitiltä. Siellä on muuten todella hyvin vadelmia. Revin pari kantoa yms. Saa kävellen paremman kuvan radastakin päähänsä.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Avatar
pmw
Viestit: 717
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, T7 Extreme
Paikkakunta: Tampere

Re: Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut

Viesti Kirjoittaja pmw »

Ei nyt ihan mahdu topicin mainitsemiin kuntiin, mutta patikoin tuossa lempäälässä ideaparkin takana, tarkalleenottaen Maiseen ja Paistinkulman välissä.
Löysin sieltä ilmeisesti käytössä olevan enduroradan, ihan suuntakyltit ja kaikki ja paljon tuoreita renkaanjälkiä. Kartta: http://goo.gl/maps/RgMek

En kuitenkaan löytänyt mitään infotekstejä sieltä, en yhtään mitään. Pelkästään suuntakylttejä, tietääkö joku tuosta jotain?? Jotain infoa antaa? mikä on homman nimi?
Ei oo riamulla rajaa kun XR:llä ajaa
Avatar
VAK
Viestit: 1862
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut

Viesti Kirjoittaja VAK »

se on Marjamäenpolku. Hieno idea laittaa enduropolku ikeaparkin viereen. Se on vähän niin ku lapsiparkki endurokuskeille, ku parempi puolisko soppailee :lol:

-ville
---x mopolla suohon x---
Avatar
pmw
Viestit: 717
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, T7 Extreme
Paikkakunta: Tampere

Re: Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut

Viesti Kirjoittaja pmw »

Ilmeisesti ihan laillinen ja suotuisa paikka käyrä ajeleen?

Näistä olis kyllä joskus hyvä tehdä semmonen infosivu intterwbebbiin...
Ei oo riamulla rajaa kun XR:llä ajaa
Avatar
VAK
Viestit: 1862
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut

Viesti Kirjoittaja VAK »

poistin tän...
Viimeksi muokannut VAK, La Elo 10, 2013 10:25 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---x mopolla suohon x---
THA
Viestit: 3707
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut

Viesti Kirjoittaja THA »

Asia selvä
Viimeksi muokannut THA, La Elo 10, 2013 1:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
VAK
Viestit: 1862
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut

Viesti Kirjoittaja VAK »

Mä otan noi viestini pois. Joskus kyllä kannattaa tiedottaa avoimesti, jos polku on kielletty. Tai tarkoitettu vain Lempäälään kunnallisveronsa maksaville. Itse en tuota tiennyt.

-ville
---x mopolla suohon x---
Peruskallio
Viestit: 59
Liittynyt: La Maalis 01, 2008 12:55 am
Pyörä: KTM EXC530R
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut

Viesti Kirjoittaja Peruskallio »

Kävin viime sunnuntaina pirkkalan lenkin lainatun gopron kanssa kiertämässä.
Jos jotakuta nyt kiinnostaa niin tälläinen polku siellä tällähetkellä kulkee.
http://m.youtube.com/watch?v=v5Dg_oEWAx0
Tästä romut päälle ja taas pirkkalaa kiertämään, keli ainakin nätti. Kuulemma paulaniemessä olisi oikein missikin paikalla, mutta laittakoot joku sitten kuvan tähän jatkoksi niin vertaillaillaan kummassa oli kivempaa :)
Kuratulppa
Viestit: 38
Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 9:53 pm
Pyörä: DR650SE
Paikkakunta: Iittala

Re: Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut

Viesti Kirjoittaja Kuratulppa »

Onko kukaan käynyt lähiaikoina tuola Paulaniemen radoilla?

Missä kunnossa mahtaa näin syksyn sateilla ladut olla?

Olisi suunnitelmissa lauantaina lähteä ensimäistä kertaa kokeilemaan jos ei sada sammakoita taivaalta...
Avatar
Dominator
Viestit: 1668
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut

Viesti Kirjoittaja Dominator »

En oo nyt justiin käyny mut "vaarinpolku" tahtoo olla aika luikas märällä kelillä ja onhan siellä lätäköitä, mutta ajaan pystyy jos ei kuraa pelkää. Parkkipaikan puoleinen Suomienskapolku on sellainen kuin mikä tahansa kivikkoinen ja juurakkoinen polku näin syksyllä..
THA
Viestit: 3707
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut

Viesti Kirjoittaja THA »

Vaarinpolulla ensin pari lämppärikierrosta ja sit enskaosuuksillekin. On siellä muutama kohta "epäsuotusta" kivikkoo, mut pääosin semmosta suotusta, että vetää vaan keskeltä kaikkee päin niin menee jopa rossikepeillä jotensakin suoraan. Parkkiksen puolen lenkillä sit ehkä 10% kivikosta sitä epäsuotusaa. Jos verta Pirkkalaan niin siellä kivikoista ehkä 30% epäsuotusaa ja Lakalaivassa vielä enemmän. Lätäköitä tietty on ja kaasun asennoissa arvii löytyä välimuotojakin, ei vaan on/off...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Jani M
Viestit: 2305
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Nämä pakkaspäivät ovat ihan parhaita ajelukelejä näin syksyllä. Pakkanen kuivattaa maan lukuunottamatta tietysti isompia lätäköitä ja pito on kesärenkailla loistava. Juuret luonnollisesti on liukkaita, kun ovat jäässä. Kallioilla ja kivissä taasen on pitoa kuin kuivalla kesäkelillä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
THA
Viestit: 3707
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut

Viesti Kirjoittaja THA »

Kävin krossihallissa sunnuntaina kahdesti, ensin päivällä Pikku Hukan ja Birdien kanssa, illalla vielä uudestaan. Rata on nyt todella hyvä profiililtaan, kaiken tasoisille löytyy ajamista eikä kovin vaarallisia kaksareitakaan ole (kaksi sellaista, joihin ei ihan tarpeeksi kovaa liian löysillä iskareilla ottaa kyllä ranteille enkä ainakaan minä hyppinyt).
Tässä vähän nopeamman kuskin ajosta koostetta sunnuntai-illalta, antaa hyvän kuvan rataprofiilista:
https://www.youtube.com/watch?v=CHvFtv-sioc
ps. kelaa ekat 5s. pois jos mainokset ärsyttää...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Mixu
Viestit: 789
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 10:40 pm
Pyörä: joku mopo hakusessa
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut

Viesti Kirjoittaja Mixu »

Enduro Koeajo, ja koulutus tapahtuma
19. syyskuuta 2015klo 10:00–16:00
enskapäivää pukkaa syksylle taas paulaniemeen, tässä alustavaa infoo. samalla periaatteella ku viimeksi

https://www.facebook.com/events/940023046049320/
EXÄT:

Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008

Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Vastaa Viestiin