R1200GS

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

mp146 kirjoitti:Ei jaksa kahlata koko ketjua läpi, joten minkälaisia km määriä gs:llä ajelee ilman isompia murheita? Olen hieman katellut 05-07 malleja 75-85000km ajettuna!
Mulla on 2005 Gessussa tällä hetkellä 185tkm.
Normihuollot tehty sekä olen vaihtanut öljyt ja suodattimet puolessa välissä huoltoja.
Nyt olen vaihtanut kaikki laakerit (paitsi koneesta ja vaihdelaatikosta).
Alkuperäisen kardaanin vaihdan nyt uuteen tulevaa reissua silmällä pitäen (alkuperäisessä on vain hieman välystä joka ei normiajoa haittaa).
Alkuperäisestä mittaristosta katosi valot muutama viikko sitten, jonka jälkeen huusin ebaystä vähän ajetun mittariston (liikkeessä ohjelmoivat kilometrit kohdalleen uuteen mittaristoon).
Kyllähän näissä jotain vikoja on kuulemma ollut (EWS-antenni oli ongelma alussa, polttoainepumpun elektroniikka saattaa mennä, kuulemma periä on hajoillut ja ABS yksiköissä saattaa olla ongelmaa). Itsellä on kertaalleen mennyt tuo EWS-antenni.

Ebaystä löytyy näihin pyöriin osia aivan poskettomasti, joten varaosia saa todella kohtuuhinnalla 8)

Nyt olen starttaamassa tuolla pyörällä maailmanympärimatkalle, joten katsotaan mitä jatkossa eteen tulee.
Avatar
Kunkku
Viestit: 1943
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Marko Hemmilä kirjoitti:Nyt olen starttaamassa tuolla pyörällä maailmanympärimatkalle, joten katsotaan mitä jatkossa eteen tulee.
:shock: Siinä on meillä mies, jonka uskolla siirtyisivät varmaan vuoretkin, mutta järjen juoksevuutta lienee parempi olla kommentoimatta. 8)
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
juhan
Viestit: 2579
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
Paikkakunta: JKL

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja juhan »

Kunkku kirjoitti:
Marko Hemmilä kirjoitti:Nyt olen starttaamassa tuolla pyörällä maailmanympärimatkalle, joten katsotaan mitä jatkossa eteen tulee.
:shock: Siinä on meillä mies, jonka uskolla siirtyisivät varmaan vuoretkin, mutta järjen juoksevuutta lienee parempi olla kommentoimatta. 8)
Tosissaan tuo tuntuu olevan niin, että eiköhän me Kunkku siirrytä kannustuspuolelle ja toivotaan parasta? Näissä hommissa koskaan ole järkeä peräänkuulutettu, pikemminkin suuria tunteita! Jonkun on aina mentävä edeltä.
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Mika_Tz
Viestit: 889
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
Pyörä: KTM 990 Adventure -08
Paikkakunta: Tervajoki

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Mika_Tz »

Olisi vm. 2004 ajettu 81200 tarjolla. Kävin koeajamassa. Siistissä kunnossa. Olisko jotain, mitä pitäisi huomioida??
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Mika_Tz kirjoitti:Olisi vm. 2004 ajettu 81200 tarjolla. Kävin koeajamassa. Siistissä kunnossa. Olisko jotain, mitä pitäisi huomioida??
Hinta

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
ATC
Viestit: 2290
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja ATC »

Lisätään vielä kun kyseessä on jo iäkäs pyörä jolla on myös ajettukin kohtuullisesti, että käy kunnolla koko pyörä läpi ja aja kunnon koeajolenkki, BMW;kin on vain moottoripyörä ( Wanhalla on ollut niitä useampi pitkän nuoruuden aikana). Noissa ensimmäisissä oli peräongelmia, mittaristoissa on ollut ongelmia ( onko pyörässä alkup, mittari ja km pitää kutinsa ) sekä vanteet on olleet harmina. Myös servojarrut on aiheuttaneet harmia, joten koeajo kannattaa käydä ajatuksen kanssa ja kokeilla pyörää kunnolla, etenkin jos ostat yksityiseltä jolla ei ole jälkikäteen mitään vastuita. Myös tämä ketju on valaiseva ja kannattaa selata läpi, täältä löytyy hypetykset ja moitteetkin.
Weteraani kurapyöräilijä
Mika_Tz
Viestit: 889
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
Pyörä: KTM 990 Adventure -08
Paikkakunta: Tervajoki

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Mika_Tz »

Pekkavee kirjoitti:
Mika_Tz kirjoitti:Olisi vm. 2004 ajettu 81200 tarjolla. Kävin koeajamassa. Siistissä kunnossa. Olisko jotain, mitä pitäisi huomioida??
Hinta

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Pyynti 10960
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Mika_Tz
Viestit: 889
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
Pyörä: KTM 990 Adventure -08
Paikkakunta: Tervajoki

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Mika_Tz »

ATC kirjoitti:Lisätään vielä kun kyseessä on jo iäkäs pyörä jolla on myös ajettukin kohtuullisesti, että käy kunnolla koko pyörä läpi ja aja kunnon koeajolenkki, BMW;kin on vain moottoripyörä ( Wanhalla on ollut niitä useampi pitkän nuoruuden aikana). Noissa ensimmäisissä oli peräongelmia, mittaristoissa on ollut ongelmia ( onko pyörässä alkup, mittari ja km pitää kutinsa ) sekä vanteet on olleet harmina. Myös servojarrut on aiheuttaneet harmia, joten koeajo kannattaa käydä ajatuksen kanssa ja kokeilla pyörää kunnolla, etenkin jos ostat yksityiseltä jolla ei ole jälkikäteen mitään vastuita. Myös tämä ketju on valaiseva ja kannattaa selata läpi, täältä löytyy hypetykset ja moitteetkin.
Myyjä on liike, huoltokirja on. Ajoin n. tunnin lenkin erilaisia teitä. Jarrut ainakin toimivat. Mitä vanteissa on ollut vikana? Pitääpä lukea ketjua.
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Mika_Tz
Viestit: 889
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
Pyörä: KTM 990 Adventure -08
Paikkakunta: Tervajoki

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Mika_Tz »

Luinkin Hemmilän servojarruongelmista. Taitaa olla v.2004 samat jarrut?
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja juvander »

Mika_Tz kirjoitti:
Pekkavee kirjoitti:
Mika_Tz kirjoitti:Olisi vm. 2004 ajettu 81200 tarjolla. Kävin koeajamassa. Siistissä kunnossa. Olisko jotain, mitä pitäisi huomioida??
Hinta

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Pyynti 10960
Hinta on ainakin kova, näyttää samaan hintaan olevan monta vuotta uudempaa tyrkyllä - liikkeestäkin ja takuulla.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
PJE
Viestit: 378
Liittynyt: To Touko 19, 2011 8:42 pm
Pyörä: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja PJE »

juvander kirjoitti:
Mika_Tz kirjoitti:
Pyynti 10960
Hinta on ainakin kova, näyttää samaan hintaan olevan monta vuotta uudempaa tyrkyllä - liikkeestäkin ja takuulla.
Ei tuosta hinnasta voi suoraan sanoa että onko se kallis vai halpa.Varusteet ja kunto vaikuttaa hintaan helposti tonnin tai pari.
Mika_Tz
Viestit: 889
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
Pyörä: KTM 990 Adventure -08
Paikkakunta: Tervajoki

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Mika_Tz »

Pyynti 10960[/quote]

Hinta on ainakin kova, näyttää samaan hintaan olevan monta vuotta uudempaa tyrkyllä - liikkeestäkin ja takuulla.[/quote]

Missäpäin? Kun ei ole osunut silmään ainakaan nettimotossa...?!
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja juvander »

Mika_Tz kirjoitti:Pyynti 10960
Hinta on ainakin kova, näyttää samaan hintaan olevan monta vuotta uudempaa tyrkyllä - liikkeestäkin ja takuulla.[/quote]

Missäpäin? Kun ei ole osunut silmään ainakaan nettimotossa...?![/quote]

Esimerkiksi tuolla: http://www.nettimoto.com/bmw/r/1123551 ja ilman noita servo jarruja joista kaikki ei tykkää, jos vuosilukuun on luottamista.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

juvander kirjoitti: Esimerkiksi tuolla: http://www.nettimoto.com/bmw/r/1123551 ja ilman noita servo jarruja joista kaikki ei tykkää, jos vuosilukuun on luottamista.
Näyttää tuossa olevan joku matala penkki. No riippuu kuskista, mutta mulle sopii korkea penkki. Polvikulma on loivempi ja näkee autojen yli paremmin kun istuu ylempänä.
Laitan sen penkin siihen ylempään asentoon siinä mun Gessussa. Ja kun se verhoiltiin uudestaan niin pyysin siihen 2 cm lisää korkeutta.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Mika_Tz
Viestit: 889
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
Pyörä: KTM 990 Adventure -08
Paikkakunta: Tervajoki

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Mika_Tz »

Jyväskylä on koeajon kannalta ihan sika kaukana Turusta... Mistä vuodesta lähtien servot poistuivat? Vaasassa ja Tampereella oli pari kiinnostavaa, mutta pyynti oli aika kova ja Vaasakin oli aika kaukana Turusta.
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Vastaa Viestiin