Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

gixxerman
Pyörä: 4xtohtori

Re: Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Grillausta,possun kassleria,nektariinilohkoja,omenalohkoja,sipuli-ja ananasrankaita,paprikaa ja tomaatin puolikkaita kera nakkien muurinpohjapannulle,kypsentää,sit pikku haudutus kannen alla ja naudan lehtipihvit,pikaruskistus kuumalla keskiosalla.
grilliherkku on valmis.
Ruokajuomaksi makeaa valkoviiniä ja kivennäisvettä puolet ja puolet. :idea:
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Meillä on tänään tyttären konfirmaatio ja ajattelin keittää vierailla hirvenlihavellin.
Juhana
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Japanilaiset on kehittänyt uuden reseptin,ja samalla ehkä ratkaisseet maailman ruokapulan:

http://www.iltasanomat.fi/videot/ulkoma ... 98504.html

eli syödään ruoka vain uudestaan ja uudestaan,kunnes se häviää :lol: kuka maistaa ekana,onko japaniin matkaavia joukossa... :mrgreen:

ettei vaan olis nyt saatu sitä säteilyä siellä.Hauska todeta raflassa pihviä vetävälle:älä jauha p**kaa :lol:

niin,noi on niin paljon tavallista nautaa kalliimpia,joten pitänee tyytyä syömään ihan kaupasta saatavaa pihviä ja uusia pottuja perinteisesti tänä jussina :mrgreen:
tomiik
Pyörä: F850GSA

Viesti Kirjoittaja tomiik »

Hyi s.....na mitä sontaa. Meni ruokahalut......onneksi ei juomahalut :lol:
Kaikki on kaunista, kun silmä tottuu.
gixxerman

Juhana kirjoitti:Japanilaiset on kehittänyt uuden reseptin,ja samalla ehkä ratkaisseet maailman ruokapulan:

http://www.iltasanomat.fi/videot/ulkoma ... 98504.html

eli syödään ruoka vain uudestaan ja uudestaan,kunnes se häviää :lol: kuka maistaa ekana,onko japaniin matkaavia joukossa... :mrgreen:

ettei vaan olis nyt saatu sitä säteilyä siellä.Hauska todeta raflassa pihviä vetävälle:älä jauha p**kaa :lol:

niin,noi on niin paljon tavallista nautaa kalliimpia,joten pitänee tyytyä syömään ihan kaupasta saatavaa pihviä ja uusia pottuja perinteisesti tänä jussina :mrgreen:
No,joo,ihminen on sitä,mitä hän syö. :oops:
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Sottapytty
Pyörä: BMW G650XChallenge

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Ribbsejä laitan taas iltapalaksi.

Mutta sinne Sontaosastoon kuuluvaa:
Kaupassa törmäsin raakoihin HK:n "pintamaustettuihin" rypsiporsaan Ribseihin. Jee!... Sydämmelle ystävällisempää...
Muuten ihan kiva, mutta kun luin sisälmysluettelon...

80% on porsasta ja 20% vettä, 10:ntä eri E-ainetta ja n.1% suolaa ja mausteet... :twisted: :twisted: :twisted:

Ostin sitten tietenkin niitä kaupan pakkaamia maustamattomia, enkä tuota "vesitettyä rypsiporsasta". Mulla tulee vettä ihan omasta hanasta ja lemppari-mausteita löytyy hyllystä... miksi vettä pitäisi ostaa ns. halvalla myytävän lihan kilohinnalla?
Sottapytty

Kohtuullisen rasvaisa juhlamenyy :lol:

Pariloitu naudan T-luupihvi, juustoisat valkosipulikermaperunat ja paistettu puolikas tomaatti.

Raaoista perunoista tuli maukasta yllättävän pikaisesti..
Perunaviipaleille nopea öljyisä paistinpannutus.
Mustapippuria, merisuolaa ja muutamaksi minuutiksi mikroon.
Sitten viipaleet matalaan uunivuokaan, kermaa, koskenlaskijaa ja valkosipulia. Uunissa väri päälle, ehkä n.20min. / 220C

Noi tomaatit vois kokeilla joskus maustaa hyvissä ajoin ennen paistamista (mustapippuri, merisuola) Hyvin maistuvat kyllä tuolleenkin.
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Nytt viimeks metson,tai siis tuli syötyä 8)
Sakke metsästi pyörällä,Jaska valmisteli ja Ari grillas,me muut syötiin ja oli hyvä!
gixxerman

Kyllä se tuo savipata(aito Römertopf)on hyvä peli.Tänään taas,ensin uimaan puoleksi tunniksi veteen ja sit possun kasslerpaisti sinne,lanttua,porkkanaa,salottisipulia,paprikaa ja valkosipulia kypsymään lihaliemihauteessa,kylmään uuniinja lämpö 200 asteeseen,avot juhlaruoka.Aluksi jääkaappiin unohtunut lohisuikale,kypsennettynä ,käärittynä rieskaan ja jälkkäriksi kääretorttua mansikan ja kermavaahdon kera.Huuhdellaan alas Aquaron gran reserva 2005 viinillä ja ruokaryypyt Saaremaa Rabarber.Ai niin,tuota savipataahan minun piti kehua.
Ainakin itselle se on hyvin tärkeä ruoanlaittoväline,kannataa kokeilla ja ostaa se aito lasittamaton versio. :P
SS
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51

Viesti Kirjoittaja SS »

Joo, pisteet lasittamattomalle savipadalle, karjalanpaististakin tulee oikein hyvä siinä...

SS
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Emäntä kanssa tykkää tuosta savipadasta. Mutta muuten, eihän kesällä kerkiä hernevelliä kummempaa safkaa laittaa, kun pitää ehtiä muitten hommien ohella ajamaankin?

:evil:
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
teppogarde
Pyörä: DL 650 V-Strom

Viesti Kirjoittaja teppogarde »

Kabanossia mökin takkatulen loimussa ja kylmä Kukko kostukkeeksi.
Älä sano, ettet osaa jos et ole vähintään paria kertaa kokeillut.
gixxerman

Lakupilotti kirjoitti:Emäntä kanssa tykkää tuosta savipadasta. Mutta muuten, eihän kesällä kerkiä hernevelliä kummempaa safkaa laittaa, kun pitää ehtiä muitten hommien ohella ajamaankin?

:evil:
No,se on ajankäyttökysymys vaan 8) Ja talviajelu auttoi aika paljon tuohon kesäiseen ajokuumeeseen :P
Sottapytty

Suten special *)

(* Loistavan Tapanilalaisen Suten Grillin herkkuja mukaillen ja muistellen...

Eihän tätä grilliherkkua kotioloissa saa niin hyvältä maistumaan, kuin se maistui silloin joskus aikoinaan hauskan illan päätteeksi Suten grillillä Mosassa.

Meneepi muistikuvan mukaisesti jotenkin näin...
-Pariloitua vaaleaa leipää, viipaleina?
-Makkaraviipale (Jahti?)
-Muna
-Ananas
-Runsaasti punaista emmental-juustoraastetta
-mausteet?

Tällä kertaa valmistan kotona tälleesti... Toimii ja maistuu!

-Pariloitu juustosämpylä
-Pajuniemen Olutleike-viipale
-Ananas viipale
-Paistettu muna
-Valion emmental-juustoa
-Sipuli, sinappi, ketsuppi

Tuo Emmental-juuston maku ja sen tietty "kumimaisuus" on ainakin mulle jotenkin se Suten specialin olennaisimpia elementtejä.
Munan, makkaran ja ananaksen kolmiyhteys jotenkin kokoaa, keventää ja raikastaa paketin upeaksi makuelämykseksi!
Sottapytty

Simppeliä iltapalaa.
Höyrytettyä juustomakkaraa. Wotkin`s, Juustogrilleri (Emmeltal juustolla)
Vastaa Viestiin