KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Tee__Vee
Viestit: 445
Liittynyt: Su Syys 06, 2009 8:59 pm
Pyörä: Honda CRF 1100D
Paikkakunta: Kuopio

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Tee__Vee »

Voi helvetti minkä näköistä jälkeä!

Voisiko tähän ketjuun listata ne tärkeimmät eristettävät paikat, jotta ei tarvitsisi koko mopoa purkaa?
Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Tee__Vee kirjoitti:Voi helvetti minkä näköistä jälkeä!

Voisiko tähän ketjuun listata ne tärkeimmät eristettävät paikat, jotta ei tarvitsisi koko mopoa purkaa?
Jos sormissa riittää taipuisuutta niin saahan nuo suojattua paikallaankin kun purkaa hieman pyörää ja katkoo nippusiteet.
Kaikki kohdat missä on paljaat johdot on myös suuri todennäköisyys siihen että jossain vaiheessa ovat johdot tuossa tilassa mihin omastani ovat menneet. Erkkaa ja lapaerkkateippia päälle niin kulutuksen kesto paranee huomattavasti.
Tankin päältä sulakerasia alta saa hyvin suojattua kun ottaa akun irti ja myös sen sulake/rele hässäkän, sitten tulee liikkumavaraa niin hyvin että saa paranneltua myös sen iskarin ja ruiskun lähellä kulkevan alueen jossa myös kova kulutus ulkoisesti.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Avatar
takakura
Viestit: 1099
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja takakura »

Taas täytyy sanoa että olen tämän ennenkin sanonut. Kaikki paikat missä näkyy johdon sähkökuvassa näkyvä väri pitää erkata. Siis ihan kaikki. Erkkaus onnistuu purkamatta johtosarjaa. Kierrä lapaerkkaa vaikkapa 10mm hylsyn päälle. Mahtuu pyörimään joka paikassa. Niin minä tein. Erkattu KAIKKI!. Ennakointi on kaiken A ja O. Se on tyhmää stopata keskellä ei mitään sen takia ettet itse ole pitänyt mopostasi tarpeeksi huolta. Se on hölmöä sysätä vastuuta mopon valmistajalle. Itse olet vastuussa siitä mitä teet ja millä ajat. Valmistaja ei voi eikä pysty täydellisyyteen.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Avatar
Pasi
Viestit: 3075
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Pasi »

takakura kirjoitti:Valmistaja ei voi eikä pysty täydellisyyteen.
Tämän johtosarjan kohdalla ei ole edes yritetty.
Avatar
takakura
Viestit: 1099
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja takakura »

Kun nyt vertaan jamppiin niin ei siinäkään sen paremmin johtosarja ole tehty. Samalla lailla värkätty suojakuoren kanssa mihin sen saa sopimaan. Se on sitten eri asia missä se hiekka tuntuu pyörivän ja missä se aiheuttaa ongelmia. Jampissa johtosarjojen reitti on vaan suojatummassa paikassa.
Niin ja pitää muistaa että 690 on elektroniikkamopo. Toisin kuin jamppi. Eli sähköpuoli pitää erityisesti ottaa huomioon. Elektroniikan sovitus mekaniikan apuna kiinnostaa aina. Toisaalta kun maksat moposta yli kymppitonnin niin oletus on se että saat rahallesi täyden vastineen. Näin ei valitettavasti ole monenkaan MP:n kohdalla. Business ja raha määrää näissä hommissa. Mistä saat johtosarjan halvimalla tuntuu olevan valmistajan intressi. Loppukäyttäjän mielipide on toinen aina.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Avatar
creative
Viestit: 439
Liittynyt: To Huhti 21, 2005 12:35 pm
Pyörä: *****
Paikkakunta: Joensuu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja creative »

Millasia takavilkkuja olette asentaneet, kävin ajamassa puoltoista tuntia , niin molemmat vilkut oli hävinneet, ihmettelin kun vilkuttaa nopeesti..Kestihän nuo alkuperäset melkeen 2 tkm..
Olivat viellä orkis paikalla..
Haluatko sen heti, vai teenkö tietsikalla.?
Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Pasi kirjoitti:
takakura kirjoitti:Valmistaja ei voi eikä pysty täydellisyyteen.
Tämän johtosarjan kohdalla ei ole edes yritetty.
Juu, olishan tuon erkannut jos olis tienny pyörää ostaessa että on noin huonossa hapessa. Hieman myöhäistä kun olivat jo romuna.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Täydellisyyteen ei varmaan pidä pyrkiäkkään ainakaan valmistajan näkökulmasta,vois varaosien myynti kärsiä,mut taatusti markkinoilta löytyy laadukkaampia eristemateriaaleja mitä näis itävallan ihmeiden piuhoissa on käytetty ja ainakin mun mielestä on pientä vi****lua laittaa noin huonoja materiaaleja tosiaan toistakyt tuhatta euroa maksaviin vehkeisiin ja varsinkin silloin,kun aina vaan enemmän ja enemmän elektroniikka ohjaa mekaniikkaa. Kaasarivehkeet 4 ever! Eivät ole ihan niin ätöjä. Ei muutaku BMW K1600 gtl kaupoille,ei tärise.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Ison adven hiljattain läpi käyneenä voin kertoa että missään johdossa ei näkynyt mitään vastaavaa, 28tkm josta paljon hiekkaa ja pölyä.. kyllä valmistajan vastuulla pitää olla käyttää tarkoitukseen soveltuvia materiaaleja, ei voi olettaa että jokainen eristää omat johtonsa hankittuaan uuden moottoripyörän.. muutama ennakkotapaus ja takaisinkutsu kaikille 690 mopoille johtosarjan vaihtoon, niin eiköhän se seuraavassa mallissa ole hieman parempi laatuinen :|

se on toki jokaisen oma asia alkaako vänkäämään valmistajan kanssa vai erkkaako vain omat johtonsa :roll:
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Valokuvat on menossa alkuperäisen myyjäliikkeen kautta maahantuojalle, eli omalta kohdaltani aion selvittää mikä on valmistajan kanta tuohon selkeään virheeseen pyörän valmistuksessa.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Avatar
Rampas
Viestit: 133
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 8:41 am
Pyörä: KTM 500 EXC Six Days
Paikkakunta: Varkaus

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Rampas »

Nyt ne sitten näkyy tankin puslat olevan melko väljät, onko niihin tullut tukevampaa päivitystä vai samanlaiset purukumitko sinne takuuseen tulee ?
Ei liene iso homma vaihtaa, josko vaikka URAAlla vaihtelis ja syöttäis hyttysiä sen aikaa...ei varmaan noita puslia saa mistään ennen tiistai iltaa :(
A KTM might not be your first motorcycle, but it will be your last. When you've tried the rest, buy the best KTM.
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Rampas kirjoitti:Nyt ne sitten näkyy tankin puslat olevan melko väljät, onko niihin tullut tukevampaa päivitystä vai samanlaiset purukumitko sinne takuuseen tulee ?
Ei liene iso homma vaihtaa, josko vaikka URAAlla vaihtelis ja syöttäis hyttysiä sen aikaa...ei varmaan noita puslia saa mistään ennen tiistai iltaa :(
Mä laitoin syksyllä rallyraidin putkilon ja paksumman pultin, toistaiseksi pysyny jämäkkänä.. vastaavat palikat löytyy varmaan edullisemminkin jos ehtii ettimään..

http://www.rally-raidproducts.co.uk/sto ... repair-kit
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Tuli viimein asennettua tuo twin air suodatin ja tulihan kauheet imuäänet! Nyt munki vissiin tarvii hankkia korvatulpat ku en oo tähän mennes käyttäny..

Mutta kertokaas nyt viisaammat että mitä mä nyt saavutan kun on tuommonen suodatin? Ei oo ollu hiekkaa kotelos vakiollakaan eikä oo muutakaan varsinaista syytä kuunnella tuommosta metakkaa, vai onko? Hyvin on mopo kulkenu ja tuntuu et mies hyytyy pölyyn ennen mopoa.. Löytyykös tähän vehkeeseen pestävää suodatinta suoraan vakiopaperin tilalle?
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
ankara
Viestit: 671
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
Pyörä: Hupsvarma&LadyDomina
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja ankara »

ramirin kirjoitti: Löytyykös tähän vehkeeseen pestävää suodatinta suoraan vakiopaperin tilalle?
Oliko tämä pois laskuista jo:

KTM varaosanumero 76506115000
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja ramirin »

ankara kirjoitti:
ramirin kirjoitti: Löytyykös tähän vehkeeseen pestävää suodatinta suoraan vakiopaperin tilalle?
Oliko tämä pois laskuista jo:

KTM varaosanumero 76506115000
Liekö tuo sitten hiljaisempi kuin twin air..? Isoon adveen on ainakin bmc:llä vakiokoteloon sopivaan suodatinta, pitäs ettiä jos tähänki sattus löytymään..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Vastaa Viestiin