KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Tee__Vee
- Viestit: 445
- Liittynyt: Su Syys 06, 2009 8:59 pm
- Pyörä: Honda CRF 1100D
- Paikkakunta: Kuopio
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Voi helvetti minkä näköistä jälkeä!
Voisiko tähän ketjuun listata ne tärkeimmät eristettävät paikat, jotta ei tarvitsisi koko mopoa purkaa?
Voisiko tähän ketjuun listata ne tärkeimmät eristettävät paikat, jotta ei tarvitsisi koko mopoa purkaa?
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Jos sormissa riittää taipuisuutta niin saahan nuo suojattua paikallaankin kun purkaa hieman pyörää ja katkoo nippusiteet.Tee__Vee kirjoitti:Voi helvetti minkä näköistä jälkeä!
Voisiko tähän ketjuun listata ne tärkeimmät eristettävät paikat, jotta ei tarvitsisi koko mopoa purkaa?
Kaikki kohdat missä on paljaat johdot on myös suuri todennäköisyys siihen että jossain vaiheessa ovat johdot tuossa tilassa mihin omastani ovat menneet. Erkkaa ja lapaerkkateippia päälle niin kulutuksen kesto paranee huomattavasti.
Tankin päältä sulakerasia alta saa hyvin suojattua kun ottaa akun irti ja myös sen sulake/rele hässäkän, sitten tulee liikkumavaraa niin hyvin että saa paranneltua myös sen iskarin ja ruiskun lähellä kulkevan alueen jossa myös kova kulutus ulkoisesti.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Taas täytyy sanoa että olen tämän ennenkin sanonut. Kaikki paikat missä näkyy johdon sähkökuvassa näkyvä väri pitää erkata. Siis ihan kaikki. Erkkaus onnistuu purkamatta johtosarjaa. Kierrä lapaerkkaa vaikkapa 10mm hylsyn päälle. Mahtuu pyörimään joka paikassa. Niin minä tein. Erkattu KAIKKI!. Ennakointi on kaiken A ja O. Se on tyhmää stopata keskellä ei mitään sen takia ettet itse ole pitänyt mopostasi tarpeeksi huolta. Se on hölmöä sysätä vastuuta mopon valmistajalle. Itse olet vastuussa siitä mitä teet ja millä ajat. Valmistaja ei voi eikä pysty täydellisyyteen.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Tämän johtosarjan kohdalla ei ole edes yritetty.takakura kirjoitti:Valmistaja ei voi eikä pysty täydellisyyteen.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Kun nyt vertaan jamppiin niin ei siinäkään sen paremmin johtosarja ole tehty. Samalla lailla värkätty suojakuoren kanssa mihin sen saa sopimaan. Se on sitten eri asia missä se hiekka tuntuu pyörivän ja missä se aiheuttaa ongelmia. Jampissa johtosarjojen reitti on vaan suojatummassa paikassa.
Niin ja pitää muistaa että 690 on elektroniikkamopo. Toisin kuin jamppi. Eli sähköpuoli pitää erityisesti ottaa huomioon. Elektroniikan sovitus mekaniikan apuna kiinnostaa aina. Toisaalta kun maksat moposta yli kymppitonnin niin oletus on se että saat rahallesi täyden vastineen. Näin ei valitettavasti ole monenkaan MP:n kohdalla. Business ja raha määrää näissä hommissa. Mistä saat johtosarjan halvimalla tuntuu olevan valmistajan intressi. Loppukäyttäjän mielipide on toinen aina.
Niin ja pitää muistaa että 690 on elektroniikkamopo. Toisin kuin jamppi. Eli sähköpuoli pitää erityisesti ottaa huomioon. Elektroniikan sovitus mekaniikan apuna kiinnostaa aina. Toisaalta kun maksat moposta yli kymppitonnin niin oletus on se että saat rahallesi täyden vastineen. Näin ei valitettavasti ole monenkaan MP:n kohdalla. Business ja raha määrää näissä hommissa. Mistä saat johtosarjan halvimalla tuntuu olevan valmistajan intressi. Loppukäyttäjän mielipide on toinen aina.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Millasia takavilkkuja olette asentaneet, kävin ajamassa puoltoista tuntia , niin molemmat vilkut oli hävinneet, ihmettelin kun vilkuttaa nopeesti..Kestihän nuo alkuperäset melkeen 2 tkm..
Olivat viellä orkis paikalla..
Olivat viellä orkis paikalla..
Haluatko sen heti, vai teenkö tietsikalla.?
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Juu, olishan tuon erkannut jos olis tienny pyörää ostaessa että on noin huonossa hapessa. Hieman myöhäistä kun olivat jo romuna.Pasi kirjoitti:Tämän johtosarjan kohdalla ei ole edes yritetty.takakura kirjoitti:Valmistaja ei voi eikä pysty täydellisyyteen.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Täydellisyyteen ei varmaan pidä pyrkiäkkään ainakaan valmistajan näkökulmasta,vois varaosien myynti kärsiä,mut taatusti markkinoilta löytyy laadukkaampia eristemateriaaleja mitä näis itävallan ihmeiden piuhoissa on käytetty ja ainakin mun mielestä on pientä vi****lua laittaa noin huonoja materiaaleja tosiaan toistakyt tuhatta euroa maksaviin vehkeisiin ja varsinkin silloin,kun aina vaan enemmän ja enemmän elektroniikka ohjaa mekaniikkaa. Kaasarivehkeet 4 ever! Eivät ole ihan niin ätöjä. Ei muutaku BMW K1600 gtl kaupoille,ei tärise.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Ison adven hiljattain läpi käyneenä voin kertoa että missään johdossa ei näkynyt mitään vastaavaa, 28tkm josta paljon hiekkaa ja pölyä.. kyllä valmistajan vastuulla pitää olla käyttää tarkoitukseen soveltuvia materiaaleja, ei voi olettaa että jokainen eristää omat johtonsa hankittuaan uuden moottoripyörän.. muutama ennakkotapaus ja takaisinkutsu kaikille 690 mopoille johtosarjan vaihtoon, niin eiköhän se seuraavassa mallissa ole hieman parempi laatuinen
se on toki jokaisen oma asia alkaako vänkäämään valmistajan kanssa vai erkkaako vain omat johtonsa
se on toki jokaisen oma asia alkaako vänkäämään valmistajan kanssa vai erkkaako vain omat johtonsa
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Valokuvat on menossa alkuperäisen myyjäliikkeen kautta maahantuojalle, eli omalta kohdaltani aion selvittää mikä on valmistajan kanta tuohon selkeään virheeseen pyörän valmistuksessa.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
- Rampas
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 8:41 am
- Pyörä: KTM 500 EXC Six Days
- Paikkakunta: Varkaus
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Nyt ne sitten näkyy tankin puslat olevan melko väljät, onko niihin tullut tukevampaa päivitystä vai samanlaiset purukumitko sinne takuuseen tulee ?
Ei liene iso homma vaihtaa, josko vaikka URAAlla vaihtelis ja syöttäis hyttysiä sen aikaa...ei varmaan noita puslia saa mistään ennen tiistai iltaa
Ei liene iso homma vaihtaa, josko vaikka URAAlla vaihtelis ja syöttäis hyttysiä sen aikaa...ei varmaan noita puslia saa mistään ennen tiistai iltaa
A KTM might not be your first motorcycle, but it will be your last. When you've tried the rest, buy the best KTM.
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Mä laitoin syksyllä rallyraidin putkilon ja paksumman pultin, toistaiseksi pysyny jämäkkänä.. vastaavat palikat löytyy varmaan edullisemminkin jos ehtii ettimään..Rampas kirjoitti:Nyt ne sitten näkyy tankin puslat olevan melko väljät, onko niihin tullut tukevampaa päivitystä vai samanlaiset purukumitko sinne takuuseen tulee ?
Ei liene iso homma vaihtaa, josko vaikka URAAlla vaihtelis ja syöttäis hyttysiä sen aikaa...ei varmaan noita puslia saa mistään ennen tiistai iltaa
http://www.rally-raidproducts.co.uk/sto ... repair-kit
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Tuli viimein asennettua tuo twin air suodatin ja tulihan kauheet imuäänet! Nyt munki vissiin tarvii hankkia korvatulpat ku en oo tähän mennes käyttäny..
Mutta kertokaas nyt viisaammat että mitä mä nyt saavutan kun on tuommonen suodatin? Ei oo ollu hiekkaa kotelos vakiollakaan eikä oo muutakaan varsinaista syytä kuunnella tuommosta metakkaa, vai onko? Hyvin on mopo kulkenu ja tuntuu et mies hyytyy pölyyn ennen mopoa.. Löytyykös tähän vehkeeseen pestävää suodatinta suoraan vakiopaperin tilalle?
Mutta kertokaas nyt viisaammat että mitä mä nyt saavutan kun on tuommonen suodatin? Ei oo ollu hiekkaa kotelos vakiollakaan eikä oo muutakaan varsinaista syytä kuunnella tuommosta metakkaa, vai onko? Hyvin on mopo kulkenu ja tuntuu et mies hyytyy pölyyn ennen mopoa.. Löytyykös tähän vehkeeseen pestävää suodatinta suoraan vakiopaperin tilalle?
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
-
ankara
- Viestit: 671
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
- Pyörä: Hupsvarma&LadyDomina
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Oliko tämä pois laskuista jo:ramirin kirjoitti: Löytyykös tähän vehkeeseen pestävää suodatinta suoraan vakiopaperin tilalle?
KTM varaosanumero 76506115000
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Liekö tuo sitten hiljaisempi kuin twin air..? Isoon adveen on ainakin bmc:llä vakiokoteloon sopivaan suodatinta, pitäs ettiä jos tähänki sattus löytymään..ankara kirjoitti:Oliko tämä pois laskuista jo:ramirin kirjoitti: Löytyykös tähän vehkeeseen pestävää suodatinta suoraan vakiopaperin tilalle?
KTM varaosanumero 76506115000
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.