KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja ramirin »

kjooseppi kirjoitti:Juu päätin vaihtaa ketjut tuohon. Kysymys: Käytättekö niittilukkoa vai sokka lukkoa?
Ite oon aina niitannut tähän asti, mutta nyt tuli ketjusarjan mukana ainoastaan sokkalukko. Kestääkö se vai lähdenkö vielä metsästämään niitattavaa?
Äkkiseltään suopursun sekaan ja tuohon nykivään ajoon mitä sinnikäs etupyörän säästäminen vaatii ei lähtis sokka lukolla.. toisaalta 250:s tuo sokka on pitänyt ihan hyvin vaikka oli jo oikeastaan kulunut pois koko sokka (hinkkasi ketjunohjaimeen, sormin sai sokan vääntää pois).. Eturattaan mykkyrän pelossa hakisin kyllä niittilukon kuitenkin..

Ja minä myös keräsin alkuperäisketjun ihan ehjänä pois n. 5tkm kohdilla.. tilalle did xring..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Ande749
Viestit: 773
Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Pyörä: 12GS
Paikkakunta: Valkeala

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Minun kokemukseni jousilukoista on, että kyllä ne kovaa röykytystä kestävät mutta eivät niinkään nopeutta, jos sitä alkaa olla lähellä kakkosta alkavia lukemia tai yli. Mikäli niittaaminen ei kiinnosta, on olemassa myös ruuvaamalla niitattavia lukkoja, jotka oikein käytettyinä ovat yhtä hyviä kuin lyömällä niitattavatkin.
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Näytti olevan KtmTwinssillä myynnissä mapin vaihtokytkin 690:een.
http://www.ktmtwins.com/ktm-690-parts/k ... ast-switch

Ensviikolla pitäis viedä 690:n 1000km huoltoon ja olen tässä pähkäillyt otanko Acra mapin samalla. Joku täällä moitti, että -11 mallin acra mappi ei toimis kunnolla. TuneEcu kaapelitkin olis, mutta tuota -11 mallin mappia ei ole missää ladattavissa.
Kura lentää...
Avatar
takakura
Viestit: 1099
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja takakura »

Tee itse tuo kytkin. 100 eur on suurta kusetusta. Jokainen hiukankin elektroniikkaa ymmärtävä voi tehdä sinulle tuon kytkimen muutamalla eurolla. Olen tämän ennenkin sanonut. Mittaa vastusarvot kytkimen asennoilla joilla ajat. Osta vastaavat vastukset kaupasta. Järjestä kytkin joka toimittaa samat vastusarvot niille kahdelle johdolle. Simple stupid.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Samaa mieltä takakuran kanssa, tuo amerikan ihme kun ei poista sitä tosiasiaa että virrat pitää käyttää pois mapin vaihdon välillä eli "you have that adjustment anytime you want it." saattaa antaa hieman väärän kuvan..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
james-x11
Viestit: 58
Liittynyt: Su Huhti 17, 2011 9:50 am
Pyörä: KTM 250F -18, KTM 500F -18
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja james-x11 »

ramirin kirjoitti:Samaa mieltä takakuran kanssa, tuo amerikan ihme kun ei poista sitä tosiasiaa että virrat pitää käyttää pois mapin vaihdon välillä eli "you have that adjustment anytime you want it." saattaa antaa hieman väärän kuvan..
Mielenkiintoista, ainakin enskamopoissa kartanvaihto toimii "lennossa".
Kun uraa ajaa on uran vanki - vapautta on vain umpihanki.
Avatar
Pasi
Viestit: 3075
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Pasi »

james-x11 kirjoitti:
ramirin kirjoitti:Samaa mieltä takakuran kanssa, tuo amerikan ihme kun ei poista sitä tosiasiaa että virrat pitää käyttää pois mapin vaihdon välillä eli "you have that adjustment anytime you want it." saattaa antaa hieman väärän kuvan..
Mielenkiintoista, ainakin enskamopoissa kartanvaihto toimii "lennossa".
Onko tarkoittamasi enskamopo ruisku- vai kaasaripeli?
Avatar
hannuk
Viestit: 1152
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Pasi kirjoitti:Onko tarkoittamasi enskamopo ruisku- vai kaasaripeli?
Kaasarin kanssa tuo on selkeästi sytytysennakkoon vaikuttava. Mutta mistä sen ruiskun kanssa tietää että säätääkö se kytkin sytytyksen ennakkoa vai vaihtaako se oikeasti eri ruiskukarttaan? Lukemani perusteella kun vaikuttaa siltä että noissa husabergin ruiskuissa se kytkin muuttaisi vaan sytytystä. No sitten tietty sekin, että onko tuolla asialla edes niin väliäkään että kumpi säätyy.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Lynkke
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 4:14 pm
Pyörä: Nishiki

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Lynkke »

Näkyykö teillä öljynpinta huoltoikkunasta kun mopo on suorassa eikä nojaa jalalle?
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Lynkke kirjoitti:Näkyykö teillä öljynpinta huoltoikkunasta kun mopo on suorassa eikä nojaa jalalle?
Näkyy ja jos ei näy, niin eikös sitten ole öljy vähissä.
Kura lentää...
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja -jn- »

Moi

Kun olette laittaneet navigaattoreita , mistä olette vetäneet sähköt ? , suoraan akulta ?
Sulakerasiassa näyttäs olevan pari lisälaite sulaketta voiko noita käyttää ?


terv -jn-
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
james-x11
Viestit: 58
Liittynyt: Su Huhti 17, 2011 9:50 am
Pyörä: KTM 250F -18, KTM 500F -18
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja james-x11 »

-jn- kirjoitti:Moi

Kun olette laittaneet navigaattoreita , mistä olette vetäneet sähköt ? , suoraan akulta ?
Sulakerasiassa näyttäs olevan pari lisälaite sulaketta voiko noita käyttää ?


terv -jn-
Etuvalokilven takana on 4 liitintä vapaana, toiseen pariin jatkuva jännite ja toiseen pariin kun virta on kytketty avaimella.
Kun uraa ajaa on uran vanki - vapautta on vain umpihanki.
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja -jn- »

james-x11 kirjoitti:
-jn- kirjoitti:Moi

Kun olette laittaneet navigaattoreita , mistä olette vetäneet sähköt ? , suoraan akulta ?
Sulakerasiassa näyttäs olevan pari lisälaite sulaketta voiko noita käyttää ?


terv -jn-
Etuvalokilven takana on 4 liitintä vapaana, toiseen pariin jatkuva jännite ja toiseen pariin kun virta on kytketty avaimella.

Kiittää ja kumartaa

-jn-
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Avatar
Kamulae
Viestit: 20
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 7:12 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Kamulae »

Höyps!

Onko jengillä kokemusta tuosta Aqualine KTM 690 Enduro 14 litran lisätankista?
Black Bombah
KTM 690 Enduro R -09
Lynkke
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 4:14 pm
Pyörä: Nishiki

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Lynkke »

tertsu kirjoitti:
Lynkke kirjoitti:Näkyykö teillä öljynpinta huoltoikkunasta kun mopo on suorassa eikä nojaa jalalle?
Näkyy ja jos ei näy, niin eikös sitten ole öljy vähissä.
Lisäsin nyt öljyä sen verran että öljyä on huoltoikkunan puoleenväliin kun pyörä on suorassa, onko tarpeeksi?
Vastaa Viestiin