KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Tikkaoja
Viestit: 772
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Salemanteri kirjoitti: Ja vielä onko tietoo lataustehosta mitä Adve hönkii virtaa, kait se löytyy manuaalista mut pääsee helpommalla ku kysyy :lol: ?
950 manuaaleissa puhutaan 400 watista. Varmaan samaa luokkaa ruiskukoneessakin. Tietämyskoneet ottaa tosta tietysti oman osansa.

Xenonia lyhkäsiin, niin latu valkenee. Pitkiin voi laittaa kanssa jos haluaa niitä käyttää lyhkästen vaihtamisen jälkeen. Jos vaihtaa pelkän lyhyen, niin pitkän polttamisesta halogeenilla on ainoastaan lampun lämmittämisen ilo...

-petteri
Avatar
enska
Viestit: 835
Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:54 pm
Pyörä: ei oo nyt
Paikkakunta: Suolahti/Äänekoski/Konnevesi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja enska »

Aiheesta varmasti puhuttu aiemminkin, mutta kysympä silti:

Mitä öljyä olette käyttäneet? Ameriikan foorumilla isot pojat epäili, ettei Motorex välttämättä ole paras mahdollinen voiteluaine nokka-akseleille.

Laitoin myös 55w ksenonin pitkiin, mut joutuu varmaankin uusimaan johtoja -->välkkyy jos mopedi ei ole käynnissä.
CR125R -89, TS125X -87, XT550 -82, XL600R -84, XL600R -87, XR650R -03, Africa twin RD07 -95, KTM 990adv -06, KTM 950adv GO!!!!!!! -04, KTM SuperEnduro -07, Suzuki DR-Z400 -05, Yamaha Wr450f -06, KTM EXC450 -13
Tase
Viestit: 2629
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Tase »

enska kirjoitti:Aiheesta varmasti puhuttu aiemminkin, mutta kysympä silti:

Mitä öljyä olette käyttäneet? Ameriikan foorumilla isot pojat epäili, ettei Motorex välttämättä ole paras mahdollinen voiteluaine nokka-akseleille.

Laitoin myös 55w ksenonin pitkiin, mut joutuu varmaankin uusimaan johtoja -->välkkyy jos mopedi ei ole käynnissä.
Täällä on jotain pohdintaa, sivun 12 lopusta eteenpäin:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... &start=165
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Hommasin xenoni lisävalon, eli ei muutos-sarja, ja sain äsken asennettua paikalleen, jos joku tietäis sanoa sähköistä et menikö pahasti pieleen kun ballastin miinusjohdon kytkin suoraan runkoon?
Tuntuu pelittävän eikä savua nouse mistään ainakaan vielä :shock: , konetta en pyöräyttäny käyntiin vielä, virrat päällä koitin ja kaikki vaikutti normaalilta.
Onkohan jotain mahdollisuuksia et sekoittais tieteiskonetta yms, kun en näistä sähköistä kovin paljo ymmärrä?

Virrat otin keulasta vapaasta liittimestä, siitä johon tulee jatkuva virta. Vapaita maajohtoja ei ollu enkä lähteny akulle asti viemään. Maajohtoo löyty sille pistokkeelle ku mittaristossa mut kovin hepposta piuhaa on ja oli sarjassa se maa toiseen paikkaan.
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Eiköhän se runko ole iha hyvä paikka maalle. Riippuu tietty mihin kohtaan runkoa johdon laitoit, jotkut on valitelleet että etuhäkissä on hieman huono maakosketus.

Jos valot syttyy, sammuu, eikä vilku niin eiköhän se pelaa.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Etuhäkistä maan nappasin, kattelin häkin kiinnitystä mopon runkoon, onhan se runko maalatu ja alumiinihäkki maalipintaa vasten mut jostain maa sitten kulkee kuitenkin, no hyvä ettei tarvi taas etukatteita purkaa 8) Kitokset ÖÖ.
Liitteet
Hid.jpg
mipy
Viestit: 155
Liittynyt: Ma Marras 29, 2010 3:28 pm
Pyörä: 300 tpi, crf250m.
Paikkakunta: Kainuu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja mipy »

Jatketaans kurapyörä haaveilua tällä osastolla. Eli kävin koeajamassa 690 enduron ja soralle soveltuva pyörä olisi saatava. Tuo edellä mainittu olisi muuten hauska peli mutta teho ei ihan tunnu riitävän asfaltille. On sitten alkanut kiinnostaa tämä 990 adventure, erityisesti R malli, mutta se kiinnostaa että onnistuuko tälläisella 170 cm mittaisella tumpilla pyörän hallinta pysähtymis ja liikkeelle lähtö tilanteissa, eli miten jalat yltää maahan. Eihän ne yltäneet kunnolla 690:ssäkään, mutta se oli niin kevyt että sitä piteli pystyssä vaikka yhden pikkuvarpaan varassa. Yhtenä vaihtoehtona olisi 990 smr mutta se ei taida olla ihan soralle suunniteltu ja rengasvalikoima on huono. Suurin osa ajoista tulisi tapahtumaan sora ja metsäautoteillä. Löytyykö foorumilta lyhyitä adventure kuskeja jotka voisivat jakaa kokemuksiaan, että kannattaako laitteesta haaveilla vai tutkia muita vaihtoehtoja. Koeajollahan tuo selviäisi mutta se ei oikein nyt talvella onnistu.
Jerry Cotton
Viestit: 243
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 4:45 pm
Pyörä: Harkinnassa.
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Jerry Cotton »

Mulla pituutta 165 cm ja hyvin tuon kanssa on pärjännyt. S-malli suoralla satulalla vois alkaa kyllä tekeen arkikäytössä tiukkaa.
Tietenkin varpaankärjillä pakittelut yms. peruspyörällä onnistuvat temput voi unohtaa, mutta muuten ei mitään ongelmia.

Toisaalta nuorempana totuin crossipyörien istumakorkeuteen, eli mulle on ihan normaalia, ettei molemmat jalat ylety pyörän päältä yhtäaikaa maahan.

Edit: Kerran oon ajanut 950 SMR:llä, ja se ainakin tuntui tätä perus-advea korkeammalta, en oo kattonut speksejä onko todella näin.
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
mipy
Viestit: 155
Liittynyt: Ma Marras 29, 2010 3:28 pm
Pyörä: 300 tpi, crf250m.
Paikkakunta: Kainuu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja mipy »

Eli kevään tullen pitää ruveta katselemaan missä pääsisi koeajolle, ei uskalla kuitenkaan ihan koeajamatta tilata. Mitäs mieltä olette kannattaako suosiolla panostaa tuohon R malliin jos on tarkoitus ajaa pääasiassa asfalttia vältellen, hinta eroahan tuolla ja perusmallilla ei ilmeisesti paljon ole.
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Meikä on 180 cm ja S:n satulakorkeus 915mm mulla yltää päkiät maahan, oon kyllä melko kevyt ja pitkäkoipinen.
Ostaessa just mietin et kun koipia tarvii eli yleensä pysähtyessä et saako tukee jaloilla tarpeeksi tarvittaessa, syksyn hankinta toi oli ja maastossa ajelu jäi vähiin, mut aika passeli/max korkeus toi on meikäläiselle noin yleensä, veikkaan kyllä että kylkimyryyn menee ku kevät koittaa ja maastoon tarjoo, on toi painopiste sen verran korkeella ettei paljoo tarvi kallistua yli paikallaan kun alkaa koipi tärisemään :lol:
R:n satulakorkerkeus mun tietääkseni sama 915mm -09 ja -10, enempää korkeutta en kaipaa.

Paikallaan tai hiljaisessahan noi sitten enimmäkseen kuulema :roll: menee kyljelleen kun jalka ei yletä ja/tai jalan alla on pehmeetä / liukasta.
Aikansa soralla pyörittyä alkaa ne kinttupolut pöpelikössä kiinnostamaan ja siellä saattaa jalkojakin tarvita...mut kun ajelee pelkästään tapeilta ni ei tarvi :lol:
Kylläpä sitä soralla pärjää vähemmilläkin tehoilla :shock: kai...
Kyllä mun pitää hypätä ton S:n päältä peruutellessa pois, ei tu tasasella jaloilla takaperin ku asfaltilla, meikä oon niin kevyt ettei Sdve juuri alla niiaa.
Avatar
amaunu
Viestit: 650
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja amaunu »

mipy kirjoitti:Eli kevään tullen pitää ruveta katselemaan missä pääsisi koeajolle, ei uskalla kuitenkaan ihan koeajamatta tilata. Mitäs mieltä olette kannattaako suosiolla panostaa tuohon R malliin jos on tarkoitus ajaa pääasiassa asfalttia vältellen, hinta eroahan tuolla ja perusmallilla ei ilmeisesti paljon ole.
Jos sun ajoissa (allek mukaanlukien) ei tartte pelätä pohjapanssarin alapuolen syviä naarmuja niin matalampi saattas riittää. ei se 50 milliä joustossa niin autuaaksi tee. Mutta nää on niitä asioita joista on mielipiteitä.

Jos nyt tuon pyörän haluat, uskaltaa sen tilata ajamattaki. Kävin kerran ajamassa ja se päivä ties ransalpin vaihtumista. koeajo jatkuu edelleen ja veikkaampa että keväällä on taas ¨uusi¨ pyörä alla.
-ari
mipy
Viestit: 155
Liittynyt: Ma Marras 29, 2010 3:28 pm
Pyörä: 300 tpi, crf250m.
Paikkakunta: Kainuu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja mipy »

Ei ihan vielä uskalla tilata, mutta hakusessa olisi tosiaan pyörä joka olisi kuin 690 e, mutta reilummalla teholla.
Tikkaoja
Viestit: 772
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Noilla spekseillä taitaa ainoa vaihtoehto olla katsella käytettyä superia, kun se viimeinen uusikin meni hetki sitten tästä maasta...

-petteri
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ramirin »

mipy kirjoitti:Eli kevään tullen pitää ruveta katselemaan missä pääsisi koeajolle, ei uskalla kuitenkaan ihan koeajamatta tilata. Mitäs mieltä olette kannattaako suosiolla panostaa tuohon R malliin jos on tarkoitus ajaa pääasiassa asfalttia vältellen, hinta eroahan tuolla ja perusmallilla ei ilmeisesti paljon ole.
Mulla on 990 'normi' korkeudella, oon ~178cm ja jalat yltää just sopivasti et kakspäällä peruutteluki onnistuu..

Omien kokemuksien mukaan kaatoja olis tullu korkealla pyörällä huomattavasti enemmän, maavara on loppunu vain pari kertaa (olis loppunu kyllä S/R mallistaki) ja yli pehmeä keula tuli kuntoon jousien vaihdolla. Ite ostin ilman kummempia koeajoja ja hetkeäkää ei oo kaduttanu..

Nyt ku tallis on myös 690 niin on aika antaa sillekki mahdollisuus..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
srbg
Viestit: 793
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 9:38 pm
Pyörä: 990s
Paikkakunta: Leppävirta-area

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja srbg »

Onhan tuosta advesta nyt se dakar-juhlamaliikin tarjolla. R:n 115heppanen mylly ja "normi"-mallin jousitus.
Mutta tosiaan jos ei ole tarkoitus hirveästi asfaltilla viihtyä ja 690:ssä ei kiukku riitä, niin se:tä suosittelisin.
Sami
Vastaa Viestiin