KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Salemanteri kirjoitti:Ilmesty tontille hiljakkoin 990 adve s -08
Minkäköhänlaisia kokemuksia ukoilla on laitteesta talviolosuhteissa, pitääkö syyläriä teippailla yms
Miten ruiskutin pelittää pakkasessa ja millasissa pakkasissa näillä ootte ajellu?
Mitä ongelmia mahdollisesti ilmaantunut, jäätymisiä / hyytymisiä muuallakin kun kuskissa?
Ens viikolla piikkarit alle ja koittamaan :shock:
Mitää en oo peitelly, talviralliin lähties oli -24, ei ongelmia. Jos huohotin putkessa on alumiininen mutikka (putsarikopan nurkalla), se kerää vettä ja jäätyy --> venttiilikopan kannesta pullahtaa tiiviste ja öljyä ulos. Talvirallis oli jollain jäätyny sähköt nii ettei puhunu mitn.

Aika hankala kuskattava umpihangessa, mut auratulla väylällä loistava kapine. Ollessaan sarvia myöten hangessa tuntuu jokseenkin painavalta.
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
Happi
Viestit: 2868
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Happi »

Mitä materiaalia pakoputki mahtaa olla?

Happi
Avatar
amaunu
Viestit: 650
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Veikkaisin jotain korkeaseosteista mustaa rautaa joka on kromattu.

edit siis hyvää terästä kä mitään mustaa rautaa..
-ari
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

ramirin kirjoitti:Ollessaan sarvia myöten hangessa tuntuu jokseenkin painavalta.
Hyvin sanottu :P no eipähän tarvi sillon kammeta enää laitetta pystyyn :mrgreen:
Vissiin pitäis tästä kysyä rengasosastolla, mut minkähänlaisiin nopeuksiin ootte laitteen vieny piikkareilla?
Tos olis liki 11km pitkä järvi vieressä ja pian jäässä, tekis mieli nopeutta koittaa jäällä, missäköhän kohtaa renkaasta lentää piikit / nappulat? (Kings edes ja takana)
Jäärata kisoissa 160km / h ja kuulema oli nappuloita repeilly??
Mantereella toi adve kesäkummeilla meni 202km/h. Edit: tourinki pleksi ja 16 eturatas.

Mistä niitä jarruvarjoja voi tilata :lol: ?
Ehken kait suksetkin pitäis hitsata koneensuojarautoihin, jos nappulat irtoo niin sais jotenkin pysymään pystyssä :roll:
Ennen kiinnosti miten kovaa laitteet kulkee, nykyisin miten ne saa pysähtymään :lol:
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

ramirin kirjoitti:
ÖÖ. kirjoitti:Onkos kenellekkään tuttua juttua kolahdukset takapäästä? Meinaan tuossa pystymettän menomatkalla sopiviin kohtiin ajaessa alkoi tuntumaan ihan siltä että jotain olis irti takaa. Ehkä klappia iskarissa tai sen kiinnityksissä? Yritin löytää sopivaa epätasaisuutta missä kuuluu ja tuntuu. Parhaiten tuntuu kolahdus kun hitaalla vauhdilla ajaa terävään kuoppaan/möykkyyn. Käsivoimin takarangasta erisuuntiin rykimällä en mitään klappia löytänyt. Eikä pyörän "pompottelu" paikallaankaan saanut mitään aikaan.
Keskituella nostele takarenkaasta niin pitäs iskarin alapään tunnustaa, jos siitä on kyse..
Tänään ajelin tallille ja kokeilin nostella mutta en mitään saanut käsivoimin aikaan. Perää maahan painelemalla kyllä kuulostaa erikoiselta. Pitää jatkaa tutkimuksia.

ps. ihan hyvin noi tkc:t pitää näköjään tämmösillä keleilläkin.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Salemanteri kirjoitti:
ramirin kirjoitti:Ollessaan sarvia myöten hangessa tuntuu jokseenkin painavalta.
Hyvin sanottu :P no eipähän tarvi sillon kammeta enää laitetta pystyyn :mrgreen:
Vissiin pitäis tästä kysyä rengasosastolla, mut minkähänlaisiin nopeuksiin ootte laitteen vieny piikkareilla?
Tos olis liki 11km pitkä järvi vieressä ja pian jäässä, tekis mieli nopeutta koittaa jäällä, missäköhän kohtaa renkaasta lentää piikit / nappulat? (Kings edes ja takana)
Jäärata kisoissa 160km / h ja kuulema oli nappuloita repeilly??
Mantereella toi adve kesäkummeilla meni 202km/h. Edit: tourinki pleksi ja 16 eturatas.

Mistä niitä jarruvarjoja voi tilata :lol: ?
Ehken kait suksetkin pitäis hitsata koneensuojarautoihin, jos nappulat irtoo niin sais jotenkin pysymään pystyssä :roll:
Ennen kiinnosti miten kovaa laitteet kulkee, nykyisin miten ne saa pysähtymään :lol:
Muista että renkaan halkaisija kasvaa aika reippaasti kovilla nopeuksilla.. saattaa muovin säpäleitä lentää.. Mä en oo koskaa huippuja kokeillu talvisaikaan, mut hurmokses kiihdytelly ~160km/h ja nopeesti rauhotellu ku mittariin on vilkassu :oops:
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Muista että renkaan halkaisija kasvaa aika reippaasti kovilla nopeuksilla.. saattaa muovin säpäleitä lentää.. Mä en oo koskaa huippuja kokeillu talvisaikaan, mut hurmokses kiihdytelly ~160km/h ja nopeesti rauhotellu ku mittariin on vilkassu :oops:

Perskules... hyvä pointti.
Auttaiskohan paineen nosto renkaaseen, ja miten paljon sitä kannattanee nostella, vai saakohan sitä lokaria nostetua, pitää huomen mennä tuijottelemaan kiinnityksiä...
Mitkä kummit oli alla, millaisilla piikeilä?

Edit: tuijottelin lokarin kiinnityksiä ja melko iisisti saa rekennettua korotuspalat, jospa nostais ehken 40mm.
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

timo kirjoitti:
ramirin kirjoitti: Kaveri lupas hitusen alentaa hintaa
En halua kenenkään hyvää bisnestä häiritä (tuskin silti tässä tapauksessa kenenkään lähipiiri jää leivättä jos puutun asiaan :P ).
Lohkon voi silti säästää ihan pikku kikalla ilmaiseksi.
Sen (lohkon) rikkoo osuma sivujalan päähän. Vääntövarsi on pitkä ja voima kohdistuu aluvalulohkoon.
Korjaus joka toimii: Jos jalan topparista hioo ainetta niin, että sivujalka kolisee reilusti puolestavälistään jalkatapin tuentaan, eli runkoon, muuttuu lohkoon tuleva voima mitättömäksi ja erisuuntaiseksi.
Kokeilin ilman hiomista taivuttamalla jalan mutkasta putkea runkoon päin reippaasti useita senttejä.
Nyt pyörä on myös pystymmässä sivujalan varassa, mun mielestä se nojasi turhaan niin kallellaan.
Jalka on 10-15mm irti ajoasennossa keskiseisonnasta, mut jalan klappi antaa mahd kaatumisen kans myöten että jalka nojaa keskiseisotajaan ja ei kait sit riko paikkoja, mene ja tiedä.
Kuvissa ekassa tehtaan asetus, tokassa taivutettu ja kolmannessa keskiseisojan kans rinnakkain, ne ei ihan kosketa toisiinsa vaikka kuvakulma näyttää siltä.
Liitteet
KTM jalka.jpg
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Salemanteri kirjoitti:
Muista että renkaan halkaisija kasvaa aika reippaasti kovilla nopeuksilla.. saattaa muovin säpäleitä lentää.. Mä en oo koskaa huippuja kokeillu talvisaikaan, mut hurmokses kiihdytelly ~160km/h ja nopeesti rauhotellu ku mittariin on vilkassu :oops:

Perskules... hyvä pointti.
Auttaiskohan paineen nosto renkaaseen, ja miten paljon sitä kannattanee nostella, vai saakohan sitä lokaria nostetua, pitää huomen mennä tuijottelemaan kiinnityksiä...
Mitkä kummit oli alla, millaisilla piikeilä?

Edit: tuijottelin lokarin kiinnityksiä ja melko iisisti saa rekennettua korotuspalat, jospa nostais ehken 40mm.
tai sitten: viewtopic.php?f=11&t=18279

eipä tule sitä kuraakaan kajuuttaan kolmion väleistä..

Ei kai se paineen nosto hirveesti auta jos 'isot' enskapiikit on alla, kyllähän se keskipakovoima puskee niitä aika railakkaasti ulospäin ja kumin on pakko joustaa ku sen kuuluu niin tehdä :| Mut jos ylälokarin laittaa ja takana kääntää ne ketjupalat silleen et rengas menee taaksepäin (akseliväli pitenee) niin onhan siellä tilaa..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Hyvä systeemi varmaan ylälokari.
No, rakentelin korotuspalat ja nostin 50mm loksua nyt pitäis olla tilaa kiekon pyöriä ja venyä.

Edit: tiputin kuitenkin 20 mm eli korotusta jäi lopulta 30mm. Ei olis mahtunut etunen pohjaamaan.
Liitteet
KTM korotus lokari.jpg
Avatar
Jarkko
Viestit: 1043
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
Pyörä: Bmw
Paikkakunta: Susiraja
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Soihdut sammuu,,,,,tip,tap, nyt myös 990 advessakin.
-jarkko-
Kuvat
kymppivalve
Viestit: 341
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:50 pm
Pyörä: fillari
Paikkakunta: oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja kymppivalve »

oliko ihan plug and play, vai joutuiko johdotuksia "säveltään"?
adventure muka painava?
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Ooho aika hitekkiä. Ite tein itse ja yritin säästää laittamalla vaan kytkimen mittariston viereen.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
Jarkko
Viestit: 1043
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
Pyörä: Bmw
Paikkakunta: Susiraja
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

kymppivalve kirjoitti:oliko ihan plug and play, vai joutuiko johdotuksia "säveltään"?
On plug and play.
Entinen pois ja uusi tilalle sekä pistoke kiinni.
-jarkko-
Kuvat
Avatar
enska
Viestit: 835
Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:54 pm
Pyörä: ei oo nyt
Paikkakunta: Suolahti/Äänekoski/Konnevesi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja enska »

Mistä löytyis 990sen service manuaali? Puolen tunnin google session tuloksena löysin tämän http://cycles.evanfell.com/category/ktm ... e-manuals/
CR125R -89, TS125X -87, XT550 -82, XL600R -84, XL600R -87, XR650R -03, Africa twin RD07 -95, KTM 990adv -06, KTM 950adv GO!!!!!!! -04, KTM SuperEnduro -07, Suzuki DR-Z400 -05, Yamaha Wr450f -06, KTM EXC450 -13
Vastaa Viestiin