KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jaa
Viestit: 784
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja jaa »

Melko kovassakin sateessa pysyy aikas kuivana koko ajan. Tulee melkoinen tyhjiö syliin. Ainoa negatiivinen asia tossa on, että ton extra lipan kärjestä lähtee vesisateella tasaseen pisara kaks silleen leijumaan ja osuu aina suoraan ajolaseihin. Ongelmalliseksi sen tekee se, että tulee aina seurailtua tylsällä asfalttisiirtymällä noita pisaroita kun ne tosiaan leijailee sillen 1-2 sek siinä silmien edessä ja osuu sitten ajolaseihin. Tulee kovasti kiinnitettyä ei niin olennaiseeen asiaan kesken ajamisen. No, onpahan muutakin tekemistä ku kahvan vääntäminen.
Avatar
Jarkko
Viestit: 1043
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
Pyörä: Bmw
Paikkakunta: Susiraja
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

http://www.ktmtwins.com/950adventure/58214069044.html

Helepottaisi varmaan mittariston käyttöä ajaessa.
Onkohan plug and play?
-jarkko-
Kuvat
Tase
Viestit: 2629
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Tase »

Jarkko kirjoitti:http://www.ktmtwins.com/950adventure/58214069044.html

Helepottaisi varmaan mittariston käyttöä ajaessa.
Onkohan plug and play?
Minulla on tuollainen. Lähinnä sitä tulee käytettyä, kun haluaa vaihdella näytön eri tilojen kuten trip 1, trip 2 jne. välillä.

Mutta sillä ei pysty nollaamaan trippimittareita. Napeilla pystyy vaan lipsuttelemaan tripin lukemaa joku suuremmaksi tai pienemmäksi 0.1 km tarkkuudella. En ole vielä moista ominaisuutta tarvinnut.
Avatar
Jarkko
Viestit: 1043
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
Pyörä: Bmw
Paikkakunta: Susiraja
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Tase kirjoitti: Lähinnä sitä tulee käytettyä, kun haluaa vaihdella näytön eri tilojen kuten trip 1, trip 2 jne. välillä.

Mutta sillä ei pysty nollaamaan trippimittareita. Napeilla pystyy vaan lipsuttelemaan tripin lukemaa joku suuremmaksi tai pienemmäksi 0.1 km tarkkuudella.
Tuo on puute, jos ei pysty nollaamaan vaikka nappuloita on runsaasti
Mutta jos sillä saisi kellon näkyviin haluttaessa?
-jarkko-
Kuvat
Tase
Viestit: 2629
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Tase »

Jarkko kirjoitti:
Tase kirjoitti: Lähinnä sitä tulee käytettyä, kun haluaa vaihdella näytön eri tilojen kuten trip 1, trip 2 jne. välillä.

Mutta sillä ei pysty nollaamaan trippimittareita. Napeilla pystyy vaan lipsuttelemaan tripin lukemaa joku suuremmaksi tai pienemmäksi 0.1 km tarkkuudella.
Tuo on puute, jos ei pysty nollaamaan vaikka nappuloita on runsaasti
Mutta jos sillä saisi kellon näkyviin haluttaessa?
Joo, kellon saa näkyville. Eli se vaihtaa trippien, bensatripin ja kellon välillä. Plug and Play -ominaisuudesta en osaa sanoa, kun en ole sitä itse asentanut.
ankara
Viestit: 671
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
Pyörä: Hupsvarma&LadyDomina
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ankara »

Tase kirjoitti:Plug and Play -ominaisuudesta ...
Taisi olla valmiiksi johdotettu liitin mittarin takana, eli koko lailla plug and play ainakin sähköisesti. Olikohan se alunperin tarkoitettu kiinnitys tankoon jotenkin "italialaisen" oloinen, sitä taisi tulla muutettua oman mielen mukaiseksi. Ei varmaan pakollista sekään.

Se oli minullekin yllätys ja pettymys että trippiä ei saanut sillä kunnolla nollattua. Siinä on ilmeisesti ajateltu jotain tiekirjan käyttöä varten +- säätö tripin arvolle, mutta ei kunnon nollausta.
Tikkaoja
Viestit: 772
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Tuolla on ohjeet, jos haluaa pelkästään näyttöjen välillä rullailla. Itellä kytkin hankittuna, mutta vielä asentamatta.

-petteri
Avatar
Jarkko
Viestit: 1043
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
Pyörä: Bmw
Paikkakunta: Susiraja
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Tikkaoja kirjoitti:Tuolla on ohjeet, jos haluaa pelkästään näyttöjen välillä rullailla. Itellä kytkin hankittuna, mutta vielä asentamatta.

-petteri
Odotan mielenkiinnolla asennuksen tulosta, eli laitappa infoa sitten. Omassa vielä takuuta jäljellä, joten ei viitsi syvällisemmin mennä tuohon mittaristoon kiinni.
-jarkko-
Kuvat
Avatar
Jarkko
Viestit: 1043
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
Pyörä: Bmw
Paikkakunta: Susiraja
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Mistä kannatta (rahallisessa mielessä) hankkia tähän rakineeseen jarrupaloja?
Takkaa tuntuu kuluvan parhaiden :mrgreen:
-jarkko-
Kuvat
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Jarkko kirjoitti:Mistä kannatta (rahallisessa mielessä) hankkia tähän rakineeseen jarrupaloja?
Takkaa tuntuu kuluvan parhaiden :mrgreen:
Miksi maksaa enemmän, koodit: taakse 82-159, eteen 82-157 (sivuilla on ainaki ollu koodit väärinpäin)
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
kymppivalve
Viestit: 341
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:50 pm
Pyörä: fillari
Paikkakunta: oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja kymppivalve »

Takkaa tuntuu kuluvan parhaiden
Katoppa ettei jarrunestesäiliö ole täynnä nestettä, mulla kesti palat 1500km, ajattelin että hiekka kuluttaa enempi kuin jahamassa. sitten kurkkasin säiliöön, sehän oli kanttamyöten täynnä nestettä, ihan tehtaan jäljiltä.
adventure muka painava?
Avatar
Jarkko
Viestit: 1043
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
Pyörä: Bmw
Paikkakunta: Susiraja
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

kymppivalve kirjoitti:
Katoppa ettei jarrunestesäiliö ole täynnä nestettä,
Neste pinta ok.
Ei nuo palat "silmissä" kulu, mutta takaa ohenee joutuisammin kuin edestä.
Ja nyt ne on ruvennut saamaan soraakin sekaan.
-jarkko-
Kuvat
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Nyt on LeoVincen 2-1 rööri paikallaan ja meteli on melkoinen. Aikamoista Italialaista huipputekniikkaa kun ei tiivisteitäkään missään välissä. Yllättävän hyvin kuitenkin toimii. Ei nyt ainakaan tuntunut siltä että tarttis yrittääkkään säätää. Edellisessä pyörässä meinaan meni pienten kierrosten veto huomattavasti huonommaks sliparilla ennen kuin kävi säätämässä. Ehkä tuossa Keihinin systeemissä jotain älyä kuitenkin.

Ei muuten auennut ehjänä yksikään alkup. vaimentimien pulteista.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Tikkaoja
Viestit: 772
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

ÖÖ. kirjoitti:Nyt on LeoVincen 2-1 rööri paikallaan ja meteli on melkoinen.
Onko tuollainen ihan valmiina tehtaaltakin saatavilla? Mulla on tallissa yksi tollanen sarja valmistunut ja toinen on valmistumassa (suomeksi tehnyt itse yhden väliputken ja toisen muokkaan leon 2-2 väliputkesta). Kyllähän tuo jotain juttelee, mutta ei vielä ole alkanut pahasti hävettämään. Erään kuuntelijan mielestä mun adve 1 vaimentimella on hiljaisempi kun superi 2 leolla. Toki nuo eivät olleet vierekkäin vertailtavana.

-petteri
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

ilmeisesti juurikin sinun tallissa tehty väliputki. Ostin käytettynä tältä foorumilta. Oletko pitänyt vaimentimen killerillä vai ilman?
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Vastaa Viestiin