Crossi/Tour-X kypärä

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Jarno
Viestit: 2617
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Jarno »

kalle j kirjoitti:
vtwin kirjoitti:^ piti heti kokeilla.. sehän toimii.. itse myös joskus noita punasia vipuja kääntelin ja ihmettelin niiden virkaa.. :oops:

Nyt tarttis niitä muovisia ruuveja pari kappaletta, jotka pitelee visiiriä/lippaa paikallaan.. paikallisessa etolassa ei ollut, tiedän että Bikeworldissä on 20 EURolla. Muita vaihtoehtoja? :shock:
Mites auton rekisterikilven kiinnitysruuvit? saa tasapäänä ja torxina.
Tuppaavat kai olemaan hieman lyhyitä...
Ainakin kaikki töissä olevat tuhannet muovi torxit.

Kai noita saa pidempinäkin, ei kai muovipultti niin harvinainen ole?
Avatar
Ohagar
Viestit: 321
Liittynyt: Su Tammi 06, 2008 5:59 pm
Pyörä: Africa Twin
Paikkakunta: Oulu

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Ohagar »

Jarno kirjoitti:Käännä se pieni punainen vipu sivulle ja vedä siitä tuuletuksen vivusta taaksepäin.
Näin irtoaa tuuletuksen suojakuori ilman suurempaa väkivaltaa tai rikkinäisiä muovinpaloja.
Meinas unohtua: Kiitokset neuvosta!
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)
Avatar
rainerb
Viestit: 2450
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja rainerb »

vtwin kirjoitti:^ piti heti kokeilla.. sehän toimii.. itse myös joskus noita punasia vipuja kääntelin ja ihmettelin niiden virkaa.. :oops:

Nyt tarttis niitä muovisia ruuveja pari kappaletta, jotka pitelee visiiriä/lippaa paikallaan.. paikallisessa etolassa ei ollut, tiedän että Bikeworldissä on 20 EURolla. Muita vaihtoehtoja? :shock:
Heh. Oulussa EMCltä 17 euroa.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Avatar
rainerb
Viestit: 2450
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Jarno kirjoitti:
Ohagar kirjoitti:Vinkkejä kaivataan täälläkin.
Tour X-3:n takaraivossa on kaksi tuuletusvipua/venttilliä. Vipujen päällä on pienet punaiset vivut.
Onko kukaan keksinyt niille mitään virkaa? Lueskelin (kypärän hintaan nähden) surkean käyttöohjeenkin, mutta ei siellä mitään kerrottu.
Myyjä oli yhtä viisas kuin minäkin...
Käännä se pieni punainen vipu sivulle ja vedä siitä tuuletuksen vivusta taaksepäin.
Näin irtoaa tuuletuksen suojakuori ilman suurempaa väkivaltaa tai rikkinäisiä muovinpaloja.
Jösses. Minä kun pidin tätä kypärää hienona jo ilman tuotakin! Pitää heti mennä vääntämään rikki joku muoviosa.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
b4rb4p4p4
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2010 12:55 pm
Pyörä: F800GS
Paikkakunta: JNS

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja b4rb4p4p4 »

Olisko kenelläkään tietoa mistä sais tällä hetkellä edullisesti tuota Arain TX3:ta tai ainakin paikkoja mistä vois kysellä?
Hannu
Viestit: 808
Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:12 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Hannu »

b4rb4p4p4 kirjoitti:Olisko kenelläkään tietoa mistä sais tällä hetkellä edullisesti tuota Arain TX3:ta tai ainakin paikkoja mistä vois kysellä?
Näyttäis noista threadissa aiemmin mainituista paikoista löytyvän edelleen.
Hannu
Avatar
Ohagar
Viestit: 321
Liittynyt: Su Tammi 06, 2008 5:59 pm
Pyörä: Africa Twin
Paikkakunta: Oulu

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Ohagar »

Minulla kun ei ole aikaisemmin lipallista kypärää ollut niin:

Onko tuo lipan vinkuminen vika vaiko ominaisuus? Ei ole väliä istuuko vaiko ajaako seinaaltaan. Lipan säätäminen ei mielestäni hirveästi auta asiaan.
Johonkin kohtaan siellä nyt syntyy hallitsematon pyörre koska jos päätä kääntää hieman sivulle, niin vinkuna lakkaa.
Toki voihan sitä koko ajan pää vinossa ajaa....
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)
Avatar
rainerb
Viestit: 2450
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Kyllä kai tuo minullakin varmaan vinkuu (vaikka ei ole vertailukohdetta), riippuu miten etupleksi sattuu ohjaamaan ilmat, ja siitä onko sivutuulta :shock: . Sen verran lipan vinkumisesta, että huomasin ARAIn Tour X-3 krossi/visiirikypärän päällä olevien ilmanottoaukkojenkin suhisevan aivan vimmatusti siirtymillä. Niiden sulkeminen hiljensi pottaa kummasti.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Jerry Cotton
Viestit: 243
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 4:45 pm
Pyörä: Harkinnassa.
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Jerry Cotton »

Nyt loppu lipan resonointi! Patenttiin tarvitaan pala Adventuren tuulilasia, kuumailmapuhallin, pari pop-niittiä ja viimeistely wannabe-hiilikuituteipillä :lol:

Nyt on pyörteily minimoitu kun on 2 tuumaa matalampi tuulilasi, tangonpääpeilit ja tuo kuvan lippapatentti.
Liitteet
Kuva0068.jpg
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Avatar
Maarala
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Paikkakunta: Raahen seutu

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Maarala »

Löytyykö kellään kokemuksia AGV AX-8 Dual kypärästä? Kävin tänään Oulussa tällaisia visiirikrossiyhdistelmiä testailemassa, mutta tuota AGV:tä ei ollut hyllyssä missään. Testatuista Arain X-3 ei oikein tuntunut hyvältä, Shoein Hornet DS karsiutunee pois hinnan takia ja parhaaksi vaihtoehdoksi jäi X-Liten X551. Saatan tuon tilauttaa kokeiltavaksi sparewheeliin, mutta kaikki kommentit ois tervetulleita varsinkin minkälaisia nuo X-Lite ja AGV on ajossa.

Lisäys: Onko nuo AGV:n mallit yleisesti minkä kokoisia verrattuna muihin kypäriin. Itsellä kun on joku välimallin pää (ympärys joku 56,5 senttiä), johon useat M-koot on vähän isoja, mutta lähes kaikki S:t liian pieniä.
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
Koheltaja
Viestit: 8074
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuli lukaistua tämä viestiketju läpi ja monella tuntuu olevan ongelmia visiirin naarmuuntumisen kanssa. Mulla on 4 vuotta ollut Tour-X2 kömpijä käytössä ja kuraista visiiriä on pyyhitty milloin milläkin, toki naarmuuntuu mutta sen vähenemiseen on omat keinot. Uuden visiirin olen ennen käyttöönottoa vahannut autovahalla, älä käytä talouspaperia tässä hommassa koska siinä oli muistaakseni kalkkia tai jotain muuta naarmuttavaa lisäainetta joten puuvillarätti on paras.

Vahauksen jälkeen pinta on liukas ja vaha tukkii pinnan mikrohuokoset, helpompi pitää puhtaana eikä naarmuunnu niin helposti. Sitten kun naarmuja tulee niin olen poistanut ne auton vahaukseen tarkoitetulla vahauskoneella missä on lammaslaikka kiinni. Vahat visiirin pintaan ja lammaslaikalla myllytys, tämän kun tekee muutamaan otteeseen niin visiirin elinkaari jatkuu kummasti. Sen jälkeen pintaan 5-Satteesta ja ei kun ajamaan. Saman käsittelyn olen tehnyt muutaman kaverin, ja nyt oman pyörän pleksiin, eipä naarmuunnu nekään niin herkästi.

Keväällä kun hommasin kurapyörän, niin tilasin uuden visiirin tuolta: http://www.bobheathvisors.co.uk/index.html
Bobin visiirissä on kovapinnoite vähentämässä naarmuuntumista ja sisäpuolella huurtumisenesto käsittely. Visiiri on nyt ollut käytössä vajaa pari tuhatta kilsaa vaihtelevissa olosuhteissa ja naarmuja ei ole tullut vaikka hanskalla on ikkunaa hangattu puhtaammaksi. Myös huurtuminen on loistanut poissaolollaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Maarala
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Paikkakunta: Raahen seutu

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Maarala »

Maarala kirjoitti:Löytyykö kellään kokemuksia AGV AX-8 Dual kypärästä? Kävin tänään Oulussa tällaisia visiirikrossiyhdistelmiä testailemassa, mutta tuota AGV:tä ei ollut hyllyssä missään. Testatuista Arain X-3 ei oikein tuntunut hyvältä, Shoein Hornet DS karsiutunee pois hinnan takia ja parhaaksi vaihtoehdoksi jäi X-Liten X551. Saatan tuon tilauttaa kokeiltavaksi sparewheeliin, mutta kaikki kommentit ois tervetulleita varsinkin minkälaisia nuo X-Lite ja AGV on ajossa.

Lisäys: Onko nuo AGV:n mallit yleisesti minkä kokoisia verrattuna muihin kypäriin. Itsellä kun on joku välimallin pää (ympärys joku 56,5 senttiä), johon useat M-koot on vähän isoja, mutta lähes kaikki S:t liian pieniä.
Itse itselleni vastaten. Reilun 300 euroa maksoin tuosta AGV:sta. Ei ole itselläni hyviä vertailukohtia, kun edelliset kypärät oli jotain 150 euron muovipottaluokkaa, mutta hyvältä on omassa päässä tuntunut aina moottoritienopeuksiin saakka. Ilmastointi on sopiva, eikä edes aamuisin visiiri ole huurtunut ollenkaan (kostea +5 keli). Lisäksi leuan alla oleva tuulisuojaläpäre poistaa viiman hyvin. Lippa hieman viheltää sopivassa sivutuulessa maantiellä, mutta ei ole kovin herkkä sieppaamaan tuulta muutakuin isompien kotiloiden perässä jossa ilma pyörii. Mutta niistähän pääsee helposti ohi :P Ainoat miinukset värivalikoimasta ja siitä ettei lipan asentoa pysty säätämään. X-Litessä ollutta aurinkovisiiriä en ole vielä ainakaan kaivannut. Lipan saa hyvin auringon eteen tarvittaessa.
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
Mixu
Viestit: 789
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 10:40 pm
Pyörä: joku mopo hakusessa
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Mixu »

Tuli tollanen arain tx3 hommattua, onhan se painava ja painava ja vielä kerran painava alle kiloseen airohiin tottuneelle..

Mut on se myös mukava, hiljanen eikä lippakaan aiheuta tollasessa reippaan satkun vauhdissa mitää tärinöitä tai ääniä.

Loistava potta silti, muistinko sanoo painava :(
EXÄT:

Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008

Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Pate05
Viestit: 770
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 11:36 pm
Pyörä: Felt
Paikkakunta: Karjaa

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Pate05 »

Mulla on ollu TX3 käytössä reilun kuukauden ja olen tykänny vaikka onkin hieman painava. Hieman jouduin poskitoppauksia modaamaan korvien kohdalta jotta sain sopivaksi. Kallis oli mutta "elämä on" :lol: .
Avatar
JSL
Viestit: 588
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
Paikkakunta: Espoo

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja JSL »

Omassa X3:ssa on nyt ilmennyt sellaista, että visiiri ei meinaa millään pysyä kokonaan ylhäällä vaan putoaa puoliväliin jo lähes mitättömästä täräyksestä. Ne muoviruuvit vedin jo niin tiukalle kuin uskallan ja pesin breakcleanerilla kaikki mahdolliset luikasteet poies.

Ideoita tai peräti kokeiltuja konsteja miten sen saisi pysymään ylhäällä?
Vastaa Viestiin