Tuli lukaistua tämä viestiketju läpi ja monella tuntuu olevan ongelmia visiirin naarmuuntumisen kanssa. Mulla on 4 vuotta ollut Tour-X2 kömpijä käytössä ja kuraista visiiriä on pyyhitty milloin milläkin, toki naarmuuntuu mutta sen vähenemiseen on omat keinot. Uuden visiirin olen ennen käyttöönottoa vahannut autovahalla, älä käytä talouspaperia tässä hommassa koska siinä oli muistaakseni kalkkia tai jotain muuta naarmuttavaa lisäainetta joten puuvillarätti on paras.
Vahauksen jälkeen pinta on liukas ja vaha tukkii pinnan mikrohuokoset, helpompi pitää puhtaana eikä naarmuunnu niin helposti. Sitten kun naarmuja tulee niin olen poistanut ne auton vahaukseen tarkoitetulla vahauskoneella missä on lammaslaikka kiinni. Vahat visiirin pintaan ja lammaslaikalla myllytys, tämän kun tekee muutamaan otteeseen niin visiirin elinkaari jatkuu kummasti. Sen jälkeen pintaan 5-Satteesta ja ei kun ajamaan. Saman käsittelyn olen tehnyt muutaman kaverin, ja nyt oman pyörän pleksiin, eipä naarmuunnu nekään niin herkästi.
Keväällä kun hommasin kurapyörän, niin tilasin uuden visiirin tuolta:
http://www.bobheathvisors.co.uk/index.html
Bobin visiirissä on kovapinnoite vähentämässä naarmuuntumista ja sisäpuolella huurtumisenesto käsittely. Visiiri on nyt ollut käytössä vajaa pari tuhatta kilsaa vaihtelevissa olosuhteissa ja naarmuja ei ole tullut vaikka hanskalla on ikkunaa hangattu puhtaammaksi. Myös huurtuminen on loistanut poissaolollaan.
Kylätason kurapyöräilijä.