Talviperse 2010

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Talviperse 2010

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Joo,elikkä olen vissin jollain tapaa pääni kolauttanut nopeampaan tahtiin kun mitä on ehtinyt palautella,mutt any whay ......

Helmikuussa on lahdes mp messut ja perjantaina 5.2-10 lähtee minä-Salemanteri-Å messuilta rovaniemen napapiirikyltille ja takas messuille lauantaiks.(oltais ekat kun tekee sen ajon helmikuussa suomen talvioloissa,global)?
Tää ajatus jäi jotenkin muhimaan muutama kuukausi sitten,ja sitt kun tuli toi linkki tohoon dustybutt topikkiin siit jonista niin se oli se viimeinen naula :lol:
Sale EI ollut mitenkään vaikea ylipuhua,vastas KYLLÄ kun olin päässyt puoleen väliin kysymystä tuletko mukaan :lol:
Å taas lämpeni ajatukselle tosa jussin saunassa SRS saunaillas :lol:

Tulee siin parit (?) muutkin ketkä en tunne henkilökohtaisesti (iba kuskeja).
Reitti on jo olemassa,yöpymiset järjestetty,ym.
Mun adve seisoo sisällä messuilla IBA Finlandin ständis silloin kun en ole ajamassa,niinkuin minäkin.
Tulee olemaan jonkin sortin realiaikainen gps seuranta et messuilta voi seurata misä mennään.
On siin muuten hemmetin vanha royalikin mill on ajettu rautaperseajo,vanhin mopotin millä semmoista ajoa on maailmassa tehty (jos oikein muistan?)

Sale on rakentanut/rakentamassa pikkasen katetta ym tohoon TT,hen et sais pikkasen suojaa viimalta,Å ei varmaan tarvii muuta tehä kuin ilmestyä paikalle :lol:

Ite meinaan taivuttaa pikkasen muovia mitä pistän kiinni kaatumarautoihiin et saa jalat pikkasen suojattua viimalta,kahvalämppärit hankkisin jo mutt en vielä ole asentanut,sama homma tankorukkasten kanssa.
Teen omat sähköllä lämpenevät aluskuteet varmuuden vuoks jos sattus kylmää tulla :roll: ,lisää siitä niksinurkas sitten kun pääsen aloittaa (muuan valkopunainen yammu ilman vanteita vie tilaa mun tallis täl hetkel :lol: )

Eli tämmöistä me ollaan menossa yrittää,saas kattoo miten jätkien käy :?:

Rukalle ISOT KIITOKSET!!!
Lähti mukaan henkilökohtaiseen sponssiin,eli mulle tulee huppuja,hanskat,aluskerrasto,armadillon takki+housut. :shock: :D

Satapiikilt odotan vielä vastausta jos ne sponssais nastakumit? Toivossa elelen 8)

Niin ja toi pkp pipo lötyy,samoin t-paita,mutt meinasin tilata krossipaidan viel ajotakin päälle et varmasti messuväki sun muut tietää mistä niitä kurakokkaraita oikein tulee :mrgreen:
Salemanteri
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog

Re: Talviperse 2010

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Lapasesta lähti taas jälleen kerran meikäläisen touhut :shock:
Ei näköjään tosiaan tarvi paljoo tätä ukkoo houkutella älyttömyyksiin, johtunee moposektorilla siitä, ettei enska kokemusta näköjään ole kertynyt riittävästi / vielä tarpeeksi.

No, näillä mennään mitä on annettu ja koko aika pää pähkäilee miten siitä pakkastunnelista pääsee sukeltamaan jäätymättä läpi. Aika epämiellyttävän näköisiä jäätyneitä / ambutoituja sormia bongasin nettiosastolta ja toi pakkas / ajoviimakerroinkin vaikuttaa suht mielenkiintoiselle myös :roll:

Pikkasen menee modauksen puolelle ton mopon kanssa, matka-ajettavaksi sitä ei ole tehdas tehny.
No, muuta laitetta en omista eli TT:tä nyt sitten rassataan tässä tovi, itsellekkin mielenkiintoista nähdä millaisen härvelin saan siitä aikaiseksi. Tuskin siitä tulee mikään silmiä hivelevä maanteiden kaunotar. :mrgreen:
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Hienon kuuloiset suunnitelmat seurantoineen ja sponsseineen. Toivottavasti reissu menee kuten on suunniteltu, eikä ylitsepääsemättömiä esteitä tai ylihaastavia ongelmia tule kelien tms suhteen.

Noin 'julkinen' ajo kun saattaa helposti laittaa ajamaan enemmän kuin terveys tai turvallisuus sallii.
jonkko

Joo,ei täsä ole tarkoitus väkisin mennä hampaat irvessä,kovin kauan ainakaan.
Mennään kokeilemaan ja jos käy hyvä säkä niin on keli just niin kylmää ettei tiet ole suolattuja ja sitä kovaksi tampattua lunta löytyis mahdolisimman paljon.
Ite,olen sitä mieltä et lähen kokeilee hällä väliä kelistä ja katotaan kuinka pitkälle päästään jos keli on semmoinen ettei vaan pysty vetää loppuun asti,ja luulen kyll et muutkin kuskit ovat samoilla linjoilla.

Huomasin vaan tosa aamul et lähtöhän on ihan koht kun ajattelee miten vähän aikaa mulla on väsätä sitä mitä olen suunnitellut :shock:
On niin paljon muutakin mitä pitäis tehdä ja misä pitäis olla.
Noh,saa pistää yötunnit rakentamiseen jos ei muu auta.

Kyll se siitä ja ite niin olen intoa täynnä lähteä tota tonttumaata kiertää 8)
canam
Pyörä: canam

Viesti Kirjoittaja canam »

Katsokaa allroad tourin sivuilta.
Kävivät 2003 Barentsin rannoilla.
Siitä saa vähän vihjeitä varustautumisesta.
canam
canam
Pyörä: canam

Viesti Kirjoittaja canam »

Salemanteri kirjoitti:Lapasesta lähti taas jälleen kerran meikäläisen touhut :shock:
Ei näköjään tosiaan tarvi paljoo tätä ukkoo houkutella älyttömyyksiin, johtunee moposektorilla siitä, ettei enska kokemusta näköjään ole kertynyt riittävästi / vielä tarpeeksi.

No, näillä mennään mitä on annettu ja koko aika pää pähkäilee miten siitä pakkastunnelista pääsee sukeltamaan jäätymättä läpi. Aika epämiellyttävän näköisiä jäätyneitä / ambutoituja sormia bongasin nettiosastolta ja toi pakkas / ajoviimakerroinkin vaikuttaa suht mielenkiintoiselle myös :roll:

Pikkasen menee modauksen puolelle ton mopon kanssa, matka-ajettavaksi sitä ei ole tehdas tehny.
No, muuta laitetta en omista eli TT:tä nyt sitten rassataan tässä tovi, itsellekkin mielenkiintoista nähdä millaisen härvelin saan siitä aikaiseksi. Tuskin siitä tulee mikään silmiä hivelevä maanteiden kaunotar. :mrgreen:
Katso tuolta apuja, http://www.off-the-road.de
Sieltä voi löytyä "suojaa", sekä tyyliä.
canam
p.s. tuon takaa tarkoitin Verkleidung
jonkko

Kiitos jokke,olen kyll selaillut noi läpi jo muutaman otteeseen :P

On ne kyll va tosi miehiä noi http://www.allroadtour.fi/barents2003/index.htm

Joskus kiinnostais tehä joku vastaavanlainen lenkki,ihan vaan lomareissuna joku samantapainen.
Pistetään mitetintään ja katotaan josko ens talvena? 8)
Viimeksi muokannut jonkko, Su Joulu 06, 2009 8:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Muista jonkko ottaa väyryselle seisontavakuutus ennen reissuunlähtöä. Siinä ei auta siniset pilleritkään jos koko matkan pakkasukko hellii esim. -35 C lukemilla. :lol:
Kalamiehillekään ei saa toivottaa onnea, joten kireitä kaasuvaijereita!

Kipa
- taas kahden mopon taktiikalla -
jonkko

Kipa kirjoitti:Muista jonkko ottaa väyryselle seisontavakuutus ennen reissuunlähtöä. Siinä ei auta siniset pilleritkään jos koko matkan pakkasukko hellii esim. -35 C lukemilla. :lol:
Kalamiehillekään ei saa toivottaa onnea, joten kireitä kaasuvaijereita!

Kipa

HEH,kitokset vinkist :lol:
Å pisti jo hommat (neuletikut) käyntiin tosa asiassa http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 10&t=15318

Ja pitää tosiaan noi vaijerit öljytä kunnol ennenkuin lähtee jos vaikka toimisivat kunnol koko ajon kelistä riippumatta :?:
jonkko

Talvikuukausille laadittu pitkäaikaissääennuste lupaa Pohjoismaihin tavallista kylmempää säätä.

Yhdysvaltalaisen WSI Corp. -sääennustusfirman mukaan joulukuu ja tammikuu ovat Pohjoismaissa normaalia kylmempiä, ja helmikuun pitäisi olla jopa selvästi tavanomaista kylmempi. Muualla Euroopassa talvi näyttää ennusteen mukaan olevan joulu-tammikuussa tavallista leudompi. Helmikuussa elohopea on kuitenkin normaalia alempana myös Keski-Euroopassa ja Britanniassa.

WSI:n kylmän talven ennuste perustuu siihen, että Euraasian pohjoisimmissa osissa on jo kattava lumipeite. Lisäksi kylmää talvea enteilee meriveden sopiva lämpötila Atlantilla sekä ensi vuodelle odotettu El Nino -ilmiö.

Asiallinen keli tulossa :mrgreen:
srbg
Pyörä: 990s

Viesti Kirjoittaja srbg »

No mitäpä ne jenkit mistään tietää :lol: .
Sami
Ilmari
Pyörä: T7,CBR600, zxr6

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Elikkäs onko kyseessä ihan virallinen ss1000 ajo? Ja onko reitistä saatavilla ennakkotietoja?

T.Ile
jonkko

Ilmari kirjoitti:Elikkäs onko kyseessä ihan virallinen ss1000 ajo? Ja onko reitistä saatavilla ennakkotietoja?

T.Ile
Kysessä on ihan virallinen SS1000 ajo.

Tarkoitus on et reitti on näin alkuun ainakin pelkästään kuskien tiedossa,mutt sen verran voin sanoa et lähtee lahden messukeskukselta rovaniemen napapiirikyltille ja takas lahden messukeskuskeen :mrgreen:

Jos haluaisit osalistua niin heität mulle yv,n nimellä/kotipaikkakunta/pyörä inffolla niin pistän eteenpäin IBA,n Harri Hjulgrenille.

Se mitä ensin lähti mun päähänpistost et piti mennä talvella tonttumaahaan mopottimella on nytt kasvanut siiheen et lähtö/maali messuilt ja IBA Finland pitää nykyään naruista.
On IBA Finlandin 10 vuotis juhlat ens vuonna niin tämä ajohan sopii ilmeisen hyvin heti alkuvuoden ajoksi ja mp-messuilt lähtö/maalintulo jo pelkästään mainonnan takia.
Selvennän nytt ihan vaan varmuuden vuoksi ettei mulla tosiaankaan ole mitään sitä vastaan et IBA,F organisoi tän ajon 8)
jonkko

Ilmari kirjoitti:Elikkäs onko kyseessä ihan virallinen ss1000 ajo? Ja onko reitistä saatavilla ennakkotietoja?

T.Ile

Kuulutko tammikun vaasan seudun porukkaan?
Jos niin reitti ei heru sitten millään :mrgreen:
Ilmari
Pyörä: T7,CBR600, zxr6

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Onko jotku muutkin hurjat suunnittelemassa talviperseilyä?
Allekirjoittanut ei ole.
Yleensä ajattelin tuosta reitin rakenteesta, että minkalainen?
Kuiteski, pitäkää pää kylmänä ja lippa pystyssä!

T.Ile
Vastaa Viestiin