KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

JaHa
Viestit: 2
Liittynyt: To Touko 21, 2009 11:35 pm
Pyörä: KTM 300

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja JaHa »

Morjens,

Nyt on saatu hankittua kolmesatku, -08 malli 30h. ajettu. Eka nopee kokeilu tänään ja tuntuu olevan tosi rikkaalla. Pitää huomenna avata ja katsoa suuttimet. On kuristettu luistista joten kaasu ei pääse täysin auki. Sen mitä vähän tänään ehti polulla käydä niin on kyllä mahtava vääntö alhaalta kun vertaa vanhaan 250 mikä tuntu sekin että vääntää mutta eroa on kuin yöllä ja päivällä. Vielä kun saa säädöt kohilleen niin varmaan saa loistavan kuntopyörän. Eihän tässä malta nukkuakkaan 8)

Janne
Avatar
FinMoto
Viestit: 316
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 11:56 am
Paikkakunta: Kello

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja FinMoto »

ONNEKSI OLKOON !!!!

Maailman paras pyörä !

Mulla jo 400 h mittarissa ja pelaa ja pelaa ja pelaa !!!

Jätä iso pääsuutin, mulla taitaa olla joku 170 tai 175.
Neula semmonen että vääntää ja vastaan kaasuun muttei potkase liikaa.
Alapäähän semmonen 40 niin vähä röpöttää mutta vääntää.
Talveksi neulaa vähä ylemmäs. No, kyllä ne säädöt löytyy sieltä ilman mun ohjeita ku en muista enää mitä siellä on sisällä.
Keula voi tuntua kovalta, riippuu mitä maastoa ajaa, ne kannattaa laitattaa vähä pintapehmeämmäksi.
Vaihteistoöljyn ku vaihtaa ku alakaa vaihtaminen vähä kolokattaa, tunneissa riippuen missä ajaa 10-40h vaihtoväli.

Ja vielä ONNEKSI OLOKOON !!!!
JaHa
Viestit: 2
Liittynyt: To Touko 21, 2009 11:35 pm
Pyörä: KTM 300

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja JaHa »

FinMoto kirjoitti:ONNEKSI OLKOON !!!!

Maailman paras pyörä !

Mulla jo 400 h mittarissa ja pelaa ja pelaa ja pelaa !!!

Jätä iso pääsuutin, mulla taitaa olla joku 170 tai 175.
Neula semmonen että vääntää ja vastaan kaasuun muttei potkase liikaa.
Alapäähän semmonen 40 niin vähä röpöttää mutta vääntää.
Talveksi neulaa vähä ylemmäs. No, kyllä ne säädöt löytyy sieltä ilman mun ohjeita ku en muista enää mitä siellä on sisällä.
Keula voi tuntua kovalta, riippuu mitä maastoa ajaa, ne kannattaa laitattaa vähä pintapehmeämmäksi.
Vaihteistoöljyn ku vaihtaa ku alakaa vaihtaminen vähä kolokattaa, tunneissa riippuen missä ajaa 10-40h vaihtoväli.

Ja vielä ONNEKSI OLOKOON !!!!

Morjens!

On sulla kyllä hienosti kertyny jo tunteja!
Käytin kaasarin auki ja vaihoin vakio neulan, pääsuutin 170 ja tyhjis 38 ja kuristin pois että saa kaasun auki :) Takaiskarin esijännitystä tiukemmalla, keula vielä vakiosäätöihin. Illalla tunnin lenkki lähimaastoon ja aika huikee tunne oli. On se kone loistava, ei sitä turhaan kehuta, nöyrästi etenee. Kakspuokin jälkeen aivan turhaan tulee vielä pykälää vaihettua kun jaksaa mennä isommallakin vaihteella.
Lähetään joskus käymään iltalenkillä, asustelen tässä herukan kulmilla.

Janne
Avatar
FinMoto
Viestit: 316
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 11:56 am
Paikkakunta: Kello

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja FinMoto »

Kyllä passaa ! Laita YV:tä niin sovitaan ajelut
Tallukka
Viestit: 72
Liittynyt: La Marras 17, 2007 10:06 pm
Pyörä: KTM 300EXC

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja Tallukka »

Lainataanhan tästä hiukan aihetta...

Olen tässä ostamassa itselleni uutta (käytettyä) enskaa ja tälläinen 300 EXC on kovasti alkanut kummittelemaan mielessä.
Kertokaahan kokemusta omaavat että mitä kannattee erikoisesti näistä 300:sta tarkistaa?
Pari vaihtoehtoa olisi tarjolla joista toinen -05 ja toinen -07. Onko suuria eroavaisuuksia?
YLLE
Viestit: 65
Liittynyt: Ma Kesä 30, 2008 9:56 pm
Pyörä: EXC 125
Paikkakunta: Lahti

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja YLLE »

Sehän on yksinkertaisesti paras ktm! Ei kai näissä mitään vikoja ole.. normaali kulutusosat kun vaihtaa ajoissa, niin menee pitkään. Takaiskarin alapään laakeri meni mulla 30h:ssa, muuta en ole renkaiden lisäksi pyörään vaihtanut.
Tallukka
Viestit: 72
Liittynyt: La Marras 17, 2007 10:06 pm
Pyörä: KTM 300EXC

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja Tallukka »

YLLE kirjoitti:Sehän on yksinkertaisesti paras ktm!
Heh, aika tyhjentävä vastaus :lol:
kane
Viestit: 157
Liittynyt: Ke Tammi 17, 2007 1:12 pm
Pyörä: 950 Adve, H-D
Paikkakunta: Piikkiö

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja kane »

Ei 05 ja 07 ole oikeestaan suuriakaan eroja,muistaakseni..
07aan tuli jo startti mut rinnalla myytiin ihan vanhanliiton peliäkin,molempiin olen livenä törmänny.
Tarkasta pyörästä puristukset,käyntiinlähtö,iskarien vuodot,etupään putkien helojen kunto,takapäästä swingin laakerit ja iskarin ylä-ja alapään lakeroinnit. Noi on ihan helppo katella ilman mitään kaluja.
Koeajo,ihan pienikin selvittää vaihteiston toiminnan ja samalla tulee jonkunnäkönen tuntuma ajosta ja alustasta,vanteiden suoruudesta yms.
Huoltokirja/muistio kertoo tietty vähän mitä on tehty ja missä tunneissa. Kyllä yleiskunto kertoo kanssa aika paljon miten mopoa on pidelty.
Tallukka
Viestit: 72
Liittynyt: La Marras 17, 2007 10:06 pm
Pyörä: KTM 300EXC

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja Tallukka »

Juu, huomenna tsekkaamaan mopo vielä läpi ja suorittamaan pieni koeajo. Jos (ja toivottavasti kun) kaikki on ok taitaa talliin 300EXC ilmestyä. Nykyiseltä omistajalta on tullut udeltua paljon ja kärsivällisesti hän on jaksanut vastailla. Ajopäiväkirjakin löytyneet.
Tiedä vaikka hän kirjoittelee täällä foorumillakin...?

=> Pyörä tuli eilen talliin ja onhan se mukava peli ajella!
Viimeksi muokannut Tallukka, To Loka 08, 2009 9:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
marjastaja
Viestit: 198
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 3:18 pm
Pyörä: yz125
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja marjastaja »

Ei nyt varmaan juuri tähän ketjuun kuulu, mutta mistä johtuu öljyvana änkän päässä? Liikaa öljyä vai liian iso sutin?
Pyöränä 250 Gas Gas. En ole huomannut, että röpöttäisi tai muutakaan. Tulppa on melkein kokonaan ilman karstaa, vain siinä sivuelektrodin kiinnitys kohdan vieressä on.
Avatar
FinMoto
Viestit: 316
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 11:56 am
Paikkakunta: Kello

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja FinMoto »

liian paljon öljyä seoksessa, tai sitten käy liian rikkaalla.
Säädä keskialuetta pykälä laihemmalle.
Toisaalta kylmien ilmojen tullessa, sais olla pikkasen rikkaammalla.
marjastaja
Viestit: 198
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 3:18 pm
Pyörä: yz125
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja marjastaja »

Ollaan käytetty n. 2,5% seosta, kun Yz:n ohjekirja sanoo 3.3% ja Gassin 2%, niin ollaan päädytty kompromissiin.
Crossikäytössä ollut, joten onkohan liian iso suutin, kun siinä mennään aika lailla kaasu auki?
YLLE
Viestit: 65
Liittynyt: Ma Kesä 30, 2008 9:56 pm
Pyörä: EXC 125
Paikkakunta: Lahti

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja YLLE »

Tallukka kirjoitti:=> Pyörä tuli eilen talliin ja onhan se mukava peli ajella!
Taisi olla mieleinen peli :mrgreen: Tuli laitettua omaan vihreä jousi pakoaukonsäätimeen ja sytkäkäyrä käännettyä väännölle. Nyt alkaa olemaan pyörä mun mieleen.. Tasainen veto alhaalta ylös!
Tallukka
Viestit: 72
Liittynyt: La Marras 17, 2007 10:06 pm
Pyörä: KTM 300EXC

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja Tallukka »

YLLE kirjoitti:Taisi olla mieleinen peli :mrgreen: Tuli laitettua omaan vihreä jousi pakoaukonsäätimeen ja sytkäkäyrä käännettyä väännölle. Nyt alkaa olemaan pyörä mun mieleen.. Tasainen veto alhaalta ylös!
Juu ihan mieleinen peli on ollut.
Itellä taitaa olla punainen jousi paikoillaan ja sytkäkäyräkin tehon puolella...ihan kivasti kiekuu :D
Ajattelin että josko sitä testaisi vaikka sillä keltaisella jousella ja vääntöpuolen sytkäkäyrällä tässä joku päivä. Voisi olla talviajeluissa parempi, kun monesti on hiukan hitaampaa se eteneminen muutenkin.
Liitteet
Tausta1.jpg
Tallukka
Viestit: 72
Liittynyt: La Marras 17, 2007 10:06 pm
Pyörä: KTM 300EXC

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja Tallukka »

Tallukka kirjoitti:
YLLE kirjoitti:Taisi olla mieleinen peli :mrgreen: Tuli laitettua omaan vihreä jousi pakoaukonsäätimeen ja sytkäkäyrä käännettyä väännölle. Nyt alkaa olemaan pyörä mun mieleen.. Tasainen veto alhaalta ylös!
Juu ihan mieleinen peli on ollut.
Itellä taitaa olla punainen jousi paikoillaan ja sytkäkäyräkin tehon puolella...ihan kivasti kiekuu :D
Ajattelin että josko sitä testaisi vaikka sillä keltaisella jousella ja vääntöpuolen sytkäkäyrällä tässä joku päivä. Voisi olla talviajeluissa parempi, kun monesti on hiukan hitaampaa se eteneminen muutenkin.
Olikin keltainen jousi paikoillaan, joten annoin sen ollakkin. Sytkäkäyrää en alkanutkaan sitten muuttamaan vielä... pitäähän sitä teoa olla. Katotaan sitten talvikeleillä.
Vastaa Viestiin