Per Saukko kirjoitti:Vastauksia Å:n kysymyksiin:
Milloin olet saanut pyöräsi, eli onko siinä ollut jo uutena uudempi moottorin ohjaus ohjelma kuin omassani. Minun peli on nimittäin ensimmäisestä maahan tulleesta erästä eli varmaankin myös tehtaan ensimmäisiä asiakkaille toimitettuja eriä.
Huolto, jossa päivitys tehtiin oli kahdeksas Kesäkuuta.
Keskikulutus ennen huoltoa oli 4,2 ja nyt vaihtelee 3,7-3,8 litraa. Ajo on samanlaista työmatka ja hupi ajelua, soralla ja pienemmillä asvaltti teillä, yleensä alle 100:sen nopeutta. Keskinopeus mittari näytää 53km/h (ei kaupunki ajelua), mutta aina yksi päällä ja kevyellä kuormalla.
Pyörän sain 04/2008 puolivälissä eli kohtuullisen alkupäässä toimituseriä.
Mä en ole koskaan päässyt tollaisiin kulutuslukemiin, mitä täällä ilmoitellaan

. Olen ajanut "himmailevaa" matka-ajoa, laukkujen kanssa 120 lasissa sekä kunnon sorasladittelua "on-off-kaasulla". Suurimmat lukemat (eli 5,5) tuli laukkujen kanssa luukuttaessa, pienimmät himmailuajossa. Silti ei koskaan alle 4,5 keskikulutuksella ole taidettu mennä. Soraräppäämisessäkin kulutus pyörii siellä viiden pinnassa. Hyvin usein mun keskinopeus on tuolla 50 tietämissä. Kaksistaan ei ole tullut ajeltua. Noita kulutuksia olen myös itse laskenut eli en ole luottanut pelkästään pyörän ilmoittamiin lukuihin - tosin paikkansa ne ovat pitäneet suht hyvin.
Mitenkähän ton ohjelmistoversion näkee pyörästä? Pitänee istahtaa tutkimaan ulkomaanelävien tuottamaa "dokumentaatiota". Vai mikä tossa pyörässä oikein mättää? Rengastus tuskin aivan tuollaisia eroja tuottaa? Ketjut olen voidellut öljyä säästämättä ja pyöränlaakerit on OK. Eikä mun ajaminen ole riehumista - paitsi tietysti siellä sorarännissä, kun joskus oikein innostuu. Pitänee lähteä ajelemaan sellainen sivistynyt "tourinkireissu" ilman laukkuja ja katsoa, kuinka pitkälle pisaralla pääsee.
Voi helvata, pitääkö tässä ryhtyä hankkimaan omia analysointivälineitä vai siirtyä tunnustamaan väriä...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää