lieviä pyörän valintaongelmia

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

mikki
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 2:24 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

lieviä pyörän valintaongelmia

Viesti Kirjoittaja mikki »

nyt on eka kesä kymmeneen vuoteen kun ei ole pyörää....
ajokilometrejä yli 100 000 kilsaa takana ja luulin että pystyn elämään ilman pyörää kesän. jaa-a mene ja tiedä. pyörinä ovat olleet honda shadow, ducati monster, kawa 6r, kawa 9r,kawa z750,ktm 525 exc,ktm 525 sx, suzuki rm-z 450. haluan nyt pyörän jolla voi ajaa kesät ja talvet, mutta huoltoväli ei saa olla alle 5000 km eli exc:t voi unohtaa heti. samoin pyörällä pitäisi oikeesti päästä pahoissa paikoissa eli afrika twinit, transalp, v-storm tyyppiset pyörät voi unohtaa. ajoni painottuu kaupungissa, montulla, enskareiteillä ja renkaita vaihtamalla ajan myös talvet. käytettyä ajattelin hintaluokassa about max 8000e. mietinnässä ovat olleet bmw:n 650 xchallenge, kotarin joku lc4-koneella oleva, yamaha xt, honda fmx ja sitten pari pyörää joista en tiedä mitään eli husqvarna ja husaberg(ja oikeestaan näiden takia tätä viestiä kirjoitan) en tunne ollenkaan noiden moottoreista mitään, eli mitkä mallit noilla on em soveltuvia? mulla on myös epäily että tuo yamaha ja honda eivät ehkä riitä tehon puolesta, otan mielelläni vastaan kommentteja noista pyöristä.
Avatar
Teme X-2
Viestit: 405
Liittynyt: To Elo 14, 2008 8:22 am
Pyörä: 390 Adventure
Paikkakunta: Kajaani

Re: lieviä pyörän valintaongelmia

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

Eipä taida yhdessäkään Husqvarnassa olla noin pitkää huoltoväliä
ja sama taitaa koskea Husabergiä.

Tuota Honda FMX en ainakaan montulle veisi, mitä olen semmoista kokeillut.
Miten ois Honda XR650R. Itselle olen semmosta pitänyt vaihtoehtona,
mutta ei ole missään päässyt kokeilemaan.
Itsellä nyt Husqvarna, sitä kyllä saa huoltaa ja rassata,
mutta kyllä tuolla sitten pääseekin
montulla ja maastossa ja tielläkin riittävän kovaa.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Avatar
Mika70
Viestit: 124
Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 1:54 pm
Pyörä: AT DCT 2023
Paikkakunta: Lieksa

Re: lieviä pyörän valintaongelmia

Viesti Kirjoittaja Mika70 »

Husqvarna SM/TE 610 I.E. huoltoväli on 5000km. Tosin itse kyllä hieman tihennän öljynvaihtoväliä.
Don’t take life too seriously. You’ll never get out of it alive.
mikki
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 2:24 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: lieviä pyörän valintaongelmia

Viesti Kirjoittaja mikki »

Teme X-2 kirjoitti: Tuota Honda FMX en ainakaan montulle veisi, mitä olen semmoista kokeillut.
Miten ois Honda XR650R. Itselle olen semmosta pitänyt vaihtoehtona,
mutta ei ole missään päässyt kokeilemaan.
tuota hondaa pitääkin tutkia hiukan, kiitos!
TTA
Viestit: 1563
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm

Re: lieviä pyörän valintaongelmia

Viesti Kirjoittaja TTA »

Itsellä oli sama ongelma ja päädyin DRZ400:seen. Ilmeisesti sen pitäis olla kilpipeli?

Jos pätäkkää on varaa laittaa hieman enemmän niin KTM690Enduro vois olla yks vaihtoehto. Husqvarnan TE610 on kai myös ihan ok vehje mutta ainakin silmämääräisesti vaikuttaa moni asia olevan aika heppoisen näköisesti tehty jos pyörän pitäis kestää kaatumisetkin.

Ilmeisesti KTM 625 eli LC4 koneet on aika päteviä eikä tarvi olla jatkuvasti ropaamassa.
Avatar
Jari S
Viestit: 1148
Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Pyörä: Haussa
Paikkakunta: Oulu

Re: lieviä pyörän valintaongelmia

Viesti Kirjoittaja Jari S »

TTA kirjoitti:Jos pätäkkää on varaa laittaa hieman enemmän niin KTM690Enduro vois olla yks vaihtoehto.
Ääni tälle!
Säästä vähän lisää, tai sano pankin tätille että pari tonnia lisää ja laita 690:nen.
Se on juuri tuo sinun kuvailemasi pyörä. Huoltoväli 5000km, voi ajaa kesät talvet, pääsee pahoihinkin paikkoihin ( ja ne jotka osaava ajaa pääsevät myös pois niistä. itse vielä opettelen tuota pois pääsyä :lol: ) loistava peli myös kaupunki ajeluun, ja jonkinlaisen tuulisuojan kanssa myös pidemmälle matkalle, ja teho ei varmasti lopu kesken!
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
Tikkaoja
Viestit: 772
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Re: lieviä pyörän valintaongelmia

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Tule kokeilemaan LC4:sta tänne reilun puolentunnin päähän etelään. Jos ihastut/kiinnostut, niin budjetistasi jää vielä reilusti rahaa ajamiseenkin. Tuo toimii kuitenkin ihan samalla tavalla kun uudemmat vastaavat LC4:set. Talviajoon tarvittavat varustelut löytyy jo valmiiksi, piikkirenkaat voi saada mukaan samaan kauppaan. Myyntipalstalla on ilmoitus aiheesta... :P

-petteri
mikki
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 2:24 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: lieviä pyörän valintaongelmia

Viesti Kirjoittaja mikki »

Tikkaoja kirjoitti:Tule kokeilemaan LC4:sta tänne reilun puolentunnin päähän etelään. Jos ihastut/kiinnostut, niin budjetistasi jää vielä reilusti rahaa ajamiseenkin. Tuo toimii kuitenkin ihan samalla tavalla kun uudemmat vastaavat LC4:set. Talviajoon tarvittavat varustelut löytyy jo valmiiksi, piikkirenkaat voi saada mukaan samaan kauppaan. Myyntipalstalla on ilmoitus aiheesta... :P

-petteri
vastattu yv:tä
mikki
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 2:24 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: lieviä pyörän valintaongelmia

Viesti Kirjoittaja mikki »

mikki kirjoitti:
Teme X-2 kirjoitti: Tuota Honda FMX en ainakaan montulle veisi, mitä olen semmoista kokeillut.
Miten ois Honda XR650R. Itselle olen semmosta pitänyt vaihtoehtona,
mutta ei ole missään päässyt kokeilemaan.
tuota hondaa pitääkin tutkia hiukan, kiitos!
tuntuu olevan hiukan vaikea löytää noita pyöriä.
ville.k
Viestit: 284
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 10:52 pm
Pyörä: Harvinaisen rai*****u ransalppi
Paikkakunta: Littoinen

Re: lieviä pyörän valintaongelmia

Viesti Kirjoittaja ville.k »

nettimotossa näytti pari olevan ja mobile.de ja blocket.se sivuilta löytyy myös muutama..
-Ville-
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: lieviä pyörän valintaongelmia

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Saanen mainostaa huolettomia kilometrejä ja 10000km huoltoväliä; arvaat varmaan mitä kapinetta tarkoitan :P
Avatar
takakura
Viestit: 1099
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: lieviä pyörän valintaongelmia

Viesti Kirjoittaja takakura »

mikki kirjoitti:
Tikkaoja kirjoitti:Tule kokeilemaan LC4:sta tänne reilun puolentunnin päähän etelään. Jos ihastut/kiinnostut, niin budjetistasi jää vielä reilusti rahaa ajamiseenkin. Tuo toimii kuitenkin ihan samalla tavalla kun uudemmat vastaavat LC4:set. Talviajoon tarvittavat varustelut löytyy jo valmiiksi, piikkirenkaat voi saada mukaan samaan kauppaan. Myyntipalstalla on ilmoitus aiheesta... :P

-petteri
vastattu yv:tä
Niin ja tässä vielä mainosvideota. http://www.vimeo.com/3527195 Tikkaoja ajaa tuossa myynnissä olevalla LC4:lla kameran edessä :)
itse tulen perässä WR450F:llä ja en meinaa perässä pysyä.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
mikki
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 2:24 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: lieviä pyörän valintaongelmia

Viesti Kirjoittaja mikki »

mikki kirjoitti:
Tikkaoja kirjoitti:Tule kokeilemaan LC4:sta tänne reilun puolentunnin päähän etelään. Jos ihastut/kiinnostut, niin budjetistasi jää vielä reilusti rahaa ajamiseenkin. Tuo toimii kuitenkin ihan samalla tavalla kun uudemmat vastaavat LC4:set. Talviajoon tarvittavat varustelut löytyy jo valmiiksi, piikkirenkaat voi saada mukaan samaan kauppaan. Myyntipalstalla on ilmoitus aiheesta... :P

-petteri
vastattu yv:tä
siitähän ne kaupat sitten tuli tehtyä. kiitos kaikille, kiitos petteri.
Vastaa Viestiin