lieviä pyörän valintaongelmia
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
lieviä pyörän valintaongelmia
nyt on eka kesä kymmeneen vuoteen kun ei ole pyörää....
ajokilometrejä yli 100 000 kilsaa takana ja luulin että pystyn elämään ilman pyörää kesän. jaa-a mene ja tiedä. pyörinä ovat olleet honda shadow, ducati monster, kawa 6r, kawa 9r,kawa z750,ktm 525 exc,ktm 525 sx, suzuki rm-z 450. haluan nyt pyörän jolla voi ajaa kesät ja talvet, mutta huoltoväli ei saa olla alle 5000 km eli exc:t voi unohtaa heti. samoin pyörällä pitäisi oikeesti päästä pahoissa paikoissa eli afrika twinit, transalp, v-storm tyyppiset pyörät voi unohtaa. ajoni painottuu kaupungissa, montulla, enskareiteillä ja renkaita vaihtamalla ajan myös talvet. käytettyä ajattelin hintaluokassa about max 8000e. mietinnässä ovat olleet bmw:n 650 xchallenge, kotarin joku lc4-koneella oleva, yamaha xt, honda fmx ja sitten pari pyörää joista en tiedä mitään eli husqvarna ja husaberg(ja oikeestaan näiden takia tätä viestiä kirjoitan) en tunne ollenkaan noiden moottoreista mitään, eli mitkä mallit noilla on em soveltuvia? mulla on myös epäily että tuo yamaha ja honda eivät ehkä riitä tehon puolesta, otan mielelläni vastaan kommentteja noista pyöristä.
ajokilometrejä yli 100 000 kilsaa takana ja luulin että pystyn elämään ilman pyörää kesän. jaa-a mene ja tiedä. pyörinä ovat olleet honda shadow, ducati monster, kawa 6r, kawa 9r,kawa z750,ktm 525 exc,ktm 525 sx, suzuki rm-z 450. haluan nyt pyörän jolla voi ajaa kesät ja talvet, mutta huoltoväli ei saa olla alle 5000 km eli exc:t voi unohtaa heti. samoin pyörällä pitäisi oikeesti päästä pahoissa paikoissa eli afrika twinit, transalp, v-storm tyyppiset pyörät voi unohtaa. ajoni painottuu kaupungissa, montulla, enskareiteillä ja renkaita vaihtamalla ajan myös talvet. käytettyä ajattelin hintaluokassa about max 8000e. mietinnässä ovat olleet bmw:n 650 xchallenge, kotarin joku lc4-koneella oleva, yamaha xt, honda fmx ja sitten pari pyörää joista en tiedä mitään eli husqvarna ja husaberg(ja oikeestaan näiden takia tätä viestiä kirjoitan) en tunne ollenkaan noiden moottoreista mitään, eli mitkä mallit noilla on em soveltuvia? mulla on myös epäily että tuo yamaha ja honda eivät ehkä riitä tehon puolesta, otan mielelläni vastaan kommentteja noista pyöristä.
Re: lieviä pyörän valintaongelmia
Eipä taida yhdessäkään Husqvarnassa olla noin pitkää huoltoväliä
ja sama taitaa koskea Husabergiä.
Tuota Honda FMX en ainakaan montulle veisi, mitä olen semmoista kokeillut.
Miten ois Honda XR650R. Itselle olen semmosta pitänyt vaihtoehtona,
mutta ei ole missään päässyt kokeilemaan.
Itsellä nyt Husqvarna, sitä kyllä saa huoltaa ja rassata,
mutta kyllä tuolla sitten pääseekin
montulla ja maastossa ja tielläkin riittävän kovaa.
ja sama taitaa koskea Husabergiä.
Tuota Honda FMX en ainakaan montulle veisi, mitä olen semmoista kokeillut.
Miten ois Honda XR650R. Itselle olen semmosta pitänyt vaihtoehtona,
mutta ei ole missään päässyt kokeilemaan.
Itsellä nyt Husqvarna, sitä kyllä saa huoltaa ja rassata,
mutta kyllä tuolla sitten pääseekin
montulla ja maastossa ja tielläkin riittävän kovaa.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" 
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Re: lieviä pyörän valintaongelmia
Husqvarna SM/TE 610 I.E. huoltoväli on 5000km. Tosin itse kyllä hieman tihennän öljynvaihtoväliä.
Don’t take life too seriously. You’ll never get out of it alive.
Re: lieviä pyörän valintaongelmia
tuota hondaa pitääkin tutkia hiukan, kiitos!Teme X-2 kirjoitti: Tuota Honda FMX en ainakaan montulle veisi, mitä olen semmoista kokeillut.
Miten ois Honda XR650R. Itselle olen semmosta pitänyt vaihtoehtona,
mutta ei ole missään päässyt kokeilemaan.
Re: lieviä pyörän valintaongelmia
Itsellä oli sama ongelma ja päädyin DRZ400:seen. Ilmeisesti sen pitäis olla kilpipeli?
Jos pätäkkää on varaa laittaa hieman enemmän niin KTM690Enduro vois olla yks vaihtoehto. Husqvarnan TE610 on kai myös ihan ok vehje mutta ainakin silmämääräisesti vaikuttaa moni asia olevan aika heppoisen näköisesti tehty jos pyörän pitäis kestää kaatumisetkin.
Ilmeisesti KTM 625 eli LC4 koneet on aika päteviä eikä tarvi olla jatkuvasti ropaamassa.
Jos pätäkkää on varaa laittaa hieman enemmän niin KTM690Enduro vois olla yks vaihtoehto. Husqvarnan TE610 on kai myös ihan ok vehje mutta ainakin silmämääräisesti vaikuttaa moni asia olevan aika heppoisen näköisesti tehty jos pyörän pitäis kestää kaatumisetkin.
Ilmeisesti KTM 625 eli LC4 koneet on aika päteviä eikä tarvi olla jatkuvasti ropaamassa.
Re: lieviä pyörän valintaongelmia
Ääni tälle!TTA kirjoitti:Jos pätäkkää on varaa laittaa hieman enemmän niin KTM690Enduro vois olla yks vaihtoehto.
Säästä vähän lisää, tai sano pankin tätille että pari tonnia lisää ja laita 690:nen.
Se on juuri tuo sinun kuvailemasi pyörä. Huoltoväli 5000km, voi ajaa kesät talvet, pääsee pahoihinkin paikkoihin ( ja ne jotka osaava ajaa pääsevät myös pois niistä. itse vielä opettelen tuota pois pääsyä
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
-
Tikkaoja
- Viestit: 772
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
- Pyörä: Canyon ja Cube
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: lieviä pyörän valintaongelmia
Tule kokeilemaan LC4:sta tänne reilun puolentunnin päähän etelään. Jos ihastut/kiinnostut, niin budjetistasi jää vielä reilusti rahaa ajamiseenkin. Tuo toimii kuitenkin ihan samalla tavalla kun uudemmat vastaavat LC4:set. Talviajoon tarvittavat varustelut löytyy jo valmiiksi, piikkirenkaat voi saada mukaan samaan kauppaan. Myyntipalstalla on ilmoitus aiheesta...
-petteri
-petteri
Re: lieviä pyörän valintaongelmia
vastattu yv:täTikkaoja kirjoitti:Tule kokeilemaan LC4:sta tänne reilun puolentunnin päähän etelään. Jos ihastut/kiinnostut, niin budjetistasi jää vielä reilusti rahaa ajamiseenkin. Tuo toimii kuitenkin ihan samalla tavalla kun uudemmat vastaavat LC4:set. Talviajoon tarvittavat varustelut löytyy jo valmiiksi, piikkirenkaat voi saada mukaan samaan kauppaan. Myyntipalstalla on ilmoitus aiheesta...![]()
-petteri
Re: lieviä pyörän valintaongelmia
tuntuu olevan hiukan vaikea löytää noita pyöriä.mikki kirjoitti:tuota hondaa pitääkin tutkia hiukan, kiitos!Teme X-2 kirjoitti: Tuota Honda FMX en ainakaan montulle veisi, mitä olen semmoista kokeillut.
Miten ois Honda XR650R. Itselle olen semmosta pitänyt vaihtoehtona,
mutta ei ole missään päässyt kokeilemaan.
-
ville.k
- Viestit: 284
- Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 10:52 pm
- Pyörä: Harvinaisen rai*****u ransalppi
- Paikkakunta: Littoinen
Re: lieviä pyörän valintaongelmia
nettimotossa näytti pari olevan ja mobile.de ja blocket.se sivuilta löytyy myös muutama..
-Ville-
- Sottapytty
- Viestit: 851
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: lieviä pyörän valintaongelmia
Saanen mainostaa huolettomia kilometrejä ja 10000km huoltoväliä; arvaat varmaan mitä kapinetta tarkoitan 
Re: lieviä pyörän valintaongelmia
Niin ja tässä vielä mainosvideota. http://www.vimeo.com/3527195 Tikkaoja ajaa tuossa myynnissä olevalla LC4:lla kameran edessämikki kirjoitti:vastattu yv:täTikkaoja kirjoitti:Tule kokeilemaan LC4:sta tänne reilun puolentunnin päähän etelään. Jos ihastut/kiinnostut, niin budjetistasi jää vielä reilusti rahaa ajamiseenkin. Tuo toimii kuitenkin ihan samalla tavalla kun uudemmat vastaavat LC4:set. Talviajoon tarvittavat varustelut löytyy jo valmiiksi, piikkirenkaat voi saada mukaan samaan kauppaan. Myyntipalstalla on ilmoitus aiheesta...![]()
-petteri
itse tulen perässä WR450F:llä ja en meinaa perässä pysyä.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Re: lieviä pyörän valintaongelmia
siitähän ne kaupat sitten tuli tehtyä. kiitos kaikille, kiitos petteri.mikki kirjoitti:vastattu yv:täTikkaoja kirjoitti:Tule kokeilemaan LC4:sta tänne reilun puolentunnin päähän etelään. Jos ihastut/kiinnostut, niin budjetistasi jää vielä reilusti rahaa ajamiseenkin. Tuo toimii kuitenkin ihan samalla tavalla kun uudemmat vastaavat LC4:set. Talviajoon tarvittavat varustelut löytyy jo valmiiksi, piikkirenkaat voi saada mukaan samaan kauppaan. Myyntipalstalla on ilmoitus aiheesta...![]()
-petteri