Africa Twin hyytyi sateessa
Valvoja: Moderaattorit
Africa Twin hyytyi sateessa
Moi,
AT sammui rankkasateessa ajettaessa maantienopeudesta ja ei suostu lähtemään enää kuivattelunkaan jälkeen käyntiin. Startti pyörittää iloisesti ja kipinäkin näyttäisi tulevan. Onkohan kokemusta vastaavasta oireilusta? Tankki oli noin 5 litraa vajaa täydestä (nyt täynnä ja ei apua...) eli vaikka bensapumppu olisikin sökö niin löpöä pitäisi vissiin mennä painovoimalla kaasareille? Liittimiä olen yrittänyt aukoa, mutta eipä ole auttanut.... Ideoita vian etsintään otetaan nöyrästi vastaan...
-Harri
AT sammui rankkasateessa ajettaessa maantienopeudesta ja ei suostu lähtemään enää kuivattelunkaan jälkeen käyntiin. Startti pyörittää iloisesti ja kipinäkin näyttäisi tulevan. Onkohan kokemusta vastaavasta oireilusta? Tankki oli noin 5 litraa vajaa täydestä (nyt täynnä ja ei apua...) eli vaikka bensapumppu olisikin sökö niin löpöä pitäisi vissiin mennä painovoimalla kaasareille? Liittimiä olen yrittänyt aukoa, mutta eipä ole auttanut.... Ideoita vian etsintään otetaan nöyrästi vastaan...
-Harri
Käsittääkseni orkkis bensapumpun ollessa sökönä ei bensa kulje pumpun läpi. Eli kannattaa kokeilla niin että irroittaa sen kaasareille menevän letkun pumpusta ja liittää sen suoraan bensasuodattimeen. Taikka sitten niin kuin Mopopoitsulla, jos sattuu olemaan sopiva 10mm liitin nurkissa jolla voi näppärästi liittää kummatkin pumpulle menevät letkut yhteen. Siellä pumpussa on saattanu kärjet palaa yhteen. Ne saa kyllä auki ja vähän hiottua, jos siis haluaa antaa tekohengitystä, ja jos vika olisi juuri siinä.
Kiitokset vinkistä, tein em. kytkennän ja sotaratsu hörähti välittömästi käyntiin... ;o) Olin vain niin varma löpön läpimenosta, että en olisi varmaan tullut kokeilleeksi tuota. Kiitokset viikonlopun pelastuksesta. Laitanpa Pierburgin huomenna tilaukseen.av2,1 kirjoitti:Käsittääkseni orkkis bensapumpun ollessa sökönä ei bensa kulje pumpun läpi.
Eli kannattaa kokeilla niin että irroittaa sen kaasareille menevän letkun pumpusta ja liittää sen suoraan bensasuodattimeen.
nimim. "taas laulattaa"
No hyvä neuvoa, kun en AT:stä mitään ymmärrä.av2 kirjoitti:Mulla saattaa olla jopa ennätys 67700 ja rapiat. Ja pumppu vielä toimi kun avasin sen "huoltoa" varten. Muistaakseni näillä sivuilla joku suositteli pitämään orkkispumpun jatkuvasti varatankki asennossa, kun ei kuivahda niin kestää pidempään. Useilla tainnu mennä just tuossa 55-60tkm.
Eikö ne pumput voisi vaihtaa vaikka 55.000 km:ssä, niin ei tarvitsisi jäädä tielle tai tulla muita ongelmia. Ne kuitenkin hajoaa ja kärjet palaa kiinni.
Itse vaihdoin viikko sitten BMW R1100GS:ssän takapyörän laakerin ja stefan, kun mittarissa oli 102.000 km. Ei siinä vanhassa mitään oireita ollut.
Toi laakeri menee hajalle 60.000 - 150.000 kilometrissä kuitenkin.
Ennakkohuolto varmistaa huolettomat reissut. Itse olen lähdössä Moskovaan viikon päästä, jotain 2500 km. Ei hajoa perä sillä reissulla.
Ei olisi kiva jäädä Venäjälle takalaakeri hajalla.
Pekka