Mistä nastoja ja liimaa?

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

juke.81
Pyörä: DR-Z 400

Mistä nastoja ja liimaa?

Viesti Kirjoittaja juke.81 »

Kokeilin nastoittamista auton nastoilla. ihan kivan ja helpon oloista puuhaa.Mulla on edessä joku aika vanhan oloinen piikki tai nasta renkaaksi sitä voi kutsua nastat noin 6mm koholla, semmoset kartion muotoiset käret.sopivan pitävä ja kestää ajaa myös asfaltilla

Niin että mistähän tommosia niittejä kannattaapi kysellä?
Onko kalliita?

noi auton nastat ei ollut kalliita kun kysäisin huoltsikalta että paljon oon velkaa nastoitus pistoolin lainasta ja nastoistan,niin huoltomies ei ottanut mitään ja antoi vielä loput nastatkin mukaan
ia
Pyörä: KTM Camping ja exc400 ja r100gs/pd

Viesti Kirjoittaja ia »

Surffailin etsiskelemässä kaverille piikkipyöriä ja kävin tuollaislla Kisarenkaan sivuilla:
http://www.kisarengas.fi/talvihinnasto.html#enduro
yhdessä kohtaa mainitaan: "Meiltä myös nastat, liimat ja kumiporat"
Jakke N
Pyörä: EXC450

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

ia kirjoitti:Surffailin etsiskelemässä kaverille piikkipyöriä ja kävin tuollaislla Kisarenkaan sivuilla:
Laitoin sinne viestiä tuossa taannoin ja kyselin kans nastoja, liimaa ja ohjeita, kun suunnittelin Kingsin piikittämistä. Ei tullut mitään vastausta, taitaa olla kiireiset ajat pojilla käsillä.

Sinne kannattaa varmaankin soittaa.
jmka
Pyörä: EXC-F 450

Viesti Kirjoittaja jmka »

Mulla on hyviä kokemuksia wipertec nimisestä firmasta. kvg:llä löytyyy webbisivu. Rallinastan hinta oli muistaakseni viime vuonna (ellen väärin muista) jotakin 150 - 170 egeä/1000 kpl eli noin vanha markka per nasta. Niitä kun pistää kolmesataa takarenkaaseen ja menee ruopimaan paljaalle asfaltille niin saa sellaisen ah...ihanan kallista...fiiliksen :)

Ai niin, semmonen juttu tuli mieleeni että nuo ralli- ja enduronastat ei välttämättä sovi samaan nastapyssyyn kuin tavalliset auton nastat, ovat pidempiä (20 - 25 mm) ja läpimitaltaan suurempia (9 mm). Ja ilman liimausta eivät kauan viihdy renkaassa. Jos ei laske työtunteja niin renkaan saa ite tehden halvemmalla kuin kaupasta, mutta jos laskee työlleen ja vaivannäölleen jotakin arvoa niin kaupasta saa halvemmalla. Ja vanhaa rengasta ei paljon kannata nastottaa, menee hyvät aineet, työ ja nastat hukkaan. Yhtenä vaihtoehtona on bestgripit, ohessa keskustelua aiheesta

viewtopic.php?t=4928&highlight=ruuvattavat+nastat
satusetä

Viesti Kirjoittaja satusetä »

Jakke N kirjoitti:
ia kirjoitti:Surffailin etsiskelemässä kaverille piikkipyöriä ja kävin tuollaislla Kisarenkaan sivuilla:
Laitoin sinne viestiä tuossa taannoin ja kyselin kans nastoja, liimaa ja ohjeita, kun suunnittelin Kingsin piikittämistä. Ei tullut mitään vastausta, taitaa olla kiireiset ajat pojilla käsillä.

Sinne kannattaa varmaankin soittaa.
Taitaa olla lomalla tai jotain. Ei vastaa lankapuhelimeen ja kännykkä on pois päältä... No sain kuitenkin Satapiikistä enska nastalliset kumit. Lupasi laittaa huomenna aamulla matkahuoltoon, eli asiallista palvelua. Kyseinen putiikki toimii Kisarenkaan kanssa yhteistyössä, että kannattaa varmaan kysyä myös sieltä.
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

jmka kirjoitti:Mulla on hyviä kokemuksia wipertec nimisestä firmasta. kvg:llä löytyyy webbisivu.
Wipertec vaihtoi omistajaa marraskuussa -07, omistajana nyt mm. Sebastian Lindholm. Homma toimii edelleen hienosti, lasku tuli paketin mukana postissa. 5 euroa tuli lisähintaa, kun en raaskinut koko 1000 kpl:een laatikkoa ostaa.... Ja mun syytä tämä lumettomuus oikeasti on, mitäs menin tekemään uuden C02-takasen 25-millisillä enskanastoilla :cry: Ai niin, liimaksi vaikkapa Loctite 480.

Kipa
Ilmari
Pyörä: TDM900,CBR600

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Kipa kirjoitti:
jmka kirjoitti:Mulla on hyviä kokemuksia wipertec nimisestä firmasta. kvg:llä löytyyy webbisivu.
Wipertec vaihtoi omistajaa marraskuussa -07, omistajana nyt mm. Sebastian Lindholm. Homma toimii edelleen hienosti, lasku tuli paketin mukana postissa. 5 euroa tuli lisähintaa, kun en raaskinut koko 1000 kpl:een laatikkoa ostaa.... Ja mun syytä tämä lumettomuus oikeasti on, mitäs menin tekemään uuden C02-takasen 25-millisillä enskanastoilla :cry: Ai niin, liimaksi vaikkapa Loctite 480.

Kipa
Riittääkö hommaan pelkkä liima vai tarviiko kaveriksi jotain pohjustetta tms? T.Ile
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Ilmari kirjoitti: Riittääkö hommaan pelkkä liima vai tarviiko kaveriksi jotain pohjustetta tms? T.Ile
Pelkkä liima riittää, ruiskulla annosteltuna ei sotke pyssyä ja liian liiman saa imettyä pois. Nastat hapotetaan ja kuumennetaan. Tai ainakin me ollaan tuota harrastettu.

Kipa
Ilmari

Millä hapotetaan ja paljonko kuumennetaan?
Pirelli MT21 on tulossa rungoksi ja nastat meinaan tilata tuolta wipertekiltä.
T.Ile?
jmka

Eli pesu laimealla suolahapolla ja huuhtominen vedellä. Lämpöä sen verran että kuivuvat nopsaan ja pysyvät vielä näpeissä nastoitettaessa. Linkki vanhaan juttuun aiheesta, puhutaan mm. haposta ja muista "nastoitusaineista". Kannattaa olla tarkkana sen hapon ja liiman kanssa, ei mitään mukavia aineita roiskia ympäriinsä:

viewtopic.php?t=3711&highlight=nastaren ... 4k%E4stely
Ilmari

Tulihan se! Eli 320kpl 20 millisiä nastoja tuohon mt21 Pirelliin. Hapotuksen jätin pois, kun parikin tyyppiä sai minut uskomaan, että se ei ole tarpeen. Noh, sittenhän senkin näkee...
Sinänsä rengas tuli kalliiksi, koska pelkkä runko maksoi 95 egeä, mutta siinäkin olin tavallaan "pakko-oston" edessä, kun kapeita 17 tuumaisia ei tahdo saada enää mistään. 400 nastaa kotiin toimitettuna 95 ege ja liima 22€ ja työtä jokunen tunti.
Mutta jos nastat vaan pysyy kiinni ja rengas pitää niin ihan antoisa työ.
Kiitokset jmka:lle ohjeista ja Ikulle pyssystä!
T.Ile
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

Ilmari kirjoitti: Sinänsä rengas tuli kalliiksi,
T.Ile
Tuli tuli, mutta älä välitä. Aina ei kannata tuijottaa hintaa. Kokematta jäis moni asia jos tekis vaan sitä mistä saa parhaan rahallisen hyödyn.
Eiks se vanha väite pidä edelleen kutinsa, että miehen työ on rakentaa talo, ajaa mopolla 300km/h, rakastella neekerinaisen kanssa ja nastoittaa itse renkaat.
Hitsin pimpulat kun tuo mun kotari ei kulje tarpeeks.

Tottapuhuen ei noi (endurokäyttöön tulevat) nastarenkaat tule itse tehden halvemmaksi. On ihan tosi, että ammattilaiset nimeltämainitsemattomassa firmassa tuolla Veikkolassa tekevät työn niin, että on aikas guru hän joka kotona tehdyillä pystyy samaan käyttöikään.
Itse lopetin tuosta syystä nuo hommat.
jmka

Sain nuo samat ohjeet pari vuotta sitten timolta, sen jälkeen on tullut nastoteltua ite talvirenkaat vaihtelevalla menestyksellä. Ongelmana on ollut lähinnä takarengas, ja sen kestävyys. Nastat pysyy ihan ok kiinni mutta jos kumilaatu on liian kova niin nappula ei kestä vaan alkaa eri tavoilla halkeilemaan, repeilemään, tms. nastojen ympäriltä. Eturengas ei ole ollut niin kriittinen tapaus. Olen kokeillut Maxxis ja Metzeleleriä takarenkaina, enkä ole ollut ihan tyytyväinen, seuraavaksi pitää kokeilla Kingsiä, Trelleborgia tai Mitasta. Positiivista hommassa on se, että itse tekemällä hinta jää pikkasen alle ostorenkaan, tosin itse tehtyjä tarvii uusia joka vuosi, kun ostorenkailla pääsisi ainakin pari talvea ennen kuin tarvii harkita uuden renkaan hankkimista.

Hyvin näyttää homma etenevän noiden tavoitteden osalta, nelikymppisenä on tullut rakennettua savimaja, nastoitettua renkaita ja afrikaanon satulassa on saanut kyytiä ainakin 130 km/h 8)
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

jmka kirjoitti: Hyvin näyttää homma etenevän noiden tavoitteden osalta,
)
Vaimoni (joka myös seuraa tätä foorumia, joka on huumorintajuinen, joka ei ole neekerinainen) suosittaa tietyiltä osin joustoa ja läpi sormien katsomista mitä näiden meriittien tavoittelemiseen tulee.
Mutta se päitsin kierto joka unohtui, on ehdoton vaatimus :wink:
jmka

timo kirjoitti:
jmka kirjoitti: Hyvin näyttää homma etenevän noiden tavoitteden osalta,
)
Vaimoni (joka myös seuraa tätä foorumia, joka on huumorintajuinen, joka ei ole neekerinainen) suosittaa tietyiltä osin joustoa ja läpi sormien katsomista mitä näiden meriittien tavoittelemiseen tulee.
Mutta se päitsin kierto joka unohtui, on ehdoton vaatimus :wink:
Sinänsä mulla ei ole mitään ryynäämistä vastaan... kaikkeahan voi kokeilla paitsi kansantanhuja ja omaa siskoaan, mulla on vaan ollut peruskuntokausi meneillään viimeiset 20 vuotta.. :? :shock:
Vastaa Viestiin