Joulupukki ei unohtanu Nivalan poikaa ja toi hieman joulun jälkeen olohuoneen koristukseksi mopottimen. Nyt pitäs tehä puuttuvat korjaukset, vaihtaa rikkinäisten villkujen tilalle uudet, yms pikkujuttuja. Ja sitte kilpiin keväällä yrittäminen. Tosin voi olla mielenkiintoinen projekti kun alla supermoto rengastus, ei E- hyväksytty takavalo systeemi, nopeusmittarina sigma yms, yms. Mutta nyt näkee miten täälläpäin suomea suhtaudutaan Xr:n reksisteröintiin. Muutaman pyörän oon reksiteröiny suomen kilpiin ( 2kpl isoatenereä, dr650, transalp)eikä ole ongelmia ollut ja palvelu ollu parasta A:luokkaa[/img]
Viimeksi muokannut Pecca, Ke Touko 21, 2008 8:39 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oishan toi ollu hauska enduro rengastuksella, mutta jostain oli tingittävä. Hollannin poika oli muuttanu motoksi. Se ihmetyttää miten saan reksiteröityä Suomen kilpiin jos motovanteet alla. Katsastusviranomainen kattoo tiedoista alkuperäsen rengastuksen ja käy sitte tarkistaan vanteitten koon . Pitää yrittää puhua paremmin kuin Runeberi. Rekisteri rumban aloitan myöhemmin keväällä ja pistelen tänne kaikki vastoinkäymiseni yms.
Itellä on kans tuo ei e-hyväksytty takavalo jonka tilalle sain konttorikäyntiä varten kotarin takahäkkyrän jossa kilpiteline,kilpivalo,vilkut ja takavalo. ja tietty e-hyväksytyt. Ehkä siitä ei tuu maailman komein viritelmä,mutta ehkä se ei myöskään hondaan jää Mitenhän muuten konttorilla suhtaudutaan noihin "teho" mölypönttöihin? Mulla on rinon todella hiljainen vaimennin eikä alkuperäistä ollenkaan.. vaatiiko ne aina sen orkkis pöntön siihen?
juha kirjoitti:On sulla asiallinen talvisäilytyspaikka. Jos akka on talossa niin se on varmaan helvetin hyvin koulutettu kun tommonen parkki onnistu
Hm, tosta tikkataulustakin vois päätellä, että on vielä oma herransa
Ainakin omalla kohdalla loppui tikan heittäminen olohuoneessa kun parisuhde tuli ajankohtaiseksi
Toisaalta nykyään taas jo onnistuu "aliprojektien" tekeminen sisälläkin, mut koko mopoa ei taida saada onnistumaan.
Pecca kirjoitti:Oishan toi ollu hauska enduro rengastuksella, mutta jostain oli tingittävä. Hollannin poika oli muuttanu motoksi. Se ihmetyttää miten saan reksiteröityä Suomen kilpiin jos motovanteet alla. Katsastusviranomainen kattoo tiedoista alkuperäsen rengastuksen ja käy sitte tarkistaan vanteitten koon . Pitää yrittää puhua paremmin kuin Runeberi. Rekisteri rumban aloitan myöhemmin keväällä ja pistelen tänne kaikki vastoinkäymiseni yms.
Kannattaa vaan käydä konttorit kiertämässä ja kyselee lappujen kanssa miten onnistuu saada ne sumovanteet. Ite vein ison tohtorin rekisteröintikatsastukseen 17" vanteilla (en mainostanut että alkuperäisetkin löytyy =) ja kysyin että onkohan mahdollista saada alkuperäiset vanteetkin otteeseen.. no lopputuloksena bigin otteessa oli kahdet vanteet. Parilla muulla konttorilla toi ei ennakkotiedustelujen perusteella olisi onnistunut, eli kannattaa kysellä ennakkoon useammalta konttorilta. Sitten se on paskempi homma jos katsastaminen tyssää kun pyörä on jo konttorilla ja lasku odottaa maksamista.
Oman elämän herrahan minä omassa talossani..akantekele asuu omassa talossaan, sinne tuskin saa viedä mopotinta sisälle Ompahan hyvä syy pitää toista taloa omana rentoutumis keskuksena.
Vaimentimet tarkastettu joka kerta aikasemmin ku olen reksiteröinyt pyöriä Suomeen. Ylivieksan katsastuskonttoreilla tähän asti suhtauduttu erittäin hyvin tuonti pyöriin. Mutta pitääpä soitella taida käydä konttorilla kyselemässä ja kertoa mitä ne sano. Pyörällä ei ole kiire kilpiin, pitäs ensin saada Transalppi myytyä pois. Tuo XR:n osto tuli hetkenmieli johteesta 10sekunnin harkinta ajalla. Tosin onhan noita aina tullut kuolattua, mutta nyt sattu kohdalle, niin oli pakko ostos!!
Eikai ton vannekoon muuttaminen pitäisi kovin vaikeaa olla, varsinkin kun tässä tapauksessa vanteen halkaisija pienenee? Nopeusmittarikin valehtelee "oikeaan" suuntaan, eli näyttää jatkossa liikaa.
Mä olen käynyt muutoskatsastamassa henkilö- ja kuorma-autojen rengaskokoja eikä ikinä ole mitään ongelmaa ollut, kunhan vaan mahtuu pyörimään. (Ja kuorma-autossa kalibroidaan piirturi...) Helppoa rahnaa konttorille, kun muutaman kympin tuostakin operaatiosta perivät.
Mistäs lähtien noi äksärrät muuten on vesijäähdytteisiä olleet?
Jerry Cotton kirjoitti:
Mistäs lähtien noi äksärrät muuten on vesijäähdytteisiä olleet?
Jos olen oikein ymmärtänyt niin noi XR 650 R on nestekoneella(paljo kireempi ku se ilmakone) ja XR 650 L sillä ilmakoneella(sama kone dominaattorissa)!
Oikaskaa viisaammat jos olen paljo väärässä!
Jerry Cotton kirjoitti:Eikai ton vannekoon muuttaminen pitäisi kovin vaikeaa olla, varsinkin kun tässä tapauksessa vanteen halkaisija pienenee? Nopeusmittarikin valehtelee "oikeaan" suuntaan, eli näyttää jatkossa liikaa.
Voi kun asiat oiskin noin helppoja, ja kontoreilla ois oikeus ja velvollisuus käyttää järkeä. Mopoissa(kin) on ihan sama mihin suuntaan rengaskoko muuttuu, mutta maksimi muutos on 51mm.
Foorumillakin on muutama viestiketju noista vannemuutos tappeluista.. Kotarit on sitten ihan oma lukunsa, kun ne on tyypitetty (vai mikä perkale se oikea termi onkaan) kaksille vanteille.
nimimerkillä "miten helvetissä sumo dr-z:n otteeseen endurovanteet"
-HannuK
hannuk kirjoitti:Mopoissa(kin) on ihan sama mihin suuntaan rengaskoko muuttuu, mutta maksimi muutos on 51mm.
-HannuK
Ai muutoskatsastuksen jälkeenkin maksimimuutos saa olla kaksi tuumaa? Tämäpäs paviaani pykälä on, mutta en väitä vastaan. Eipä näissä Kekkoslovakian ajoneuvosäädöksissä mikään pääse enää yllättämään...