Pääsiäisenä jonnekin???(matkaseuraa vailla)

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

mikkot7

Pääsiäisenä jonnekin???(matkaseuraa vailla)

Viesti Kirjoittaja mikkot7 »

Mulla on loma 19-30.3-08 ja haaveena olis päästä vaikka liettuaan, eurooppaan tai vennäälle. Ihan yksin en lähe mutta josko joku pieni porukka??

Onko kiinnostuneita, ketkä , montako ja minne??

Meininki viettää mahdollisimman halpa ja hyvään ryhmähenkeen perustuva AJOA sisältävä reissu.

Suunnitellaan yhdessä.

Venäjän viisumia ei juuri nyt ole mutta kerkii ku ajoissa suunnitellaann.

Takana on yks Laatokan ympäri ajo parivuotta sitten ja NIIN lämpimiä muistoja paikallisten auttavaisuudesta ja hyvän tahtosuudesta jäi ettei mitään rajaa.
Hyvää matkaa
bemAri

Viesti Kirjoittaja bemAri »

Minulla on suunnitteilla Euroopanreissu juuri tuolla aikataululla.
Kohdetta en ole vielä päättänyt, mutta lämpimässä tykkään ajella, joten etelän suuntaan olen menossa.
Kroatiassa olen parina aikasempana Pääsiäisenä ollut ja tällä hetkellä sama kohde tuntuu houkuttelevimmalta.

Jos kohde ja seura tuntuu sopivalta, voisi jonkinlaista porukkamatkaakin miettiä, tähän saakka olen matkustanut yksin.

.
Mika_Tz
Pyörä: KTM 990 Adventure -08

Viesti Kirjoittaja Mika_Tz »

Huomenna tulee klo 9.30 alkaen dokumentti kahden brittiläisen motoristin retkestä Venäjän halki Kanadaan (?). Kiinnitin huomiota, kun toisella oli GS...
Tulee Subilta.

Ohjelma on "Tien päällä Ewan McGregor"
mikkot7

Vai sinne

Minkälaista reittiä olet ajatellut (via baltika??) vai lautta kyytiä.
Mitä tollasella reisulla rahaa palaa??

Kiinnostaa kyllä.

Riittääkö tonneasti mennoon tuo vajaa pariviikkonen?
Hyvää matkaa
bemAri

Via Balticaa olen ajellut Puolaan, sitten joko Budapestin tai Wienin kautta Triesteen, josta Kroatian puolelle. Kumpikin reitti on ihan mukava, Wienin kautta on nopeampi, mutta Budapestin kautta on ehkä mielenkiintoisemmat maisemat.
Kaksi viikkoa riittää kyllä, viime keväänä ajoin menomatkan kolmessa päivässä. Paluumatkaan meni viisi päivää, kun kurvailin Alpeilla. Itse ajattelin jotenkin niin, että jos ennen Pääsiäistä pääsee lähtemään, voisi perillä olla viikon verran ja takaisin olisi aikaa ajaa viikko. Eli lomaa tarvitaan 2 viikkoa+ Pääsiäinen.
Budjettia en noille reissuille ole tehnyt, mutta karkeaa arvoita saat, jos laskee, että laiva Tallinnaan on 35 e, matkaa tulee vähintäin 3000 km/ suunta ja bensa maksaa euron/ litra. Asunto perillä maksaa 220 e/ viikko, siihen mahtuu väljästi 2 henkeä. Isompiakin asuntoja on tarjolla, hinta noin 100 eur/ nuppi/ viikko. Hotellit matkalla vaikkapa 30 e/ yö ja jos ruokaan varaa 20 e/ päivä, aletaan olla kartalla.
Tulisko noista tonnin verran tuollaiselle reilun parin viikon matkalle bensoineen ja ruokineen.
jussimh
Pyörä: KTM 950 Adventure
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussimh »

bemAri kirjoitti: Tulisko noista tonnin verran tuollaiselle reilun parin viikon matkalle bensoineen ja ruokineen.
Ja + juomat.. Toinen tonni
Perheeseen pukkaa juuri hieman ennen kyseistä ajankohtaa jälkikasvua, joten joudun varmaankin seuraamaan kyseistä reissua ihan foorumin välityksellä :roll:
Aina kiireinen mansikanviljelijä
mikkot7

reissu

JOO JEE

Mä olen mukana. Voisko tota pitää nyt sit pohjana (kaikkeahan voi sattua vaikka kuolla mutta...)ja suunnitella sitä Kroatiaa. Mä tykkään mahdollisimman omatoimi meiningistä ja telttailu antaa käyttövaraa muuhun makavaan kuten nuo juomat. Ja ulkomailla SYÖDÄÄN HYVIN..
Hyvää matkaa
mikkot7

no nyt

Kovasti olen koittanu saada tätä juttua eteenpäin mopoa rakentamalla. Nyt alkaa oleen dr:n keula omansa tilalla. Siihen on hankinnassa vielä jostain akseli. Laakerit pitäs perä"haarukasta" katella ja rasvata ja jotain pietä ja sit koeajoa ja PÄÄSIÄISTÄ VENTTAAMAAN!!!!!
Hyvää matkaa
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Eipäs tuota tiedä vaikka innostuisi tuonne lähtemään. Näillä näkymin vaimo tuolloin suomessa lomailemassa ja itsellä ollut aatoksissa jonnekkin lähteä...
Toinen vaihtoehto itsellä on tuonne Ranskan ja Saksan rajalle Colmarin alueelle, josta pääsisi sitten kurkkimaan tuota Mignot-linjan bunkkereita (vaimoa ei nuo bunkkerit kumma kyllä kiinnostaneet... :shock: )

Alpeilla on näillä näkymin vielä lunta kohtuu paljon kun tuo pääsiäinen on sen verran aikaisin.
bemAri

Hienoa Mikko että pyörä alkaa valmistua. Toivottavasti ei mitään hylkimisreaktioita tohtorin nokan istuttamisesta bemarin peräpäähän tule.

Matkasuunnitelma on ennallaan, lähtö 19.3. ja paluu kuunvaihteen aikoihin. Toistaiseksi lähdössä on kolme GS kuskia, mukaan toki mahtuu, jos Marko innostut Kroatiaan lähtemään. Alustavasti olen sopinut majoituksesta pienehkössä asunnossa, mutta tarvittaessa se voidaan vaihtaa isompaan, jos isommalla porukalla mennään.

Alpeilla monet passit ovat tosiaan vielä suljettuina maaliskuussa, mutta mukavia mutkateitä löytyy vähän alempaakin, jossa päivälämpötilat voivat jo lähennellä 20 astetta.
Ja Kroatia on motoristin unelmapaikka, mutkaisia teitä riittää, korkeuserot vuorille noustessa ja taas Adrianmeren rannalle laskeutuessa ovat parhaimmillaan yli kilometrin luokkaa. Maaliskuussa turistisesonki ei ole vielä alkanut, joten tiet ovat vapaita ja hotelleissa/ ravintoloissa on yleensä tilaa ja hinnatkin ovat low season tasoa.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Alustavasti täältä kysäisin yhtä suomalaista matkaan. Jos aikataulut osuu kohdalleen niin mikä ettei. Missäpäin olisi tarkoitus yöpyä ? Etelä-Saksasta tuonne turauttaa kohtuu nopeasti, joten voisi olla asiallinen pidennetyn viikonlopun reissu :D
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Tarkastin tuossa kartalta matkan esim Zagrebiin ja sinne näyttää olevan alle 700km ! Tuohan on ihan naapurissa, joten pidennetyn viikonlopun reissu onnistuu ilman ongelmia (jos ei työreissut osu päällekkäin).
bemAri

Novigradissa, viitisenkymmentä kilometriä Triestestä etelään olen parin edellisen reissun aikana pitänyt majapaikkaa ja jos parempia ehdotuksia ei tule, sinne taas mennään.
Tuolta http://www.bikerpoint.net/index.php?p=vuokrataan löytyy lisätietoa paikasta.
Linkin takaa Kroatia.fi osoitteesta löytyy juttua ja kuvia seudulta. Matkaendurolla on mukava kierrellä vuoriston pikkuteitä, esimerkiksi Istrian niemimaan keskiosa ja rannikko Opatijan-Pulan välillä on vuoristoista seutua, jossa maisemat omat komeita.
mikkot7

moi

Tuo rengastus asia kiinnostaa, miten on kuntulen täältä pohjois karjalasta ja saattaa olla pikkasen livakkaa tuo alkutaival niin ainakin alussa olis hyvä vissiin olla nastat? Perillä tuskin tarvii. Minkälaista kumitusta pekka sulla on ollut enska vai katu mallia?
Hyvää matkaa
bemAri

Touranceilla olen useimmiten ollut reissussa. Paikalliset Etelä-Euroopassa näkyy käyttävän katurenkaitakin, itse olen ajatellut, että Tourancen tyyppisillä renkailla selviää paremmin sadekelillä, sekä kotimaan ja Puolan uraisilla teillä. Ja kulutuspinnan paksuudestakin on hyötyä, joskus tietyöpätkillä on käytetty terävää sepeliä, jossa ei katurenkailla mielellään aja.

Tuollaisella matkalla kilometrejä tulee 7-8 th., eikä hiekkatietä löydä hakemallakaan, joten nappuloista ei ole hyötyä. Matkasta iso osa joudutaan kuitenkin ajamaan motaria, joten renkaat kannattaa valita niin, että toimivat hyvin asvaltilla ja isollakin nopeudella. Nastarenkaat taitavat olla monessa maassa kiellettyjä.

Alkumatkan olen joskus varmistanut kuskaamalla pyörän peräkärryllä Helsinkiin. Hiukan nolo tapa aloittaa maailmanmatkailu, mutta aamulaivalle mentäessä joutuu lähtemään kotoa jo kolmen aikoihin, eikä ole oikein innostanut lähteä säkkipimeässä luistelemaan matkavarusteisella pyörällä.
Toistaiseksi ei räntäkuuroja pahempaa ole maaliskuussakaan Tallinnasta etelään matkalla osunut. Aikataulu kannattaa suunnitella sen verran väljäksi, että voi päivän pari vaikka odotella, jos oikein huono keli sattuu.

Ari
Vastaa Viestiin