Todennäköisesti kerralla ei osu oikeaan, ei ainakaan itsellä onnistunut.
Laitan nyt muutaman ajatuksen mitä itsellä tullu vastaan itse varusteita haaliessani.
Juice kirjoitti:Kypärän kohdalla itse puollan tuohon crossimalliin + laseihin, mutta edellinen crossikypärä + lasit oli ilkeä pitää kun ajoviima lykkäsi suuhun ikävästi. Normikypärässä se on taas sitä ainaista visiirin nyppimistä kun joko se huurtuu ja sitten kun se huurtuu, ja ajaa visiiri auki, on silmät öttiäisiä täynnä.
Arain tour-x olisi ilmeisesti hyvä kompromissi:
www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=4534
Itseänikin kiehtoisi mutta kun tuli hommattua jo uus shoein katukypärä, niin tuolla mennään muutama vuosi(halukkaita vaihtoon ei varmaan helpolla löydy). Eipä tarvii siinäkään visiirin huurtumista pelätä kun on pinlock paikoillaan ja häikäisyyn sunax-aurinkovisiiri.
Hapen saanti olisi tietty krossimalleissa parempi.
Entäs kengät sitten. Onko crossikengät liian jäykät metsätieajeluun, ja toisaalta onko kadulle tarkoitetut liian löysät?
Mun mielestä crossisaappaat ei ole mihinkään ajeluun liian jäykät, itse laitan katusaappaat ainoastaan jos tiedossa vähän pidempää kävelyä päämäärässä tai sitten jos pitää pikasesti hakees vaikka kiskalta leffa.
Itsellä siis Sidin Flex Forcet.
Niistä ja monesta muusta tuolla enempi:
viewtopic.php?t=4519
Ja ajopuku. Onko hieneritys luokkaa 1 litra / min normaalilla ajopuvulla (riippuu tietysti kelistä ja miehestä) vai kannattaako ennemmin ottaa crossihousut + kevyt endurotakki?
Hanxiin en osaa sanoa mitään mutta itse ostin ekaksi tuollaisen huokean "waterproof"puvun ja se on järkyn kuuma jos vähän pehmeellä ajelee reippaammin kun siinä ei ole mitään tuuletuksia ja sisäpuolen materiaali ilman lämpövuorta muistuttaa kevytpeitettä.
Luonnollisesti reippaammassa vesisateessa vesi tulee myös läpi.
Sitten et kysyny mutta jos olisin nyt ostamassa selkäsuojaa niin olisin ostanut suoraan suojapaidan.
Uusin investointi on Rukkan Allroad-puku jolla toivon että menis useampi vuosi. Kokemusta on kovin vähän mutta ainakin eilisessä helteessä oli ihan mielekästä ajella, sateella sitten näkee paremmin miten onnistunu ostos oli mutta ainakin tuosta löytyy paljon positiivista palautetta.
Jos olisin itsekin heti tajunnut ostaa kunnollista niin olisin tuonkin voinut ostaa uutena enkä käytettynä.
Käytetyt mp-kamat ovat mielestäni myös hyvä vaihtoehto, itselle on ainakin osunut siistiä tavaraa. Tosin värin suhteen ei parane olla nirso.
Uutena oon ostanut vain tuon halpispuvun, kypärän ja gore-hanskat.
Nämä siis tälläsen toisen newbien kokemuksia/ajatuksia.