Crossi/Tour-X kypärä

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

av2
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997

Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja av2 »

Tarkoituksena olis ostaa lipallinen kypärä. Mielessä päälimmäisenä on Shoein V-Moto taikka Arain Tour-X. Mitenkä crossikypärissä on tuo rankkasateella ajaminen, tuleeko sade naamalle(vauhti 0-100km/h) ja valuuko se siitä kaulukseen taikka johonkin muuhun paikkaan? Tuossa Tour-X mallissa voisi ainakin sulkea visiiriä pienemmälle sateella. Eikä joku AGV crossimallikaan hassummalle päässä tuntunut, mutta Shoie ja Araista taitaa löytyä todennäköisesti seuraava potta. Tuo sateessa ajo vain mietityttää sekä ilmastointi asiat hitaassa hikisessä ajossa. Olisiko kokemuksia jaettavana asian tiimoilta? :?:
XRV-97
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Tulee sade naamalle, kauluksesta valumiseen en kyllä osaa sanoa, enpä ole huomannut, riippuu varmaan kauluksesta tms., itsellä ei valu. Hengitys on paljon helpompaa avokypärällä kuin umpikypärällä. Ei siis kokemusta juuri ko. kypäristä vaan aivan rehellisestä krossikyprästä (m2r) ajolasien kanssa. Eikös nuo mainitsemasi kypärät ole jotain sellaisia välimalleja?
antti
av2

Viesti Kirjoittaja av2 »

Tour-X on ainakin välimalli, mutta Shoei V-Moto http://www.shoei-europe.com/en/ taitaa olla ihan kunnon crossipotta. Myös mietityttää lujemmassa vauhdissa tuo aurinkolippa, alkaako se vetämään päätä taaksepäin tai jotain vastaavaa(MRA Varioscreen).
XRV-97
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Mitä itse olen krossipotalla ajanut niin lippahan tulee suht vaakatasoon normaaliajosa eli ei nosta eikä paina päätä mihinkään suuntaan. Melu tosin on krossipotassa valtava jos ajaa kovempaa. Siis tuulensuhina.
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Minulla on kaksi krossipottaa, toisessa eli tuossa hyvässä lippa kyllä ottaa tuulta melko rajusti, pään asentoa muuttelemalla saa säädettyä siten ettei normaalisti rasita niskaa, mutta kun tulee kovassa vauhdissa rekka vastaan niin välillä tuntuu kuin lähtisi pää hartioilta, tätä ongelmaa ei siis ole tuossa toisessa krossipotassa joten... Samaten melu on m2r potassa todella paljon kovempi kuin tuossa edullisessa muistaakseni AGV:n ämpärimuovikypärässä. m2r revolution on toisaalta todella kevyt ja mukava sekä uskon sen olevan hyvä suojauskyvyltään komposiittikypäränä joten se silti tulee aina valittua kun lähtee ajoon, harvoinhan sitä tulee kuitenkaan hirveän kovaa ajettua ja jostain syystä näitä ongelmia (melu/tuulen tempominen lipassa) ei koskaan huomaa vaikka soralla päästelisikin toista sataa... :twisted: , vain asfaltin ongelma.
antti
Undertow

Viesti Kirjoittaja Undertow »

Omassa käytössäni on ollut Tour-X nyt muutaman vuoden. Jos hakee allroad -tyyppistä pottaa, niin on varmasti yksi parhaista. Sillä on tullut surauteltua niin ART 2004 Nangu (jumalattomassa helteessä, visiiri ylhäällä laseilla ajaen) kuin viime kesän Jänkhällä Jytisee -tapahtumaan siirtymätkin (800 km / sivu / päivä). Lippa ei normaalioloissa vetele minnekään, vain ainoastaan kunnon sivutuuli ottaa siihen selkeästi. Tuuletus ja ilmanvaihto ei ehkä toimi yhtä railakkaasti kuin MX-2:ssa, mutta eipä satu vesisateella ajaminenkaan :)

Jos vain malli passaa omaan päähän, niin uskallan kyllä suositella. Ja hassuinta kaikessa, Tour-X on omassa päässäni hiljaisin kypärä, mitä olen konsanaan omistanut.
PilcQ
Pyörä: Honda XRV 750 -96
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PilcQ »

Undertow kirjoitti:Ja hassuinta kaikessa, Tour-X on omassa päässäni hiljaisin kypärä, mitä olen konsanaan omistanut.
Sama muuten täällä. Tosin montaa en olekkaan omistanut, eli se aikaisempi oli HJC:n joku malli...

-Jukka-
-
Jukka Talja & XRV750
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Tour-X on kutakuinkin identtinen Arain oikeiden krossipottien kanssa. Ainoastaan tuo visiirijuttu on selkeä ero ja jos se alkaa häiritsemään niin sen voi ottaa sieltä lipan välistä pois.

Mä ajelin tour-x:llä kaikki parin kesän ajot (mukaanlukien ulkomaan reissut) ja olen kypärään melkoisen tyytyväinen. Se on talvallista krossikypärää parempi tai yhtä hyvä lähes kaikessa käytössä ja maantiekäytössäkin muuten loistava paitsi, että kypärämelu saisi olla pienempi. Kypärämelun takia ostin pitempiä reissuja varten 'oikean' umpikypärän.
Hannu^
Pyörä: CRF450X

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

Oletkos kokeillut KBC:n kypäriä? KBC:llä on tämä VRX motodesign kypärä jossa on mahdollista irroittaa lippa ja vaihtaa tilalle mukava visiiri. kypärä muutenkin on toimiva ja asiallinen ja itse pidän kunnollisesta leukasuojasta joka on hyvän mallinen ja antaa kunnon suojan moneen muuhun kypärään verrattuna.

Tähän mennessä yksi parhaista kypäristä mitä olen pitänyt.
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kuka Suomessa myy Arait? Ja vielä jos sais vinkin mistä sen sais edullisesti EU:n alueelta?

Olen ajatellut laittaa ens kesäksi uuden potan kun entinen on muovikuorinen ja painaa 1500g. Uuden pitäis olla kevyempi ja mielellään oranssi :twisted:
av2

Viesti Kirjoittaja av2 »

Pääkaupunkiseudulla ainakin Bike Worldilta ja HD-centeriltä löytyy Araita.
XRV-97
kymppivalve
Pyörä: fillari

Viesti Kirjoittaja kymppivalve »

Oulussa myy EMC, Mutta sieltä pitäisi ostaa kypärä ilman että vois kokeilla että minkäkokoinen sopisi?????? :shock:
adventure muka painava?
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

kymppivalve kirjoitti:Oulussa myy EMC,
Tattis, pitänöö käydä siellä. Saattaa käydä että mikään ei sittenkään sopinut mun päähän jos hinta ei ole kohdallaan :D
tonza
Pyörä: 950Adventure

kypärä

Viesti Kirjoittaja tonza »

Jos Hinta kauhistuttaa niin tässä olisi Edullisempi vastaava, ei ehkä yhtä laadukas, mutta käytössä hyväksi todettu, kevyt, sopii lasitkin visiirin väliin.
ainut että ei tuoda suomeen, kokeilin saman merkin crossi pottaa ja tilasin sen koon mukaan. itse tilasin louis.de saksasta, postikulut 14€

http://www.louis.de/_309c0cde0e54d22fef ... _gr=204083
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

Pasi kirjoitti:...mielellään oranssi :twisted:
Hiukkasen offtopic:
Minä olen Pasi huomannut että Suiza historiasi on kadonnut, et kai vain ole pyörää (ja aatettasi :wink:) myynyt ja siirtynyt oranssipuolueeseen?
Vastaa Viestiin