Vaihtoehtoja Unicrossille etukumiksi
Valvoja: Moderaattorit
-
Jani M
- Viestit: 2305
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Vaihtoehtoja Unicrossille etukumiksi
Laitoin Starcross 6 Hardin 690:iin, ja 950 kilometrillä siitä on kulunut milli, eli vaikuttaa tooodella kestävältä crossirenkaalta
. Kestää myös kanttailla asfalttimutkiin sen mitä Enduro Trail E-07:kin takana ja eikä silti ole irtosoralle ja sepelille liian tiheäkuvioinen. Ensivaikutelma on siis oikein positiivinen. Ainut miinuspuoli on, ettei ole tieliikennehyväksytty, mikä ei kyllä renkaalle olisi temppu eikä mikään, jos softi Fimitakarenkaillekin sellaisen saa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
Jani M
- Viestit: 2305
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Vaihtoehtoja Unicrossille etukumiksi
Nyt 3000 km:n jälkeen nappuloiden takareunat ovat noin puolessa välissä, eli tällä pääsee vielä suunnilleen toisen mokoman. Tässä on selvästi parhaat asfalttiominaisuudet kaikista mahdollisisa crossi- ja FIM-eturenkaista, joita olen viime vuosina käyttänyt. Todella vakaa ja menee kohtuu mukavasti jopa paikkausten reunoilla, joten kontrasti varsinkin edelliseen Rinaldiin on todella iso. Soralla taas pelaa kuin mikä tahansa muukin karkeampi nappula. Voisi crossirenkaaksi tiheän kuvion vuoksi olla hyvä myös 690:iä painavammassa pyörässä vanhan kunnon Unicrossin tapaan.Jani M kirjoitti: ↑Ti Heinä 30, 2024 7:03 pm Laitoin Starcross 6 Hardin 690:iin, ja 950 kilometrillä siitä on kulunut milli, eli vaikuttaa tooodella kestävältä crossirenkaalta. Kestää myös kanttailla asfalttimutkiin sen mitä Enduro Trail E-07:kin takana ja eikä silti ole irtosoralle ja sepelille liian tiheäkuvioinen. Ensivaikutelma on siis oikein positiivinen. Ainut miinuspuoli on, ettei ole tieliikennehyväksytty, mikä ei kyllä renkaalle olisi temppu eikä mikään, jos softi Fimitakarenkaillekin sellaisen saa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
Jani M
- Viestit: 2305
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Vaihtoehtoja Unicrossille etukumiksi
Starcross 6 Hard kesti lopulta 5200 km. Kuluminen tuntui koko ajan vain kiihtyvän. Nappuloiden keskeltä tuli esiin tummaa, ihan kuin siinä olisi pehmeämpi seos. Tracker kestää saman, on halvempi ja vielä tieliikennehyväksyttykin, eikä häviä tälle kuin asfalttiominaisuuksissa, niin se on minulle Michelinin eturenkaista parempi vaihtoehto jatkossa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Re: Vaihtoehtoja Unicrossille etukumiksi
Mulla olis tallissa ajamaton 21" unicross, pimeessä säilytetty jumalrengas voi olla jopa myynnissä. En kehu mutta Suomen viimeinen melko varmasti.
-
ceevu
- Viestit: 1982
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
- Paikkakunta: jokela
Re: Vaihtoehtoja Unicrossille etukumiksi
Ei oo viimenen,mullakin on pari 
- _JPA_
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Vaihtoehtoja Unicrossille etukumiksi
Kesällä vein yhden kierrätykseen. Ehkä 10 vuotta vanha. Oli testissä muutaman kerran 690 Endurossa, mutta oli aivan hirveä rengas. Etupää alkoi herkästi kovemmissa kiihdytyksissä woblaamaan ja asvaltilla urissa pelottavaa vikurointia.
Melkein kaikkien nappuloiden juuressa oli halkeamat, kun toissa keväänä laitoin sen hetkeksi alle. Rengas vietti suurimman osan elämästään pimeässä perunakellarissa.
Melkein kaikkien nappuloiden juuressa oli halkeamat, kun toissa keväänä laitoin sen hetkeksi alle. Rengas vietti suurimman osan elämästään pimeässä perunakellarissa.
Re: Vaihtoehtoja Unicrossille etukumiksi
Missä vaiheessa karkeampi etukumi on yleensä vaihtokunnossa eli paljonko jää nappulaa jäljelle kun ominaisuudet renkaassa on "loppu"?
Re: Vaihtoehtoja Unicrossille etukumiksi
Siinä kohtaa vaihtaa kun nappula kuluu kolmioksi ja matalamman reunan puolella alkaa kuluttaa sitä renkaan runkoa/pohjaa
Re: Vaihtoehtoja Unicrossille etukumiksi
Riippuu paljon renkaasta, ajoalustasta ja ajotavasta. Reippaasti ajaessa niljakkaalla metsäpolulla pito tuntuu huononevan olennaisesti heti kun nappulan reuna pyöristyy hiukankin, mutta ajaessa rajoitusten mukaan hiekkateillä voi 3 mm nappulaa olla aivan riittävästi.
Toki riippuu miten määritellään ominaisuudet "loppu"?
Toki riippuu miten määritellään ominaisuudet "loppu"?
-
Jani M
- Viestit: 2305
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Vaihtoehtoja Unicrossille etukumiksi
Itse olen ajanut kisaenskalla enduro- ja crossiajossa eturenkaat ensin "loppuun", eli että keskinappulat on pyöristyneet ja reunanappulat kaninsyömiä. Tämän jälkeen niillä ajaa vielä noin 3000-4000 km sorateitä 690:llä, niin että nappulan takareuna menee nolliin ja etureunassa on ehkä vielä puolikin senttiä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19