isojen enskojen kilometri määristä?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
isojen enskojen kilometri määristä?
kuinka paljon ootte saanu noilla afrikkalaisilla ja tenereillä tai muilla vastaavilla mittariin
tai mitä ootte hurjimillan kuulu. Eräs kauppias jutteli että joku ois saanu 300000km afrikkalaisella tai tenereellä en muista kummalla.
Itse suhtauduin siihen varovaisesti
tai mitä ootte hurjimillan kuulu. Eräs kauppias jutteli että joku ois saanu 300000km afrikkalaisella tai tenereellä en muista kummalla.
Itse suhtauduin siihen varovaisesti
KUULLUT olen afrikkalaisesta jossa olisi 240tkm mittarissa, ei kyllä hajuakaan todenperäisyydesta.
NÄHNYT olen 2V Gs bemun jossa mittari "kolmannella kierroksella", silloin pyörä oli aikalaisessa täysremontissa. Mutta ihan pyörältä kyllä näytti.
LUULEN että kaikilla isommilla noihin lukemiin pääsee, vaatii huoltoa ja huolellista remonttia. Ihmisethän niitä tehtaallakin tekee!
NÄHNYT olen 2V Gs bemun jossa mittari "kolmannella kierroksella", silloin pyörä oli aikalaisessa täysremontissa. Mutta ihan pyörältä kyllä näytti.
LUULEN että kaikilla isommilla noihin lukemiin pääsee, vaatii huoltoa ja huolellista remonttia. Ihmisethän niitä tehtaallakin tekee!
Minnekkä lie, polkuni vie...
AT, G/S projekti
EXät: 2xMonkey, Noppeli, PV, 2xPappa, SuperSport, 2xXR80, 2xYZ80, KX80, TM125, WR125, Aprilia AF-1, DR350, R100, K100Rs, R80/7, R80Gs, Yamaha Quad 250, Speed Triple
AT, G/S projekti
EXät: 2xMonkey, Noppeli, PV, 2xPappa, SuperSport, 2xXR80, 2xYZ80, KX80, TM125, WR125, Aprilia AF-1, DR350, R100, K100Rs, R80/7, R80Gs, Yamaha Quad 250, Speed Triple
-
kymppivalve
- Pyörä: fillari
ART:n kävijöille tutun Peltolan Arin Twini oli mielestäni jo pari vuotta sitten nähnyt lähemmäs 200tkm. Mies on näemmä täälläkin listoilla, vaan ei ole kirjoitellut; jos näet tämän niin kerrohan, paljonko on tähän mennessä rullattu?
Veikkaisin, että maailmalla on useita >200tkm ajettuja Twinejä. Tiedä sitten mikä on ennätys tällä hetkellä...
Veikkaisin, että maailmalla on useita >200tkm ajettuja Twinejä. Tiedä sitten mikä on ennätys tällä hetkellä...
Hannu
-
Ari Peltola
- Viesti:
Saksata tuotujen Twinien ym. kilometri lukemiin voi suhtautua varauksella. Miltä tuntuu -91 ajettu 29tkm! Olisikohan 129tkm. Kun kyseessä on laadukas pyörä ja katu käytöstä niin sehän on siisti peli. Aina sanotaan että jarrulevyistä sen näkee ,viime kesänä kateltiin 212tkm ajetun TA:an taka levyä (ei ollut vaihdettu) ,en nähnyt eroa 50tkm ajettuun. Oma ruoska myös tuonti peli ,ei pitänyt kilsat paikkaansa mutta en kyllä luullutkaan. Tiedä näitä!
Oma twini tuli saksasta 60 tonnia ajettuna, oli melkein iskemättömässä kunnossa. Nyt on 105 tonnia mittarissa ja se on ihan raiskattu ja kaadettu ja kone aukaistu ja about kaikki osat kohta vaihdettu mitä vaan irtoaa 
Jotta omasta kokemuksesta, saksalaiset pitää pyöriä paremmin. En kyllä tiedä käyttääkö ne niitä ollenkaan siihen mihin ne on tarkoitettu
Jotta omasta kokemuksesta, saksalaiset pitää pyöriä paremmin. En kyllä tiedä käyttääkö ne niitä ollenkaan siihen mihin ne on tarkoitettu
-
niffestone
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
No Saksassa mittarin ruuvaaminen on laillista ja palveluntarjoajia on huoltoasemaverkostoakin tiheämmässä. Mittarin ruuvaus maksaa 200 euroa ja siitä saatava hyöty on Pohjolaan myytäessä 1000-3000 euroa, joten tarkka saku kyllä käyttää tilaisuuden hyväkseen. Ne on varmaan kaikki ruuvattuja. Mäkin ihmettelin viime kesänä, kun siellä ajetaan 2-tahtisilla Kotareillakin pitkin pikkuteitä maaseudulla. Täällä päin kone sammutetaan heti spooriajosta tultua, ettevät tule käyttötunnit täyteen, että päätelkää siitä, kuka pitää kunnossa ja mitä?Äijä kirjoitti:Saksata tuotujen Twinien ym. kilometri lukemiin voi suhtautua varauksella. Miltä tuntuu -91 ajettu 29tkm! Olisikohan 129tkm. Kun kyseessä on laadukas pyörä ja katu käytöstä niin sehän on siisti peli. Aina sanotaan että jarrulevyistä sen näkee ,viime kesänä kateltiin 212tkm ajetun TA:an taka levyä (ei ollut vaihdettu) ,en nähnyt eroa 50tkm ajettuun. Oma ruoska myös tuonti peli ,ei pitänyt kilsat paikkaansa mutta en kyllä luullutkaan. Tiedä näitä!
Saksassa mittarin ruuvaus ja siitä kertomatta jättäminen on yhtälailla kiellettyä kuin suomessa. Nykyään myös ruuvauspalveluista mainostaminen käsittääkseni kiellettyä. Jos halua on, myös suomesta löytyy löytyy ruuvaajia. Eikä ole sen kalliimpaa.niffestone kirjoitti: No Saksassa mittarin ruuvaaminen on laillista ja palveluntarjoajia on huoltoasemaverkostoakin tiheämmässä. Mittarin ruuvaus maksaa 200 euroa ja siitä saatava hyöty on Pohjolaan myytäessä 1000-3000 euroa, joten tarkka saku kyllä käyttää tilaisuuden hyväkseen. Ne on varmaan kaikki ruuvattuja. Mäkin ihmettelin viime kesänä, kun siellä ajetaan 2-tahtisilla Kotareillakin pitkin pikkuteitä maaseudulla. Täällä päin kone sammutetaan heti spooriajosta tultua, ettevät tule käyttötunnit täyteen, että päätelkää siitä, kuka pitää kunnossa ja mitä?
Twinin arvo lienee saksassa lähempänä tuota 1000-3000e joten tuskinpa siitä kovin suurta hyötyä sakemannille on. Pikemminkin se suomalainen trokari joka noita saksasta raahaa voi jonkun verran hyötyä kun käy lukemia vaihtamssa.
Ja kuten moni saksassa asunut on kertonut, siellä ei vuosittain yhtäpaljon pyörällä ajeta kuin täällä. Kun pyörät ja vakuutukset kun ovat halpoja, ei tarvitse olla yhtä sitoutunut harrastukselle kuin suomessa. Ajetaan vain kun on nättiä ja lämmintä.
-
niffestone
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
No totta kai se on kiellettyä, mutta busineksen ollessa niin avointa kuin Saksassa, jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä esim. siitä, mistä rahat näiden palvelujen markkinoimiseen saatiin aikaisemmin.virta kirjoitti: Saksassa mittarin ruuvaus ja siitä kertomatta jättäminen on yhtälailla kiellettyä kuin suomessa. Nykyään myös ruuvauspalveluista mainostaminen käsittääkseni kiellettyä. Jos halua on, myös suomesta löytyy löytyy ruuvaajia. Eikä ole sen kalliimpaa.
Twinin arvo lienee saksassa lähempänä tuota 1000-3000e joten tuskinpa siitä kovin suurta hyötyä sakemannille on. Pikemminkin se suomalainen trokari joka noita saksasta raahaa voi jonkun verran hyötyä kun käy lukemia vaihtamssa.
Ja kuten moni saksassa asunut on kertonut, siellä ei vuosittain yhtäpaljon pyörällä ajeta kuin täällä. Kun pyörät ja vakuutukset kun ovat halpoja, ei tarvitse olla yhtä sitoutunut harrastukselle kuin suomessa. Ajetaan vain kun on nättiä ja lämmintä.
Niin ja hyöty se pienempikin hyöty. Jos satasen panostuksella tienaa viisi sataa, sakut tuskin jättävät tilaisuutta käyttämättä. Autopuolella, missä jälkien peittäminen on huomattavasti vaikeampaa, voi käydä tarkistamassa ruuvauksen yleisyyden.
Oletko tuomassa tänne jotain ruuvattuja pyöriä vai, miksi kaivoit aiheen esille?
Päättelit minut käytettyjen pyörien maahantuojaksi kun niin lämpimästi ammattikunnan rehellisyydestä kirjoittelen? Kyllä tässä kävi ihan käpy foorumin käytössä että vanhaan aiheeseen puutuin. Olen syvästi pahoillani.niffestone kirjoitti:Oletko tuomassa tänne jotain ruuvattuja pyöriä vai, miksi kaivoit aiheen esille?virta kirjoitti: Pikemminkin se suomalainen trokari joka noita saksasta raahaa voi jonkun verran hyötyä kun käy lukemia vaihtamssa.
täytyy pari sanaa heittää kun itse saksantuonnilla ajelen. Pyöriä tulee varmaan monenmoista mutta muistakaa että saksalaisella motoristillä saattaa tallissa lojuta useampi mopo eri käyttötarkoituksia varten. Saksassa on korkeampi elintaso ja halvemmat prätkät. Yleensä mopot vielä huollatetaan ammattilaisilla.
Tuontikoneiden kilsat voi toki olla mitä vaan mutta mitä enemmän on tuota omaa prätkää huoltanut ja ajanut sitä vakuuttuneempi olen kilometrien paikkaansapitävyydestä suomeen tuotaessa. Kaikki huoltokohteiden kulumajäljet on syntyneet meikän käsittelyssä aivan kuten muutkin käytön jäljet mitä kilometrit tuo mukanaan. Samat kokemukset muutamasta muusta tuontipelistä mitä lähipiirissä on ollut, ehdottoman hyväkuntoisia laitteita ja maksettu hinta usein jopa halvempi kuin keskimääräinen ostohinta suomessa. Jos on vähänkään enempi perehtynyt malliin mitä on saksantuontina ostamassa ei kilometrejä voi kovin helposti arvata toistasataatuhatta pieleen!
Ja mitä ajettuihin kilometreihin tulee on AT:n mittarissa nyt lähemmäs 75tkm, eikä mitään huol*** eikun korjaustarpeita moottorin suhteen. APulaitteita on kimahtanut kuten po -pumppu, jännitteensäädin + akku.
Tuontikoneiden kilsat voi toki olla mitä vaan mutta mitä enemmän on tuota omaa prätkää huoltanut ja ajanut sitä vakuuttuneempi olen kilometrien paikkaansapitävyydestä suomeen tuotaessa. Kaikki huoltokohteiden kulumajäljet on syntyneet meikän käsittelyssä aivan kuten muutkin käytön jäljet mitä kilometrit tuo mukanaan. Samat kokemukset muutamasta muusta tuontipelistä mitä lähipiirissä on ollut, ehdottoman hyväkuntoisia laitteita ja maksettu hinta usein jopa halvempi kuin keskimääräinen ostohinta suomessa. Jos on vähänkään enempi perehtynyt malliin mitä on saksantuontina ostamassa ei kilometrejä voi kovin helposti arvata toistasataatuhatta pieleen!
Ja mitä ajettuihin kilometreihin tulee on AT:n mittarissa nyt lähemmäs 75tkm, eikä mitään huol*** eikun korjaustarpeita moottorin suhteen. APulaitteita on kimahtanut kuten po -pumppu, jännitteensäädin + akku.
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Samanlaisia kokemuksia mullakin niistä kolmesta saksantuonnista mitä mulla on tai mitä mulla on ollut. Kilometrit voivat tosiaan olla iha mitä tahansa, mutta jos joku viitsii vaihtaa halpaan hirveät määrät uutta tai lähes uutta osaa sen takia, että myyntihinta nousee muutamalla satasella niin kyllä mä voin niistä uusista osista sen verran maksaa. Oli sillä rungolla sitten ajettu sitten ajettu vaikka vähän reilumminkin.juha kirjoitti:täytyy pari sanaa heittää kun itse saksantuonnilla ajelen. Pyöriä tulee varmaan monenmoista mutta muistakaa että saksalaisella motoristillä saattaa tallissa lojuta useampi mopo eri käyttötarkoituksia varten. Saksassa on korkeampi elintaso ja halvemmat prätkät. Yleensä mopot vielä huollatetaan ammattilaisilla.
Kuten Juha kirjoitteli niin Saksassa on valtavat määrät pyöriä ja autoja, millä ajetaan todella vähän. Toisaalta saksassa paljon ajavat ajavat varmaankin enemmän mitä suomen paljon ajavat, joten kyllä siellä paljon ajettujakin ajoneuvoja on. Vaikka myynti-ilmoituksissa niitä harvemmin näkee. Toisaalta taas jos mopot on halpoja ja kilsoja kertyy paljon niin kynnys mopon vaihtamiseen vaikka vuosittain ei ole välttämättä kovin suuri.
Saksassa kun kattelee millaisessa kunnossa ainakin päällisin puolin yleinen autokanta on niin eipä tarvitse ihmetellä miksi sieltä tulevat tuontiautotkin näyttävät yleensä näteiltä.
Käytettyä ostaessa on aina olemassa jonkinlainen riski. Silloin kun ajoneuvo ostetaan sitä etukäteen näkemättä ja koeajamatta riski on luonnollisesti suurempi oli se myyjä sitten mistä maasta tahansa.
Viime kesänä olin yötä parinkin saksalaisen tutun luona. Ensimmäisellä oli (on) seitsemän mp:ä tallissa, joiden ajokilometrit näyttivät vaihtelevan muutamasta tuhannesta muutamaan kymmeneen tuhanteen. Toisella (vannoutunut gs-kuski) oli yksi r100gs ja mittari oli hyvää vauhtia alkamassa kolmatta kierrosta (toki hänen tallissaan sitten oli kolme vw golfia muuhun ajoonvkoivu kirjoitti: Kuten Juha kirjoitteli niin Saksassa on valtavat määrät pyöriä ja autoja, millä ajetaan todella vähän. Toisaalta saksassa paljon ajavat ajavat varmaankin enemmän mitä suomen paljon ajavat, joten kyllä siellä paljon ajettujakin ajoneuvoja on.
Käytettyä ostaessa on aina olemassa jonkinlainen riski. Silloin kun ajoneuvo ostetaan sitä etukäteen näkemättä ja koeajamatta riski on luonnollisesti suurempi oli se myyjä sitten mistä maasta tahansa.
Hmmm...voihan toki olla vaikka bensatankin hana vielä napsuukin uutuuttaan
Onko sitä koskaan tyytyväinen ja jos niin kuinka pitkään, osti sitten mitä tahansa. Ennen pitkää tekee taas mieli jotakin...
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"