Jos nyt joku(t) haluaa juuri kyseisiä, niin minä voin ostaa niitä ja postitella. Tämä siksi, että olen sairaslomalla (vielä 3kk) ja jotenki pitäis aika saada kulumaan. Postikulut pitää vielä tarkistaa, että mitä tulee maksamaan.Turvaliivit
Valvoja: Moderaattorit
Turvaliivit
Iltapäivän kävelyllä osuin tuolla Helsingin hietalahden torin kupeessa yhteen kauppaan, jossa myytiin tuollaisia turvaliivejä . Liiveissä kulkee 2 heijastinnauhaa vaakasuorassa. Kiinnitys näytti olevan tarranauhalla. Halpa sijoitus, mikäli haluaa tulla nähdyksi hämärässä yms.
Jos nyt joku(t) haluaa juuri kyseisiä, niin minä voin ostaa niitä ja postitella. Tämä siksi, että olen sairaslomalla (vielä 3kk) ja jotenki pitäis aika saada kulumaan. Postikulut pitää vielä tarkistaa, että mitä tulee maksamaan.
Jos nyt joku(t) haluaa juuri kyseisiä, niin minä voin ostaa niitä ja postitella. Tämä siksi, että olen sairaslomalla (vielä 3kk) ja jotenki pitäis aika saada kulumaan. Postikulut pitää vielä tarkistaa, että mitä tulee maksamaan.-
Agitheosis
- Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
- Viesti:
Tarkkana standardien kanssa
Niin kuin itsekin heti otsikkoon kirjotit on kysymys turvaliiveistä. Nuo eivät siis ole läpäisseet heijas-
tinliivien standardia, joten heijastuskyky saattaa olla ihan mitä tahansa. Parempi tuokin (kai) kuin ei
mitään, mutta jos hyvää näkyvyyttä haluaa, tuo ei välttämättä sitä takaa.
tinliivien standardia, joten heijastuskyky saattaa olla ihan mitä tahansa. Parempi tuokin (kai) kuin ei
mitään, mutta jos hyvää näkyvyyttä haluaa, tuo ei välttämättä sitä takaa.
-
Agitheosis
- Viesti:
Edellä mainitun standardin sisällöstä en tiedä koska en ole tarkistanut. Hinnasta lähinnä päättelin.Ola kirjoitti:--- ko. liivit täyttävät standardin EN 471 (=merkintä ammattikäyttöön tarkoitetusta
heijastinliivistä).
Saattaa myös olla että "ammattikäyttöön tarkoitetulla heijastinliivillä" on erilaiset kriteerit kuin "hei-
jastinliivillä". Lisäksi, tuossahan ei suoraan sanota heijastavuudesta mitään (muistaakseni CIL-luku).
Mutta varmuudella en osaa sanoa, kun en ole tarkistanut, huomiona vaan....
-
Ola
- Pyörä: KTM 790 ADV-R & RD-07A
Tuossa standardissa käsittääkseni annetaan nuo heijastavuusarvot, jotka ovat oletettavasti kovempia kuin noissa normaaleissa heijastinliiveissä....johtuen juuri tuosta ammattikäytöstä. En siihen itse sen kummemmin ole perehtynyt katsoin vain tuosta kuvasta, että lapussa on joku standardimerkintä ja kurkkasin kevyesti, että mitä se suurinpiirtein meinaa.
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Kyllä tuo EN471 (vuodelta 2003) on justiinsa ko. standardin mukaan testattu näkyvä varoitusvaate. Jos merkintä on saatu, niin se täyttää nimenomaan heijastuvuuden kriteerit, sekä muita tuohon standardiin liittyviä ammattikäytön vaateita. Noissa on vielä luokitukset 1-3 sen mukaan kuinka paljon heijastavaa pinta-alaa on. Tuollainen liivimalli on luokassa 2.
Ks. esim:
http://www.ttl.fi/Internet/Suomi/Aihesi ... n%20tyypit
Ja tämän varmistuksen välitän sitten oikeastaan vaimoni puolesta, joka laukoi nämä faktat heti ulkomuistista kun tuossa kysäisin että "mikäs se on tuo EN471, muuten". On meinaan rouva henkilösuojainten standardoinnin ekspertti, kuinka sattuikaan
Ks. esim:
http://www.ttl.fi/Internet/Suomi/Aihesi ... n%20tyypit
Ja tämän varmistuksen välitän sitten oikeastaan vaimoni puolesta, joka laukoi nämä faktat heti ulkomuistista kun tuossa kysäisin että "mikäs se on tuo EN471, muuten". On meinaan rouva henkilösuojainten standardoinnin ekspertti, kuinka sattuikaan
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Itsekin olen vastaavia katsellut ja mm. Tarjoustalossa noita näytti olevan edullisesti. En nyt muista hintaa mutta ei se paljoa tuosta mainitusta hinnasta noussut. Pistää vaan miettimään että pysyykö tuollaiset päällä ajossa? Noissa kun on vain kaksi tarranauhakiinnikettä edessä ja nekin aika lyhyet.
Heijastinliivien käyttöä olen kyllä ajatellut, nyt kun uudella pyörällä saa ajaa kuin herrasmiehet - selkä suorana (eikä tankin päällä maaten).
Heijastinliivien käyttöä olen kyllä ajatellut, nyt kun uudella pyörällä saa ajaa kuin herrasmiehet - selkä suorana (eikä tankin päällä maaten).
Liivin päällä pysyminen on toki kiinni vauhdista ja pyörän mallista, siis katteiden ohjailemista ilmavirroista. Viime syksynä tuli kokeiltua useampaa liiviä ja sen kokemuksen pohjalta veikkaan, etteivät tuollaiset tarraliivit pysy useimpien motoristien päällä. Jos toimivan liivin haluaisi, siihen kannattaisi vaihtaa vetoketju niiden tarrapalojen sijaan. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin supermiehen viitan lailla epämääräisesti hulmuava kiinnitystarroistaan irronnut liivi... Mutta kai sekin huomataan. 
-
Agitheosis
- Viesti:
Tuli juur mieleeni ja heti kysymään... sattuisko joku tietään mistä olis saatavilla takkiin ommeltavaa
heijastin(kangas)ta? Tuli teetettyä viime kesänä nahkatakki vanhoista pieneksi/käyttämättömäksi
jääneistä rääppeistä ja kun siinä on jo muutenkin napinreikiä satunnaisissa kohdissa ja täytyy joka
tapauksessa käyttää modattavana niin vois samalla tehä siitä joulukuusen ettei jää liikenteessä
näkymättä...
heijastin(kangas)ta? Tuli teetettyä viime kesänä nahkatakki vanhoista pieneksi/käyttämättömäksi
jääneistä rääppeistä ja kun siinä on jo muutenkin napinreikiä satunnaisissa kohdissa ja täytyy joka
tapauksessa käyttää modattavana niin vois samalla tehä siitä joulukuusen ettei jää liikenteessä
näkymättä...
http://www.leijona-pro.fi/images/kuvast ... 206211.jpg
On tuollaanen keltaanen. Nyt saatava punaanen sopis paremmin Gössin väreihin. On taskuja eikä retaja tuules. Hinta oli jotain viidenkympin paikkeilla.
Tuosta: http://www.leijona-pro.fi/Tuotekuvasto.html etusivulle.
On tuollaanen keltaanen. Nyt saatava punaanen sopis paremmin Gössin väreihin. On taskuja eikä retaja tuules. Hinta oli jotain viidenkympin paikkeilla.
Tuosta: http://www.leijona-pro.fi/Tuotekuvasto.html etusivulle.
Vanha äijä, mutta aina yhtä lapsellinen.