teppogarde kirjoitti:Isä-ukon Funduroon piti tilata kahdesti, kiinanpaska ei laskenu voltteja ollenkaan läpi, toisen version tilasin Kreikasta:
eBay.
Kiinanversion toimitus kesti toista kuukautta ja kreikkalainen tuli reilussa viikossa. Hinta, vaikka kiinalaiseen nähden kolminkertainen olikin, ei minusta mikään posketon silti ollut. Saa nähdä kauanko toimii...

Sinulla oli huonoa tuuria, minulle on tullut tänä kesänä Kiinasta kaksi jännitteensäädinä ja molemmat ovat toimineet moitteetta. Kyllähän nuo kiinalaiset lähettävät uuden kun vain reklamoi asiasta, ikäävää on että aikaa kuluu tavaran siirtelyyn paikasta toiseen melko paljon. Tuo minun F-bemariini Kiinasta tullut, tuotenumero SH532B-12:
http://www.ebay.com/itm/Voltage-Rectifi ... De&vxp=mtr , oli täsmälleen samalla tuotenumerolla kuin oli pyörässä kiinni ollutkin. Oliko pois otettu sitten alkuperäinen vai ei sitä ei voi tietää...
Se Kreikastakin ostettu on 99% varmuudella peräisin Kiinasta, ehkä jopa samalta valmistajalta kuin se ensimmäisenä ostamasi, kuten oli sekin jota Suomessa myytiin minulle tarvikkeena reilun 150€:hintaan

. Jostain syystä ei tullut kauppoja. Euroopassahan ei kukaan enää valmista tämänkaltaisia tuotteita ja jos niistä sattuukin joskus löytymään jonkin tunnetun eurooppalaisen valmistajan tuotemerkki on valmistuspaikka kuitenkin, Kiina.
Oman kokemukseni mukaan, viimeisen vuoden aikana toistasataa ostosta Kiinasta, kiinankaupaa voi tehdä varsin hyvillä mielin. Joskus on tullut viallisia tuotteita mutta hyvin harvoin, aivan 1-2% luokaa, mutta aina ovat huutonsa vastanneet ja toimittaneet ehjän osan. Mutta aikaa pitää olla, tällaisia kulutusosia kuten esim. jännitteensäädin ostan pikkurahalla yhden valmiiksi hyllyyn. Jos sellaista sitten joskus sattuu tarvitsemaan niin on mistä ottaa. Mikäli on kiire niin sitten Euroopasta mikä tietenkin aiheutaa pienen lisälaskun tuotteen hintaan mutta halvemmalla silti saa kuin Suomesta. Pari viikkoa sitten tuli briteistä R1100 bemarin lambda, NTK/NGK, kolmessa päivässä ja kolmasosahintaan siitä mitä se täällä olisi maksanut. Ja paikallisen toimitusaika olisi ollut viikko, ehkä kaksi.....