Kun reititelyllä matkalla sammutan navin vaikkapa ruokatauon ajaksi, tai navi on laukussa sammunut tauon aikana itsestään, niin matkan jatkuessa navin uudelleen käynnistyksen jälkeen navi kysyy mistä pisteestä aloitetaan.
Mikä on helpoin tapa selvittää seuraava reittipiste, jos ei ole paikallistuntemusta?
Vai pitäisikä navin tunnistaa seuraava reittipiste automaattisesti? Mielestäni joskus se tekeekin niin, mutta harvemmin, kai???
Jotain olen taas varmaan tumpeloinut.
Garmin 350 Keskeytyneen reitin uuden aloituspaikan määritys?
Valvoja: Moderaattorit
Garmin 350 Keskeytyneen reitin uuden aloituspaikan määritys?
Taas lähti mopo käsistä
Re: Garmin 350 Keskeytyneen reitin uuden aloituspaikan määri
Itsekin olen samaa ihmetellyt ja toivonut, mutta tuo ei onnistune mitenkään helposti.
Kun reittipistelistan avaa, niin tuossa pitäisi näkyä samanlainen lista kuin silloin kun etsii esim. lähintä huoltoasemaa. Tässä listassa näkyy suuntaa osoittava nuoli ja etäisyys kohdepisteeseen, joten kohteiden sijainneista saa aika hyvän arvion pelkkää listaa selaamalla. Jostain syystä tätä selkeää listaa ei ole viitsitty toteuttaa reitin puolella, vaikka ohjelmakilkkeet on laitteeseen toteutettu.
Basemapissä voi määrittää reittipisteille vapaasti oman kategorian, itse olen reittipisteillä käyttänyt luovasti tekstiä "Reittipisteet" ja majoituksilla tekstiä "Majoitukset". Nämä itsemääritellyt kategoriat näkyvät välivalikkona kohdassa Minne? => Tallennetut. Tuolta voi sitten ensin avata sen selkeän listan ("Reittipisteet"), katsoa ja pistää mieleen missä päin ja millä etäisyydellä lähimmät niistä ovat. Tämän jälkeen täytyy kelata valikkoja takaisin ja mennä reittisuunniteluun ja valita mieleenpainettu reittipiste. Aitoa käyttäjäystävällisyyttä Garminin malliin!
Jos on pitkällä reisssulla, niin reittejä ja siten reittipisteitä voi olla aika paljon. Tällöin "Reittipisteet" valikon sisältö voi olla pitkä, koska jokaisen päivän eri reittien pisteet löytyvät saman valikon alta. Tuota listaa voisi jakaa osiin käyttämällä Basemapissä eri kategorianimiä eri päivien reiteillä, esim. "Reitti 1", "Reitti 2", jne., tai nimeämällä kategoriat samalla tavalla kuin itse reitit.
Kun reittipistelistan avaa, niin tuossa pitäisi näkyä samanlainen lista kuin silloin kun etsii esim. lähintä huoltoasemaa. Tässä listassa näkyy suuntaa osoittava nuoli ja etäisyys kohdepisteeseen, joten kohteiden sijainneista saa aika hyvän arvion pelkkää listaa selaamalla. Jostain syystä tätä selkeää listaa ei ole viitsitty toteuttaa reitin puolella, vaikka ohjelmakilkkeet on laitteeseen toteutettu.
Basemapissä voi määrittää reittipisteille vapaasti oman kategorian, itse olen reittipisteillä käyttänyt luovasti tekstiä "Reittipisteet" ja majoituksilla tekstiä "Majoitukset". Nämä itsemääritellyt kategoriat näkyvät välivalikkona kohdassa Minne? => Tallennetut. Tuolta voi sitten ensin avata sen selkeän listan ("Reittipisteet"), katsoa ja pistää mieleen missä päin ja millä etäisyydellä lähimmät niistä ovat. Tämän jälkeen täytyy kelata valikkoja takaisin ja mennä reittisuunniteluun ja valita mieleenpainettu reittipiste. Aitoa käyttäjäystävällisyyttä Garminin malliin!
Jos on pitkällä reisssulla, niin reittejä ja siten reittipisteitä voi olla aika paljon. Tällöin "Reittipisteet" valikon sisältö voi olla pitkä, koska jokaisen päivän eri reittien pisteet löytyvät saman valikon alta. Tuota listaa voisi jakaa osiin käyttämällä Basemapissä eri kategorianimiä eri päivien reiteillä, esim. "Reitti 1", "Reitti 2", jne., tai nimeämällä kategoriat samalla tavalla kuin itse reitit.
Huono tie, parempi mieli.
Kyllä Garmineissa yleensä tuo jatkaminen on toiminut ihan ok kunhan laitteen antaa vain itsekseen heräillä koomastaan.
Toinen juttu on sitten se, että jos menee valitsemaan reitin uudelleen niin silloinhan se tekee juurikin tuon.
Näin ainakin 660 ja 590 toimii.
Toinen juttu on sitten se, että jos menee valitsemaan reitin uudelleen niin silloinhan se tekee juurikin tuon.
Näin ainakin 660 ja 590 toimii.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
-
Timo Kalkkila
- Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
550 ja 590 toimii eri tavalla silloin kun käytössä "ei-automaattinen" uudelleenreititys. 550:ssä kun poikkesi reitiltä ja zumo sen huomasi ja kysyi reititetäänkö uudelleen ja kun siihen vastasi "Ei", niin takaisin reitille palatessa zumo osasi jatkaa opastusta automaattisesti. Nyt kun 590:llä tulee takaisin reitille, niin se ei jatka opastusta, vaan pysyy tilassa "jatka tielle sejase".
Tähän ei auta kuin pysäyttää reitti ja käynnistää se uudelleen, jolloin joutuu juurikin arvailemaan tuon seuraavan reittipisteen.
Tämä haiskahtaisi bugilta, mutta jos tuo automatiikka jossain tapauksessa toimiikin, niin tuohan voisi olla jostain asetuksestakin kiinni?
Tähän ei auta kuin pysäyttää reitti ja käynnistää se uudelleen, jolloin joutuu juurikin arvailemaan tuon seuraavan reittipisteen.
Tämä haiskahtaisi bugilta, mutta jos tuo automatiikka jossain tapauksessa toimiikin, niin tuohan voisi olla jostain asetuksestakin kiinni?
-
ceevu
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
Mulla teki 390 kerran tuon bugin että ei osannu jatkaa matkaansa kun palasi aiemmalle reitille,sen jälkeen en moista ole huomannu. Käyttö on kyllä ollu vähän vähänlaista viimeaikoina...