Kampi kirjoitti:Uskollinen ratsuni lähtee MP-Serviceen tohtorin hoitoon. Lupasivat että perjantaina on valmis ajoon kunhan saavat ensin osat. Nyt vain peukkuja pystyyn että osat tulevat nopeasti että voin kkulkineen viedä pajalle.
Pidetään peukkuja.
Paljonko kilometrejä mittarissa?
Viimeksi muokannut GSR600, To Heinä 30, 2015 4:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
69tkm ajetusta gessusta huomattiin kutsukampanjan yhteydessä hankaava ääni. Epäilys oli poskilaakereista vaikkakaan ei ollut klappua eikä vuotoja. Kun perä avattiin vika oli laakerissa, joka on perässä ensimmäisenä vastassa.
Nyt on vaihdettu kaikki osat. Eikä kaikki mennyt ilman ongelmia, mutta koneistamon pojat ilmeisesti pitävät haasteista. Numeron heille sain juvanderilta ja jos joku tarvitsee vastaavaa palvelua numeron saa minulta yv.nä. Vaihtavat myös kardaanin ristikkonivelet.
Tulipahan taas opittua yksi uusi asia viikonloppuna. Emme ole martan kanssa kumpikaan mitään raskassarjalaisia (73 + 60) ja olen ihmetellyt, miksi Gessua kehutaan niin hyväksi kyytipyöräksi.
Rengaspaineet olen kyllä aina nostanut 2,5/2,9 jos vähänkään pidempää lenkkiä on ollut tiedossa ja takajousen esijännityksen vääntänyt lähes maksimiin. Etujousen esijännitykseen en ole koskenut, se on ollut ohjearvoissa (asento 2). Noilla säädöillä on kyytiläisen kanssa meno ollut vähän huojuvaa ja takajousitus tuntunut pehmeältä. Vasta viime viikonloppuna hoksasin kokeilla, mitä iskarin paluuvaimennuksen säätö vaikuttaa. Se on ollut mulla myös aina ohjearvossa, eli ensin kiinni ja sitten 1,5 kierrosta auki. Väänsin nyt kokeeksi kyytiläisen kanssa ruuvia varttikierroksen kiinni, muuten "kyytiläissäädöt" kuten yllä. Ihme ja kumma, miten pyörän käytös voikin muuttua niin paljon pienellä säädöllä, ihan eri peli. Varttikierros kiinnipäin tuosta ohjesäädöstä on ehkä jopa vähän liikaa, kun kuski ja kyytiläinen ovat lähes höyhensarjalaisia. Seuraavalla kerralla kokeilen max-10 esijännitystä sekä paluuvaimennusruuvia noin 1/5 kierros kiinni ohjesäädöstä.
Vaimennuksen olen laitellut siten että jos peräkkäisissä tien rupulikohdissa perä niiaa alas, vaimennusta hitusen pienemmälle. Jos taas takanen hakkaa, lisään vaimennusta. Metodin nimi on "perstuntuma".
Tällä teknisesti tarkalla ( ) ohjeella olen mielestäni saanut vaimennukset kohdilleen eri kuormille. Täyslastissa ( 2h+4laukkua) Gessulla takajousi oli aina kireällä, etunen taas keskimmäisessä lovessa jolloin se vastasi isoihin heittoihin paremmin.
Jossain oli keskustelua vesigessun koneen meteleistä, mutta en nyt löydä sitä. Minua ei koneen kalina niinkään häiritse, mutta laatikon äänekkyys on alkanut hieman ärsyttää, eli olisiko siellä tai kytkimessä jotain häikkää.
Vesigessu siis -13 malli ja 10 tkm ajettu. Pikkuvaihteilla 1-3 vaihtaessa kolahtaa ihan kunnolla kumpaankin suuntaan ja kun paikallaan laittaa ykköstä silmään, niin paukahtaa myös. Jos yrittää laittaa nätisti, niin rattaat rallattaa vastakkain, eli ihan kuin kytkin ei irrottaisi kunnolla. Ominaisuus korostuu kuumalla koneella. Vika vai ominaisuus?
Koeajoin hiljan -15 Adventurea ja ainakin siinä oli huomattavasti sivistyneempi tuo laatikko.
Löytyykö kenelläkään GS-911 vikakoodin lukijaa Pietarsaaren lähistöllä (vanha Vaasan lääni)?
Jossakin mättää kun vasen kahva ei lämpene, mutta vastus kahvassa on 8.2 ohmia.
MO-Service
Matias Ojaniemi
040-7399331
Ylistarossa jt-laitteen vieressä samassa hallissa . Jos vielä huoltaa ? Kävin siellä n 3 kesää sitten nollaamassa 1200gs:n huoltovalon. Ainakin silloin oli hyvä palvelu .Jos ei löydy laitetta yksityiseltä lähempää.
Tekisi mieli päivittää vanhaa uskollista Adven suuntaan. Tiedä onko se taloudellisesti mielekästä mutta halu olisi, varsinkin kun selasin Turhatekin katalookia (älä sinä sorru siihen). Adventuren ESA on ollut jo kauan sellainen mieliteko joka on kiusannut mieltä vaihtokauppoihin mutta sitten sorruin tätä tiirailemaan:
Aarrrggh! Hintakin olisi juuri sopiva (konkurssiin johtavalle kurssille) joten voisihan tuota harkita, eikö vain? Onko kellään kokemuksia/tietoa/ennakkokäsityksiä/ym/ym vermeestä? ESAa ei voi jälkiasennuksena laittaa mutta tällä saisi samoja etuja, vai saako? Hintahan on sellainen ettei sitä voi järkisyillä perustella mutta mitäpä muutakaan tässä harrastuksessa voisi?
Blackbird kirjoitti:Jossain oli keskustelua vesigessun koneen meteleistä, mutta en nyt löydä sitä. Minua ei koneen kalina niinkään häiritse, mutta laatikon äänekkyys on alkanut hieman ärsyttää, eli olisiko siellä tai kytkimessä jotain häikkää.
Vesigessu siis -13 malli ja 10 tkm ajettu. Pikkuvaihteilla 1-3 vaihtaessa kolahtaa ihan kunnolla kumpaankin suuntaan ja kun paikallaan laittaa ykköstä silmään, niin paukahtaa myös. Jos yrittää laittaa nätisti, niin rattaat rallattaa vastakkain, eli ihan kuin kytkin ei irrottaisi kunnolla. Ominaisuus korostuu kuumalla koneella. Vika vai ominaisuus?
Koeajoin hiljan -15 Adventurea ja ainakin siinä oli huomattavasti sivistyneempi tuo laatikko.
Tuo vaihto sujuu paljon nätimmin ja hiljaisemmin kun vetää tai painaa poljinta ensin reilusti ja vasta sitten livauttaa nopeesti kytkintä.
Vaihde ei vaihdu ilman kytkintä kun veto on päällä, toisin kuin aiemmissa 1200 gessuissa.
Pelkän ESAn takia ei tarvitse vaihtaa. WP EDS:n saa myös sellaiseen pyörään, jossa ei ole ESAa vakiona. SS:llä oli omassa adventure-Gessussaan tuo WP EDS.
Mulla sellanen tosiaa oli edellisessä Gessussa, pidin kyllä hyvänä kapistuksena.
SähköHydraulinen esijännityksen säätö oli takajousessa, 30 sekkaa aikaa virrankytkennän jälkeen, ja vaimennuksen säätä kolmeen eri asetukseen vaikka ajon aikana.
Tais olla jonkun 70 000km ennen pyörän vaihtoa kiinni ja kerran huollatin välillä.
Tilatessa laskettiin kuskin, matkustajan ja matkatavaroiden mahdolliset painot ja päädyttiin kolme pykälää oletusarvoa jäykempiin jousiin....
Blackbird kirjoitti:Jossain oli keskustelua vesigessun koneen meteleistä, mutta en nyt löydä sitä. Minua ei koneen kalina niinkään häiritse, mutta laatikon äänekkyys on alkanut hieman ärsyttää, eli olisiko siellä tai kytkimessä jotain häikkää.
Vesigessun kytkimeen, ainakin Adv:hen tuli 2014 shift assistant, jota 2013 mallissa ei ole. Tuon vuoksi isommalle vaihteelle voi vaihtaa ilman kytkintä ja kyllä se muutenkin pehmentää vaihtamista. Minulla on 2013 malli, kyllähän vaihteisto ääntä pitää, joskus toimii pehmeämmin, joskus rusahtelee enemmän.
Vesigessun kytkimeen, ainakin Adv:hen tuli 2014 shift assistant, jota 2013 mallissa ei ole. Tuon vuoksi isommalle vaihteelle voi vaihtaa ilman kytkintä ja kyllä se muutenkin pehmentää vaihtamista. Minulla on 2013 malli, kyllähän vaihteisto ääntä pitää, joskus toimii pehmeämmin, joskus rusahtelee enemmän.
Tarkoitat varmaankin vaihdepolkimen- ja akselin väliin tulevaa "pro gear shift assist"- rompetta?
Sen voi ruksata tilausta tehdessään varusteeksi tai asennuttaa jälkikäteen.
Koko lootan toiminta muuttuu totaalisesti tuon kanssa, parempaan suuntaan.
Vaihteita voi käyttää kuten ennenkin, jos haluaa, tai loksautella ylös-tai alaspäin ilman kytkintä.
Ei kolise
Hauska lelu
Tuo vaihto sujuu paljon nätimmin ja hiljaisemmin kun vetää tai painaa poljinta ensin reilusti ja vasta sitten livauttaa nopeesti kytkintä.
Vaihde ei vaihdu ilman kytkintä kun veto on päällä, toisin kuin aiemmissa 1200 gessuissa.
SS
No joo, tuolla tyylillä kun liipaisee vaihteita sisään, niin napsahtelevat hieman siistimmin ja napakammin. Hyvä vinkki, kiitos! Olen vain tottunut käyttämään kytkintä reilusti vaihtaessa, mutta pitänee vähän muuttaa ajotapaa tällä mopolla.