Lakimiestä tms konsultaatioavuksi vahingonkorvausasiaan?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jupet
Pyörä: tt600r

Lakimiestä tms konsultaatioavuksi vahingonkorvausasiaan?

Viesti Kirjoittaja jupet »

Terve!

Löytyiskö foorumilta lakiasioihin perehtynyttä henkilöä joka voisi vaikka sähköpostitse avittaa. Minulla olisi mahdollisuus esittää yksityisoikeudellinen korvausvaatimus kun mun keväisen dominaattorin luvatonta käyttöönottoa ja rikkomista oikeudessa käsitellään. Vakuutusyhtiö tietysti karhuaa suurimman osan rahoista mutta mielelläni haluaisin takaisin myös omavastuun ainakin, ja mahdollisesti myös kulut pyörän keräämisestä peräkärryllä talteen.

Suurimmat kysymykset on:
1) Onko omavastuun yms korvauksen tuomitseminen mitenkään realistista, eli maksaako vaivan.
2) Mimmoisen paperin tarvitsen että käräjänoikeudelle (ilmeisesti kansliapäätöksenä hoidetaan) todisteeksi omavastuuosuudesta yms kuluista ettei kaadu johonkin muotovirheeseen tämä.

Olis selvästi pitänyt tajuta hinausautolla kuljetuttaa raato kotiin niin olis saanut sen jo vakuutuksen korvaussumman mukaan, ja enivei olis kuitti siitä...

Varattomiahan nuo tekijät ovat, mut jos korvaukseen tuomitaan niin voi ulosoton kautta kumminkin tulla kymppi aina joskus takaisin. Ja sehän on melkeen yhtä hienoa kuin veronpalautukset jos niin käy.
TTA

Re: Lakimiestä tms konsultaatioavuksi vahingonkorvausasiaan?

Viesti Kirjoittaja TTA »

Aika moni vakuutusyhtiö korvaa myös oman hinaamisen. Kannattaa selvittää yhtiöstä. Kaveria joskus autoin ja yhtiöstä tipahti kaverilla -> minulle kilometrikorvaukset.
jupet
Pyörä: tt600r

Viesti Kirjoittaja jupet »

Olis joo voinut onnistua silloin ku korvauspäätöstä tehtiin. Nyt se puoli on myöhäistä jo, ja siitä nyt ei todellisia kuluja edes onneksi kamalasti tullut niin se käy oppirahoista...
Ari
Pyörä: Helkama

Viesti Kirjoittaja Ari »

Autoliiton sopimuslakimiehiltä sain itse apua korvauksenhakuasiassa. Palvelu on ilmaista, jos sattuu olemaan jäsen. Ei sieltäkään asiaani sen pitemmälle hoidettu, mutta sain lakimiehen suosituksen sähköpostilla. Tuon suosituksen lähetin vastapuolelle, joka oli kaupunki, saatetekstinä, "liitteenä lakimieheni vastine asiassa, toivon, että jatkossa asioitte hänen välityksellään"
Toi toimi, ennen niin itsevarmasti käyttäytynyt virkamies teki korvauspäätöksen heti...
ankara
Pyörä: Swedukotari&LadyDomina

Viesti Kirjoittaja ankara »

kotivakuutuksen oikeusturva? Kuva
Vastaa Viestiin