DR (650 SE MY91) tuli laiteltua matkakuntoon, ja pyörittyä kesä 2005 idässä, lähinnä Ukraina/Romania akselilla. Sahasin pleksin ja vaihtelin sitä sun tätä pyörään varmistaakseni sen matkakelpoisuuden. Ja hyvinhän se meni, mopon kanssa en muista tapelleeni kertaakaan koko reissulla. Kesällä 2006 ajelin vielä muutaman metrin, ja sitten.. muistaakseni alkukesästä 2007 ajoin pyörän lämpöiseen halliin, peittelin pressulla ja pikkuhiljaa enemmän tai vähemmän unohdin sen olemassaolon.
Liekkö sitten keski-iän kriisi kolkuttelemassa ovelle, mutta taas pitäisi saada mopo alle, ja missäs sen nuorentavampi vaikutus kuin uudenkarheassa Smotossa. Samaan syssyys tuli tutulta ilmoitus, että talli jossa tohtori on seissyt on menossa alta, ja minun pitäisi tässä talven aikana roudata se poies sieltä.
Kysymys kuuluukin, mitä ihmettä teen wanhalle ja pitkään seisseelle, mutta muuten täysin iskussa olevalle (=olleelle) enskalle? Itseltäni hoituvat ehkä juuri ja juuri öljyjen ja tulppien vaihdot, mutta mitään varsinaista räjäytä-putsaa-vaihda-huolla-kasaa operaatiota en osaa tehdä, eikä sellaiselle olisi oikein paikkaakaan. Ja ihan ensin pitäisi saada jonkinlainen lista siitä, mitä tuollaisen seisonnan jälkeen ylipäätään olisi pakko tehdä/käydä läpi. Tuntuu vaan että 80 egeä tunnilta veloittavat huollon läpikäynti tulisi maksamaan enemmän kuin mitä vehkeellä on arvoa?
Onko kellään heittää ideoita / tarjota edes ideapuolella jeesiä tilanteeseen? Mereenkään en rakasta wanhaa ystävää haluaisi työntää, enkä ihan ilmaiseksi siitä raaskisi luopua. Toki olisin valmis sijoittamaan jonninverran kunnostamiseen, mutta.. mahtaako siinäkään olla taloudellisessa mielessä järkeä (ensin kunnostaa ja sitten myydä), kun olen kuitenkin uutta mopoa katselemassa tuon tilalle. Toisaalta, jos sen saisi alustaa myöten iskuun niin ehkä tyytyisin wanhaan sotaratsuun
Senverran itse koneesta että kun ostin DR:n sillä oli rullattu ~35 tuhatta. Helsingin Herttoniemessä sijainnut prätkäpaja porasi pytyn milliä isommaksi, vaihtoi uudet kilkkeet sisään ja kävi prätkää muutenkin läpi, jonka jälkeen ajelin sillä muistaakseni vajaan kympin, josta suurin osa tuolla ulkomaanreissulla. Jotain 45 varmaan kokonaiskilsat siis.
Kiitos ja anteeksi.