Wolfman Expedition small tankkilaukku
Valvoja: Moderaattorit
-
van seagal
- Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -18
Wolfman Expedition small tankkilaukku
Hei. Kesälle olisi tarkoitus hankkia uusi tankkilaukku Suzuki 650 V-Strommiin. Tuo Wolfman Expedition small tankkilaukku on tällä hetkellä ensimmäisenä vaihtoehtona. Millaisia kokemuksia tuosta laukusta löytyy? Ulkomaan palstat ja arvostelut kertovat laukun olevan erittäin hyvä. Kotimaan kokemukset kuitenkin kiinnostaa aina.

Re: Wolfman Expedition small tankkilaukku
Viime kesän tuommoinenon keikkunut mukana. Hyvä laukku ja hyvät materiaalit.
Strommiin varmaan harkitsisin pykälää isompaa laukkua.
Strommiin varmaan harkitsisin pykälää isompaa laukkua.
-
van seagal
Viime laukku mikä oli käytössä imi sisäänsä vain kolme litraa. Silti siihen mahtui kivasti perusjutut: arskat, röökit, vesipullo, lompakko ja muuta pikkusälää. Tuossa Expedition Small laukussa on tilaa 6,5 litraa joten lisäystä tulee yli puolet. Riitänee minulle. En ole jättimäisten tankkilaukkujen kannattaja.
- Ilmari
- Pyörä: TDM900,CBR600, zxr6
Hyvä laukku, pysyy kyllä todella tukevasti kiinni, joskin aika pieni. Kamera, hanskat ja juomapullo, muuta ei paljo mahdukkaan. Karttataskun jouduin väkästelemään uuden, tuonnehan ei mahdu karttaa oikeestaan ollenkaan. Räätälöin sen jostain suunnistajan karttataskusta. Vedenpitävyys tuossa on niin ja näin. Mulla oli tuo laukku järvenpohjassa kolme päivää helmikuussa ja se oli aivan täynnä vettä. Luonnollisesti olin hyvin pettynyt...
-Ile-
-Ile-
-
van seagal
Onko miten ryhdikäs tuo laukku tyhjänä ja pullisteleeko kun on tavaraa täynnä. Monissa kuvissa näyttää vähän lössähäneeltä. Toinen vaihtoehto mitä olen miettinyt on Bags-Connection Enduro LT. Kävin RM Heinolla sitä hypistelemässä ja laadukkaalta ja ryhdikkäältä vaikutti. Pitäisi sopia Bags-Connectionin nettisivujen mukaan v-strommiin. Ei ole suoraan vedenpitävä, mutta siinä tulee vedenpitä sisäpussi mukana, ja kosketusnäyttöjen pitäisi toimia karttataskun läpi. Lisäksi toimintaa helpottaa reissussa kun saa laukun kiinnityspohjasta irti.

Bags-Connection Enduro LT.

Bags-Connection Enduro LT.
- t.t.tammi
- Pyörä: Pan European 1991
- Viesti:
Onko kellään tuota bags connectionia et kuinka helppo se on virittää takaisin kiinni? Tankkausta varten ei tietty tarvii kokonaan irroittaa.
Itel oli wolfmanin enduro ja se oli näppärä, mitä juutuubist kattoo tuota expeditionia niin vetoketjullinen vois olla sittenkin kätevämpi.
Ei siitäkään ihan helpol vesi tullut läpi.
Itel oli wolfmanin enduro ja se oli näppärä, mitä juutuubist kattoo tuota expeditionia niin vetoketjullinen vois olla sittenkin kätevämpi.
Ei siitäkään ihan helpol vesi tullut läpi.
- mico
- Pyörä: KTM 990 Adv, Yamaha Tenere 700 WR black
Mulla on bc:n enduro tankkilaukku, 990 advessa ei tarvi mitään avata kun tankkaa, lisäksi saa vetoketjusta laukkuosan pois, jotta ei tarvi pohjaa irroittaa. Sisäpussilla pysyy kuivana ja hyvin pelittää. Ainoa miinus on karttatasku, ei vesitiivis eikä A4 kokoinen...
-
van seagal
Mulla ei tuon karttataskun koolla ja vedenpitävyydellä ole oikeastaan mitään väliä. Laittelen teiden numerot ja paikkojen nimet vettä kestävälle paperille jonka mukaan sitten suunnistan. Taidan tuon Bag-Connection laukun käydä ostamassa. RM Heinolle löytyy vielä alekuponki niin hinta on n. 70€ paikkeilla. Pistä sitten kuvan ja kokemukset jahka kevät saapuu.
-
van seagal
Ostin tuon Bags-Connection laukun kun sain hyvään hintaan. V-Strommiin tuon laukun saa asennettua loistavasti. Asennukseen meni ensimmäisellä kerralla muutama minuutti. Tuossa pari kuvaa:

-
Harri Hemmilä
- Pyörä: R1200GS
Minä ostin tuon Bags Connectionin laukun viimme kesänä ja tyytyväinen olen ollu.
Miten teillä muilla, onko sadesuoja ollu oikean kokoinen?
Mulla tuli mukana liian pieni pussi niin eihän sitä saanu viritettyä päälle... Kylläpä tuo laukku piti sisustan kuivana vesisateessa ilman sadesuojaakin
Edit: Ja tuonhan saa käännettyä näppärästi sivuun tankkauksen ajaksi kun avaa nuo lukot tuosta takaosasta, onneksin tuo ei haittaa Gessun tankkausta kun tankki on penkin alla
Miten teillä muilla, onko sadesuoja ollu oikean kokoinen?
Mulla tuli mukana liian pieni pussi niin eihän sitä saanu viritettyä päälle... Kylläpä tuo laukku piti sisustan kuivana vesisateessa ilman sadesuojaakin
Edit: Ja tuonhan saa käännettyä näppärästi sivuun tankkauksen ajaksi kun avaa nuo lukot tuosta takaosasta, onneksin tuo ei haittaa Gessun tankkausta kun tankki on penkin alla
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Ainakin ohjeissa käsketään käyttämään pussia laukun sisälläHarri Hemmilä kirjoitti:Mulla tuli mukana liian pieni pussi niin eihän sitä saanu viritettyä päälle...
On jo pidempään ihmetyttänyt tämä tankkilaukun valmistajien salaliitto. Miksi niitä ei ole voinut tehdä vesitiiviiksi? Bemarin laukku on tainnut olla jo pidempään tiivis. Ja nyt on näitä wolfmaneja tullut. Ehkä muutkin pian ymmärtävät että se suihkumyssy on typerä ajatus. Käyttänyt vesitiiviitä pusseja normaalin laukun sisällä, mutta ei se kyllä ole yhtä näppärää kuin oikeasti "kiinteästi" vesitiivis laukku. Ei ole tosiaan wolfmankaan upotustiivis. Ortliebillä taitaa olla vielä tiiviimpi laukku, mutta taisi olla tarpeettoman iso. No sadetiiviys kyllä riittää.
- jani
-
Harri Hemmilä
- Pyörä: R1200GS
No piru vie, empä tuommosta hokannu aatellakkaanvirta kirjoitti:Ainakin ohjeissa käsketään käyttämään pussia laukun sisälläHarri Hemmilä kirjoitti:Mulla tuli mukana liian pieni pussi niin eihän sitä saanu viritettyä päälle...
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Asiasta kolmanteen: onko toi pohjapanssari omateko vai joku valmiste ?van seagal kirjoitti:Ostin tuon Bags-Connection laukun kun sain hyvään hintaan. V-Strommiin tuon laukun saa asennettua loistavasti. Asennukseen meni ensimmäisellä kerralla muutama minuutti. Tuossa pari kuvaa:
-
van seagal
Pohjapanssari on SW Motechin valmiste. Ainakin kerran on ottanut vastaan kunnon pommin eikä panssarissa ole jälkeäkään.
- mico
- Pyörä: KTM 990 Adv, Yamaha Tenere 700 WR black
Joo sisälle se pussi tulee, taitaa olla tuo vetoketju se vedenpitävyyden ongelma kaikissa laukuissa.
Ei oo sisus ainakaan mulla kastunut vaikka rankkasateessakin ajettu...
Ei oo sisus ainakaan mulla kastunut vaikka rankkasateessakin ajettu...