Mikä kypäräpuhelin?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Maarala
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Paikkakunta: Raahen seutu

Re: Mikä kypäräpuhelin?

Viesti Kirjoittaja Maarala »

Koheltaja kirjoitti:Tollanen setti tuli tilattua ja asennettua kiinni: http://www.ebay.com/itm/New-2-BT-Blueto ... Parts&hash
Tutun näkönen kampe. Mulla ollu käytössä 2 kesää ja hintasekseen hyvin toimii. Jotain kokemuksia on varmaan jossain aikasemmassa ketjussa.
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
Avatar
Lonely Lynx
Viestit: 284
Liittynyt: To Maalis 12, 2009 1:13 am
Pyörä: Transalp, CB750
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä kypäräpuhelin?

Viesti Kirjoittaja Lonely Lynx »

Olen jonkin verran käyttänyt Doron PMR-vehjettä ja se on ihan hyvä, joskin pari puutettakin on. Johdot ovat tietty pulma ja niiden olemassa olon oppii kai vasta, kun ensimmäinen on poikki. Dorossa tangentin saa ohjaustankoon, mikä on kätevää, mutta on yksi johto lisää. Ja tila alkaa käydä vähiin, kun tangossa on vielä kameran kaukosäädin ja kahvanlämppäreiden säädin. Mutta mikä on kätevää, on se, että koko porukka voi kuunnella yhtäaikaa jorinoitani, jos jaksavat olla samalla kanavalla. Kantamaa ei ole oikein testattu, mutta varmaan kilometri ylittyy tasamaalla, metsässä se vaihtelee. Vox olisi kätevä, mutta ei tule toimimaan suhinoiden takia. 80 km/h tuntuu olevan yläraja kuuluvuudelle, mutta se kai riippuu mikin ja kaiutinten sijoittelusta.
jaa
Viestit: 784
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: Mikä kypäräpuhelin?

Viesti Kirjoittaja jaa »

Lonely Lynx kirjoitti:Olen jonkin verran käyttänyt Doron PMR-vehjettä ja se on ihan hyvä, joskin pari puutettakin on. Johdot ovat tietty pulma ja niiden olemassa olon oppii kai vasta, kun ensimmäinen on poikki. Dorossa tangentin saa ohjaustankoon, mikä on kätevää, mutta on yksi johto lisää. Ja tila alkaa käydä vähiin, kun tangossa on vielä kameran kaukosäädin ja kahvanlämppäreiden säädin. Mutta mikä on kätevää, on se, että koko porukka voi kuunnella yhtäaikaa jorinoitani, jos jaksavat olla samalla kanavalla. Kantamaa ei ole oikein testattu, mutta varmaan kilometri ylittyy tasamaalla, metsässä se vaihtelee. Vox olisi kätevä, mutta ei tule toimimaan suhinoiden takia. 80 km/h tuntuu olevan yläraja kuuluvuudelle, mutta se kai riippuu mikin ja kaiutinten sijoittelusta.
Ehkä olen vain umpiluupää, mutta hävitin PMR:t kun olin kolmannet johdot jo katkonut. Ei sovi vain meikäläiselle. Kuuluvuus tosiaan on hyvä. Mutta kyllä noita BT kuulokkeita saa jo ainakin 6 hengen ryhmäpuhelulla varustettuna. VOX toiminne toimii ja toimivat ihan isoissakin nopeuksissa. Tosin kuuluvuushan ei sitten ole samaa luokkaa kuin PMRillä.
virta
Viestit: 854
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 8:19 pm
Pyörä: -
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Mikä kypäräpuhelin?

Viesti Kirjoittaja virta »

Ei ole langattomat headsetit ja pmr mitenkään toisiaan pois sulkevia vaihtoehtoja.
http://www.midlandradio.eu/midland_g8e_ ... 25671.aspx

Kuuden bt headsetin toisiinsa yhdistämiseen taitaa mennä yksi viikonloppu.
- jani
jaa
Viestit: 784
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: Mikä kypäräpuhelin?

Viesti Kirjoittaja jaa »

Enemmän olen huolissani tuon BT kypärävekottimen ja BT PMR-puhelimen liittämisestä ja sen liitännän toimimisesta. En usko, että ihan viikonloppua menee jos ei ihan hitaalla käy niin esim. http://www.cardosystems.com/scala-rider/scala-rider-g9 nuo pystyy liittämään toisiinsa vain koskettamalla laitteita toisiinsa.
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2175
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Mikä kypäräpuhelin?

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Mites tuos kiinanvärkis toimii toi kuso takapenkil? Napist päälle ja yhteys pysyy kunnes sen katkaisee? Jos sitä pitää jatkuvasti auki, niin mitenkä akkuu riittää ja kuuluuko jotain ylimääräst älämölöö?
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Avatar
Maarala
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Paikkakunta: Raahen seutu

Re: Mikä kypäräpuhelin?

Viesti Kirjoittaja Maarala »

t.t.tammi kirjoitti:Mites tuos kiinanvärkis toimii toi kuso takapenkil? Napist päälle ja yhteys pysyy kunnes sen katkaisee? Jos sitä pitää jatkuvasti auki, niin mitenkä akkuu riittää ja kuuluuko jotain ylimääräst älämölöö?
Ei ainakaan tuossa mulla olevassa kiinan bt-laitteessa kuulu ylimääräsiä ääniä. Käytän kyllä tulppia jotka vähän suodattaa taustamelua pois. 5 tuntia aktiivista käyttöä on akku kestäny ja jos on pelkästään päällä "valmiustilassa", niin kestää ainakin tuplana tuon ajan.
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mikä kypäräpuhelin?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kiinan puhelimet on nyt olleet alkukesän käytössä ja hyvin on toiminut. Pojan kanssa on jatkuvasti yhteys päällä opetuskäytössä eikä mitään ongelmia ole ollut.

Nyt kun on tottunut kypärien väliseen yhteyteen niin kyllä se tekee ajamisen maastossa paljon helpommaksi. Voi antaa toiselle ohjeita ,huomioita, kysyä reitistä tai seurata äänen perusteella tuleeko kaveri perässä vai onko ongelmia.

Aivan loistava värkki joka helpottaa niiiiin paljon kommunukointia ajokaverin kanssa, niin liikenteessä kuin maastossa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Viuh
Viestit: 1744
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: CRF1100L, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: Mikä kypäräpuhelin?

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Minäkin laittelin kypäräpuhelin setit tilaukseen 660:in ja puhelimen kaveriksi.
Välillä voisi musiikkia kuunnella ja puheluita "kiva" hoitaa työreissussa.
Niin ja saa tarakkaharakkakin myös äänensä kuuluviin.

Edelliset kokemukset kypäräpuhelimista on jostakin 80-luvun puolivälistä kun isä niitä hankki.
Piuhat meni kypärästä laitteeseen ja laitteesta laitteeseen ja olisiko ollut vielä virransyötöt pyörästä.
Eipä niitä silloin taidettu montaa kertaa käyttää.

Senan SMH5:set radiolla olisi tulossa:
http://www.digimesta.com/tuote/sena-smh ... 277260757/
Avatar
mattipoeka
Viestit: 327
Liittynyt: Su Heinä 24, 2011 11:59 am
Pyörä: 690 Enduro R/FE-350
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mikä kypäräpuhelin?

Viesti Kirjoittaja mattipoeka »

Koheltaja kirjoitti:Kiinan puhelimet on nyt olleet alkukesän käytössä ja hyvin on toiminut. Pojan kanssa on jatkuvasti yhteys päällä opetuskäytössä eikä mitään ongelmia ole ollut.

Nyt kun on tottunut kypärien väliseen yhteyteen niin kyllä se tekee ajamisen maastossa paljon helpommaksi. Voi antaa toiselle ohjeita ,huomioita, kysyä reitistä tai seurata äänen perusteella tuleeko kaveri perässä vai onko ongelmia.

Aivan loistava värkki joka helpottaa niiiiin paljon kommunukointia ajokaverin kanssa, niin liikenteessä kuin maastossa.
Toimiiko nuo oikeasti hyvin? :D
--------
Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mikä kypäräpuhelin?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ei toimi, kunhan kusetan muiltakin rahat pois :D

Kyllä ne toimii, enkä ole ainoa tyytyväinen käyttäjä, org:un puolella niitä käyttäjiä on enemmän. Oikeastaan ainoa ongelma on kuulema jos on useampi laite letkassa niin juttukaveri voi vaihtua randomina eikä tiedä kenen kanssa välillä juttelee :lol:

Muuten pelittää loistavasti, nyt on pojan kanssa ajeltu vajaa 1000km eikä kertaakaan ole yhteydet pätkineet tai kadonneet, paitsi silloin kun etäisyyttä alkaa olla yli kantaman, tai toinen on muuten katveessa. Jotkut on laittaneet kossin kuulokkeet niin äänenlaatu on saatu paremmaksi, puheen kanssa pärjää mutta rokkia jos kuuntelee niin koskaan ei ole liian hyvä äänenlaatu.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
mattipoeka
Viestit: 327
Liittynyt: Su Heinä 24, 2011 11:59 am
Pyörä: 690 Enduro R/FE-350
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mikä kypäräpuhelin?

Viesti Kirjoittaja mattipoeka »

Koheltaja kirjoitti:Ei toimi, kunhan kusetan muiltakin rahat pois :D

Kyllä ne toimii, enkä ole ainoa tyytyväinen käyttäjä, org:un puolella niitä käyttäjiä on enemmän. Oikeastaan ainoa ongelma on kuulema jos on useampi laite letkassa niin juttukaveri voi vaihtua randomina eikä tiedä kenen kanssa välillä juttelee :lol:

Muuten pelittää loistavasti, nyt on pojan kanssa ajeltu vajaa 1000km eikä kertaakaan ole yhteydet pätkineet tai kadonneet, paitsi silloin kun etäisyyttä alkaa olla yli kantaman, tai toinen on muuten katveessa. Jotkut on laittaneet kossin kuulokkeet niin äänenlaatu on saatu paremmaksi, puheen kanssa pärjää mutta rokkia jos kuuntelee niin koskaan ei ole liian hyvä äänenlaatu.
Kauan tuossa kestää akku?
--------
Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mikä kypäräpuhelin?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kypärästä kypärään on ollut yhteys joku 4-5h eikä ole silloin vielä loppunut. Kun on pelkästään päällä "kännykkä valmiudessa" niin useamman tunnin saa olla päällä.

Reissuun kun lähdetään niin pitää molempiin pyöriin laittaa mini-USB piuha että saa yksiköt lataukseen tauoilla, tuskin kestää koko päivää, tai mistä mä tiedän kun ei olla vielä kokeiltu koska menee mykäksi.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
mattipoeka
Viestit: 327
Liittynyt: Su Heinä 24, 2011 11:59 am
Pyörä: 690 Enduro R/FE-350
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mikä kypäräpuhelin?

Viesti Kirjoittaja mattipoeka »

Koheltaja kirjoitti:Kypärästä kypärään on ollut yhteys joku 4-5h eikä ole silloin vielä loppunut. Kun on pelkästään päällä "kännykkä valmiudessa" niin useamman tunnin saa olla päällä.

Reissuun kun lähdetään niin pitää molempiin pyöriin laittaa mini-USB piuha että saa yksiköt lataukseen tauoilla, tuskin kestää koko päivää, tai mistä mä tiedän kun ei olla vielä kokeiltu koska menee mykäksi.
Ehkä tuon rohkenis tilata :)
--------
Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
Ayrtono
Viestit: 245
Liittynyt: To Huhti 18, 2013 6:53 pm
Pyörä: R1200GS Adv.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä kypäräpuhelin?

Viesti Kirjoittaja Ayrtono »

Itseltä pisteet Sena SMH10:lle - GPSssänä Zumo 350, popit ja puhelut iPhonesta, paritettu takapenkkiläisen kanssa. Toimii kuin junan vessa, asennus ja käyttö todella helppoa (Schuberth C3) ja kaikki värkit ladattavissa pyörän usbeista. Tosin Senassa tuntuu virtaa riittävän ainakin 10 h käyttöön. Hyvin tyytyväinen :P

(ja pisteet RXTX:lle todella nopeasta toimituksesta)
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
Vastaa Viestiin