DR600 sytytyspuolen ongelma, Part no.32101-14A00
Valvoja: Moderaattorit
-
DR600 vm.85
DR600 sytytyspuolen ongelma, Part no.32101-14A00
Elikkäs magneeton puolella ilmeisimmin vikaa. CDI boksille menevä "ensiöpuola" (?) ilmeisesti hajalla, saako tuota kyseistä osaa erillisenä vai pitääkö hommata koko tuo "Stator assy" (kertokaa nyt viisaammat mikä tuo on suomeksi?) Part.no 32101-14A00. Mitattu arvo pitäis ohjekirjan mukaan olla vähintään 170 ja oli vain 110, kipinä myös silmilläkin havaiten heikko.
Pyörä tällä hetkellä korjaamolla ja lupasin kysellä itse jos löytäisin tuon osan jostain. LÖYTYYKÖ täältä keltään tuota kaipaamaani osaa TOIMIVANA (Stator assy tai pelkkä ensiöpuola jos se on erikseen vaihdettavissa, tosin ainakaan osanumeroa sille ei erikseen ole)? Pyörä on siis DR600 vm.-85.
Pyörä tällä hetkellä korjaamolla ja lupasin kysellä itse jos löytäisin tuon osan jostain. LÖYTYYKÖ täältä keltään tuota kaipaamaani osaa TOIMIVANA (Stator assy tai pelkkä ensiöpuola jos se on erikseen vaihdettavissa, tosin ainakaan osanumeroa sille ei erikseen ole)? Pyörä on siis DR600 vm.-85.
Viimeksi muokannut DR600 vm.85, Ma Heinä 03, 2006 1:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
DR600 vm.85
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Tuolla on DR600 -88 purettavana.
DR 600 -88 ML: 28tkm "SAAPUNUT 8.5.06"
http://www.motomaster.fi
Sitten myös täältä kannattaa kysyä:
http://www.korvanto.fi
DR 600 -88 ML: 28tkm "SAAPUNUT 8.5.06"
http://www.motomaster.fi
Sitten myös täältä kannattaa kysyä:
http://www.korvanto.fi
-
DR600 vm.85
Kiitti vinkistä, valitettavasti ei ollut kummalakaan noistakaan liikkeistä kyseistä osaa. Tuntuu olevan haluttua tavaraa. No, täytyy toivoa että uudelleen käämiminen auttaisi jos vien sen johonkin sähköpajalle. Onko kellään tietoa jostain joka nuo käämintähommat osaisi tässä etelä-pohjanmaan alueella?
Googlettamalla löytyy yleensä paikallisia käämifirmoja joista kannattaa kysellä. Ittekki löysin googlella oulusta pari käämintäpaikkaa ja ekassa jo onnistui käämintä, joskin pomo siellä delegoi sen kääminnän jollekkin eläkeläiselle. Oli kuulemma omat käämijät työkeikalla ulkomailla.
Nyt on taas suska pelittänyt. Alle satkun maksoi käämintä. Irrotin sen käämipuolan siitä muusta käämihässäkästä, nii oli käämijällekkin helpompaa.
Nyt on taas suska pelittänyt. Alle satkun maksoi käämintä. Irrotin sen käämipuolan siitä muusta käämihässäkästä, nii oli käämijällekkin helpompaa.
-
DR600 vm.85
Kiitokset vinkeistä. Täytyypä kiikuttaa käämittäväksi heti ensi viikolla, toivottavasti se vika nyt tällä hoituisi. Kaksi kesää on jo mennyt tämän ongelman kans painiessa. Ainakin mitatut arvot siihen viittais, kun suositusarvot oli 170-230 ja meikän käämi näytti 110.
Pikkunen ongelma saattaa olla se, että tuo käämi on jo kertaalleen uudelleen käämitty joten käämijällä ei ole alkuperäistä mallia tai painoa jonka perusteella voisi kääminnän tehdä. Noh, eiköhän sen joku ammattimies hanskaa sen homman.
Pikkunen ongelma saattaa olla se, että tuo käämi on jo kertaalleen uudelleen käämitty joten käämijällä ei ole alkuperäistä mallia tai painoa jonka perusteella voisi kääminnän tehdä. Noh, eiköhän sen joku ammattimies hanskaa sen homman.
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
tero.t:llä saattaa olla ylimääräistä tavaraa aiheeseen liittyen. Ainakin vian paikantaminen teetti ilmeisesti töitä:
viewtopic.php?p=21433&highlight=#21433
Mäkin olen joskus niitä kämmännyt, en tosin ilman, harrastuksen pitää nähkääs maksaa
Tomppa71 on löytänyt kyllä todellisen kulta.. eikun kuparikaivoksen jos joku harrastuspohjalta näitä käämii. Se kun ei ole mikään 3 minuutin muna jos tuohon alkaa: vanhan purku, käämintä ja hartsaus.
viewtopic.php?p=21433&highlight=#21433
Mäkin olen joskus niitä kämmännyt, en tosin ilman, harrastuksen pitää nähkääs maksaa
Tomppa71 on löytänyt kyllä todellisen kulta.. eikun kuparikaivoksen jos joku harrastuspohjalta näitä käämii. Se kun ei ole mikään 3 minuutin muna jos tuohon alkaa: vanhan purku, käämintä ja hartsaus.
Harmin paikka ku ku mun ylimääräset sähköosat ei taida sopia tuohon malliin... Vika oli mulla sekä käämissä, että myöskin pulssianturissa joka antautui vähänkää kovemmilla kierroksilla. Muutenhan mulla oliskin toiset osat, mutta pulssianturi puuttuu siitäkin satsista.
Korjausta/vian etsintää haittasi se, että pulssianturi näytti olevan tehtaan korjauskirjan arvoissa.
Korjausta/vian etsintää haittasi se, että pulssianturi näytti olevan tehtaan korjauskirjan arvoissa.
-
DR600 vm.85
Eipä meinaa löytyä ketään joka suostuisi käämimään. Töysän mies kieltäytyi kohteliaasti työstä, koska sanoi että niin monta kertaa on yritetty ja aina ne laukeaa muutaman viikon jälkeen. Kuulema myös Seinäjoen päässä ovat näistä hommista nykyään kieltäytyneet koska ne ei meinaa onnistua ja sitten tulee puhelinsoittoja. Eivät kuulemma saa sellaisia myrkkyjä käyttöön mitä alkuperäisosissa on ja joilla lakan saisi kestämään.
Elikkäs, onko jollain hyviä kokemuksia tosta uudelleen käämitystä ensiöpuolasta? Jos on niin voisitteko laittaa jotain tietoja missä ootte käämittäny, niin voisin ottaa sinne yhteyttä. Tuo puolahan kulkee näppärästi postissakin kun se on irrotettu tosta muusta hässäkästä.
Olisin kovasti kiitollinen avusta.
Elikkäs, onko jollain hyviä kokemuksia tosta uudelleen käämitystä ensiöpuolasta? Jos on niin voisitteko laittaa jotain tietoja missä ootte käämittäny, niin voisin ottaa sinne yhteyttä. Tuo puolahan kulkee näppärästi postissakin kun se on irrotettu tosta muusta hässäkästä.
Olisin kovasti kiitollinen avusta.
- mopopoitsu
-
DR600 vm.85
vaikka onkin jo "vanha" aihe, niin saattais auttaa omassa kämmimis-ongelmassa, jos DR600 vm.85 kertois, että mitenkä loppujen lopuksi kävi... ?
purin viikonloppuna staattorin irti omasta vehkeestä, ja sieltä oli kaks kuparilankaa poikki, toinen palanu ja toinen katkennu. 3-4 kelaa oli mustunu, varmaan siitä kohti ottanut vähän maakosketusta. no, nyt oon siis ettimässä käämintää tekeviä pajoja täältä oulusta vaikka kirjoititkin, ettei uudelleen käämittäessä käytetä samoja myrkkyjä suojaamaan lankaa (?).
soittelin läpi autosähkö/sähkökorjaamoja tuloksena:
-3 kpl kieltäytyi kohteliaasti sotkemasta käsiään asiaan
-yksi paja jäi miettimään ja lupasi soittaa tämän päivän aikana takas, ei ole kuulunut...
-yksi paja sanoi suoraan hinnaksi 150€ näkemättä staattoria.
kuulostaa kalliilta tämän foorumin hintoja seuranneena... mutta uuteen staattoriin verrattuna ei, 480€ alennuksineen.
kysynkin teiltä, jotka on käämittäneet/käämineet staattorin, minkälaisia kokemuksia uudelleen kääminnästä? kestääkö se/kannattaako maksaa noin paljon?
purin viikonloppuna staattorin irti omasta vehkeestä, ja sieltä oli kaks kuparilankaa poikki, toinen palanu ja toinen katkennu. 3-4 kelaa oli mustunu, varmaan siitä kohti ottanut vähän maakosketusta. no, nyt oon siis ettimässä käämintää tekeviä pajoja täältä oulusta vaikka kirjoititkin, ettei uudelleen käämittäessä käytetä samoja myrkkyjä suojaamaan lankaa (?).
soittelin läpi autosähkö/sähkökorjaamoja tuloksena:
-3 kpl kieltäytyi kohteliaasti sotkemasta käsiään asiaan
-yksi paja jäi miettimään ja lupasi soittaa tämän päivän aikana takas, ei ole kuulunut...
-yksi paja sanoi suoraan hinnaksi 150€ näkemättä staattoria.
kuulostaa kalliilta tämän foorumin hintoja seuranneena... mutta uuteen staattoriin verrattuna ei, 480€ alennuksineen.
kysynkin teiltä, jotka on käämittäneet/käämineet staattorin, minkälaisia kokemuksia uudelleen kääminnästä? kestääkö se/kannattaako maksaa noin paljon?
- mopopoitsu
Latauspuolen kääminnästä tuo (150;-) ei ole paljon! (mun mielestä). Tai tuleehan siitä lähes vanha tonni, mutta kumminkin.
Koko staattoripaketti pitää laittaa kokonaisena pyörimään, joten asiaan pitää hieman perehtyä ennenkun homma onnistuu. Tai sitten pitää olla joku härveli, joka kiertää langan pakettiin. Jos vastaavia käämityksiä on tehnyt ennenkin, niin ehkäpä tuo ei ihan kokonaan mene korjaamolta harrastuksen piikkiin.
Itse olen kääminyt vain noita sytytyskäämejä, johon mulla on valmiiksi tehty jigi.
Koko staattoripaketti pitää laittaa kokonaisena pyörimään, joten asiaan pitää hieman perehtyä ennenkun homma onnistuu. Tai sitten pitää olla joku härveli, joka kiertää langan pakettiin. Jos vastaavia käämityksiä on tehnyt ennenkin, niin ehkäpä tuo ei ihan kokonaan mene korjaamolta harrastuksen piikkiin.
Itse olen kääminyt vain noita sytytyskäämejä, johon mulla on valmiiksi tehty jigi.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)