- uusi laakeri ja stefa bemukaupasta. Laakerin saa kyllä muualatakin, mutta ei niin halvalla. Bemukaupan hinnat noille osille 54+27,5e. Perästä löytyy myös kartiorullalaakeri, jota ei kannata turhaan vaihtaa.
- rengas irti
- peräöljyt pois
- renkaan navassa olevat kuusiokolot irti
- tämän jälkeen pienellä väkivallalla se perämöllikän "kansi" lähtee irti ja sen mukana todennäköisesti se koko akseli
- seuraavaksi nykäistään se akseli irti siitä päätykappaleesta mikäli se ei irronnut jo aiemmin. Laakerin ja päädyn välistä tippuu simmauslevy mikä kannattaa ottaa hyvään talteen.
- seuraavassa työvaiheessa tarvitaan sitten ulosvetäjää ja vieläpä sellaista mallia jossa on tartuntakynnet melkosen ohkaset ja mikä toisaalta avautuu riittävästi sen 85mm laakerin poistamiseen. Mun ulosvetäjä ei hommaan soveltunut edes pienen rälläköinnin jälkeen, joten naputtelin laakerin liikkeelle sopivien kiilojen kanssa ja nykäsin sitten loppumatkan ulosvetäjällä. Kuvaston perusteella sopivan ulosvetäjän saa vaikkapa biltemasta luokkaa kympillä.
- Uutta laakeria asentaessa on hyvä tehdä riittävän suuri lämpötilaero laakerin ja akselin välille. Konstit on monet ja mä tein sillee, että laitoin sen akselin vuorokaudeksi pakastimeen ja laakeria puolestaan lämmitin kuumailmapuhaltimella. Noilla tempuilla uusi laakeri tipahti paikalleen eikä minkäänlaista naputtelua tai työntämistä tarvittu.
- Sitten vain uusi stefa paikalleen siihen kanteen ja akseli kiinne kanteen. Tässä vaiheessa on hyvä muistaa laittaa se simmilevy väliin. Sen jälkeen vain koko kokonaisuus kiinne takasin perämurikkaan.
- Öljyt perämurikkaan ja ajelemaan.

Mä vaihdoin samalla sen kartiorullalaakerin ja sen vaihtaminen aiheutti ongelmia. Laakeri lähti irti suht kivutta normis ulovetäjällä, mutta se kartiolaakerin "ulkokehä" oli niin ikävästi sellaisessa kuopassa, ettei sitä meinannut saada mitenkään irti. BMW:n korjausoppaan mukaan se irrotetaan ulosvetäjällä vaan eipä mulla sellaista ollut eikä ensimmäisestä kaupasta edes löytynyt. Mä olin irrottanut koko perämurikan mikä helpotti irrottamista jonkin verran varsinkin kun lopulta vein sen ulkokehän mopokorjaamoon irrotettavaksi. Siellä se nykäistiin irti hyvälaatuisella liukuvasaralla. Uuden laakerin kehän pakastin, jonka jälkee sen sai tiputettua paikalleen.

. Omassa ei ole eli homma oli suht helppo.
. Omassa ei ole eli homma oli suht helppo.