Pönttövuoren tunneli

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

MTK
Pyörä: Honda 750 AT

Re: Pönttövuoren tunneli

Viesti Kirjoittaja MTK »

jarno78
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Perjantai vieköön et mun tuurilla aika kaukana, mut taas toisaalta, aamulla lähtee ja yöllä takas :mrgreen:
Yksinäinen Susi
Motti
Pyörä: 620

Viesti Kirjoittaja Motti »

Tänään käväsin ajamassa tunnelissa, jäätä oli niin paljon että läpi ei päässy ja hampaista tippu paikat kun kivet tärytti niin perkuleesti.
Enska600
Pyörä: Adv950, Can Am 500

Viesti Kirjoittaja Enska600 »

Perjantaina käytiin tutustumassa tunneliin. Ajeltiin itäpäästä sisään, oli suuaukolla kohtalainen tuulenvire ja aika pirun viileää :shock: .Ajeltiin hämmästelyn jälkeen sitten vaimon kanssa tunnelin läpi vastoin kaikkia suosituksia. Jäätä en huomannut, vettä kylläkin ja muutama poikittainen liukas lankunpätkä. Jossain vaiheessa tuntui kyllä, että voishan tää tunneli jo pikkuhiljaa loppua. Kilsoja reissulta tuli liki 700. Tosin ajeltiin "pienen" mutkan kautta kotiin. Tossa vielä pari kuvaa.

Kuva
Kuva
Kun tietämätön neuvoo osaamatonta tekemään, saadaan ehjistä rikkinäisiä....
Mika
Pyörä: Varadero

Viesti Kirjoittaja Mika »

Itse ajoin tuon läpi heinäkuun puolessa välissä. Jäätä oli silloin vielä aika paljon. Mulla oli suurin ongelma ettei nähny mitään, jälkeenpäin vasta huomasin että mun Tohtoriin on joku edellinen omistaja keulaa keventäessään laittanut UFOn mopoumpion jossa on 12V hehkulamppu. Ja kaiken lisäksi ajoin sen läpi epähuomiossa vielä aurinkolasit päässä 8)

Oli kunnon kummitusjunameininkiä :lol:
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mika kirjoitti:Mulla oli suurin ongelma ettei nähny mitään, jälkeenpäin vasta huomasin että mun Tohtoriin on joku edellinen omistaja keulaa keventäessään laittanut UFOn mopoumpion jossa on 12V hehkulamppu. Ja kaiken lisäksi ajoin sen läpi epähuomiossa vielä aurinkolasit päässä 8)

Oli kunnon kummitusjunameininkiä :lol:
No voi terve, tää pisti hieman hymyilyttämään :lol: :lol: :lol:
Kylätason kurapyöräilijä.
TLi
Pyörä: DL1000

Viesti Kirjoittaja TLi »

Sunnuntaina käytiin kaverin kanssa, kysyin häneltä että haluaako tulla perästä. Tuli perässä ja hyvin tuommoinen Yamahakin tunnelista tuli läpi. Itäpuolelta mentiin ja just ennen tunnelia tuli joku Mondeo sieltä puskasta vastaan. Jälkien perusteella ei kuitenkaan kai ollut tunnelista läpi mennyt. Länsipään lähellä oli iso vesilätäkkö missä oli helkkarin kylmää vettä.
Liitteet
Tunneli.jpg
jarno78

Enää muutama päivä ja saa sutkin tien päälle ja tunneli odottaa :lol:
Yksinäinen Susi
Tikkaoja
Pyörä: Canyon ja Cube

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

jarno78 kirjoitti:Enää muutama päivä ja saa sutkin tien päälle ja tunneli odottaa :lol:
Minäs päivänä meinasit tuolla olla? Ei muuten, mutta ettei tarvii lauantaina tunnelissa ihmetellä, että tuleeko siellä juna vastaan... :lol:

-petteri
jarno78

Tuota lauantaita aattelin, jos tuo katastus menee putkeen, yrittää huomenna säätää jarruja et ei oo lehmän hermot :lol: on katastus mies ihmeissään kun jarruja testaa ja valoja kattella ja etu rengas vaihtaa ja moparilta hommasin uuet iskarit, säädettävät 75 euroa, ovat vain uutta tuotantoa ja neste säiliöllä et kiikun kaakun menee classic enskaan 17.9 lahessa :roll:
Ja aamustahan tuonne on lähettävä, jos kaikki mene putkeen
Yksinäinen Susi
gixxerman
Pyörä: 4xtohtori

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Nythän olisi hyvä tulla leikkimään höyryveturia tuolla Espanjanihmeellä lauantaina sinne,ei muute,mutta niin huonot valot siinä on.Olisi teillä ihmettelemistä,kun liikkuva lihanpala tulisi vastaan,yhtä paljon siinä on valoa. :lol: :lol: :lol:
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
jarno78

Mulla kans valot kirkastuu kierrosten noustessa :mrgreen: et näkee ja näkee
Yksinäinen Susi
Per Saukko
Pyörä: --?--

Viesti Kirjoittaja Per Saukko »

Ei näkynyt Jarnoa eikä Gixxermaniakaan tänään tunnelissa, vaikka Nurmijärven osasto, vahvistettuna tamperelaisella, ajoi sen läpi kahdesti.eli aamupäivällä lännestä itään ja iltapäivällä takaisin.
Ei ollut jäätä, eikä juuri vettäkään.
Koitan laittaa videon pätkää läpiajosta tännä myöhemmin.
-millähän nyt ajelis???
jarno78

Juu ei :x maanantaina vasta tosiaan rekisteröinti ja renkaassa vieläkin joku pieni reikä ja avain hukassa, et kyl vastustaa viimeseen tappiin asti :shock:
Yksinäinen Susi
Per Saukko
Pyörä: --?--

Viesti Kirjoittaja Per Saukko »

No niin, nyt on lupaamani videa saatu youtubeen. Kuvan laatu vain ei ole kaksinen, johtuen kuvauskalustosta. Normaali Olympus pokkari teipillä kiinni kypärän lipassa.
Sinänsä kyllä jännittävä kokemus ajaa tuohon umpipimeään reikään. Kannattaa käydä katsomassa, jos liikkuu sielläpäin.

http://www.youtube.com/watch?v=LgEqrwvgrUQ
-millähän nyt ajelis???
Vastaa Viestiin