XT600 rosterialkukäyrät

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

gulag
Pyörä: Yamaha TT600 '86 ja FZS600 '03

XT600 rosterialkukäyrät

Viesti Kirjoittaja gulag »

Onkos kokemuksia näistä:

Osoitteessa http://www.quality-tuning.com/motorcycl ... t0079.html:

Kuva

Kedolla:
Kuva

Ja Off-the-Roadilla:
Kuva

Yhdessäkään näistä ei ole mainintaa, että sopisivat myös vanhaan TT600 (-86):een, vaikka sen alkuperäiskäyrästön varaosanumero on sama kuin XT:ssä. Uskaltaisikohan jonkin näistä tilata? Mikä olisi "paras"? Hinnoissa ei ole suurta eroa. Quality tuningin putki olisi halvin, vaikka laskee postikulut, tullit ja alvit. Onko kokemusta putiikista? Kedolta pitäisi toisaalta tilata muutakin.
kurahaara
Pyörä: Yamaha TT600R

Re: XT600 rosterialkukäyrät

Viesti Kirjoittaja kurahaara »

gulag kirjoitti:... Onko kokemusta putiikista? Kedolta pitäisi toisaalta tilata muutakin.
Olen tilannut sekä Off The Road:sta että Kedolta menestyksekkäästi. Molemmista saa hyvää palvelua ja palautusprosessikin toimii notkeasti.

OTR:ltä tilasin vastaavan - ei kiiltävän - racing headpipe:n TT600R:ääni. Sovitus oli hyvä - istui laakista paikalleen, pintapuolinen laatu hyvä - siistit saumat ja ennenkaikkea paremmin hönkivä suuremman putkihalkaisijan vuoksi.

Varmista OTR:stä putken sopivuus esmes s-postia käyttäen. Muistaakseni herra Thorsten Haberkamm vastaa ripeästi ja täsmällisesti.
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
gulag

kurahaara kirjoitti: Olen tilannut sekä Off The Road:sta että Kedolta menestyksekkäästi. Molemmista saa hyvää palvelua ja palautusprosessikin toimii notkeasti.

OTR:ltä tilasin vastaavan - ei kiiltävän - racing headpipe:n TT600R:ääni. Sovitus oli hyvä - istui laakista paikalleen, pintapuolinen laatu hyvä - siistit saumat ja ennenkaikkea paremmin hönkivä suuremman putkihalkaisijan vuoksi.

Varmista OTR:stä putken sopivuus esmes s-postia käyttäen. Muistaakseni herra Thorsten Haberkamm vastaa ripeästi ja täsmällisesti.
Kedolta olen itsekkin tilannut muutaman kerran ja kaikki on toiminut loistavasti. OTR:ltä kyselin joskus Mikunin tuplakaasarin sopivuudesta TT600:n, mutta siihen mailiin ei ainakaan tullut mitään vastausta :x Se tässä häiritsee, että aikaisemmin OTR:llä oli oma alkukäyrämalli TT600 (59x) malliin, mutta nyt se on sivuilta hävinnyt.. toisaalta XT:n ja TT:n alkuperäisosat ovat identtiset?

OTR:n käppyrä on parhaimman näköinen. Kedoa olisi tarvittaessa helpompi muokata, koska koostuu kolmesta osasta.
MViktor
Pyörä: R 850 GS

Viesti Kirjoittaja MViktor »

Meikän prätkyttimessä on noi kedon myymät devilit, meni paikalleen ihan justiinsa, ei hämminkiä, hyvin kevyet, ohutta rosteria, mutta samalla kestävän tuntuiset. Jos jostain pitää mussuttaa, niin hitsisaumasta pakoaukkojen soviterenkaissa, hieman röpyliäinen sisäpuolelta, pikkutarkimmat varmaan käyttää niihin hieman dremeliä.

Viktor
Tunturi Sport > Monkey > GT 125 > CB 350 T > yli 20 v. taukoa > XT 600Z (myyty) > R 1100 GS (savuna ilmaan) > R 850 GS, nyt lastutettuna J.Gemin lastulla ja pörinäpöntollä. Pörisee ainakin katu-uskottavastii.
Raid
Pyörä: DT125R

Viesti Kirjoittaja Raid »

Mulla on toi CRD:n käppyrä, ja ei siitä mitään pahaa sanottavaa ole, hyödyt jäänee komeampaan ulkonäköön...
Liitteet
vga_BMG_9557.jpg
anagonda
Pyörä: Yamaha 660 tennari + projektit

Viesti Kirjoittaja anagonda »

Edellisessä XT-Yammussa oli tuo Kedo / Devil -käyrästö. Ihan asiallisesti sopi paikalleen.
Lambdan paikkaa hitsatessa käyttäytyi hiukan oudosti, kuin ei olisi oikeata rosteria. Kahden vuoden aikana ei kuitenkaan mitään sanomista sen ihmeemmin.
Ei lähtenyt muuten em. hitsisauma dremelillä, niin oli kovaa. Piti mennä tuttavan kylmään autotalliin hiomaan paineilmakoneella...

Nyt vastaava haku ja harkinta menossa vanhan 36A-mallin TT600:n kanssa. Voisi kokeilla siis jotakin muuta.

Saako noita CRD-versioita vielä jostakin?
Tuo edellisen kuvan mattapintainen versio näyttää minun silmääni hyvältä.

Antti
- TT600 ja vapaasti hengittävä tasapainoakseli
DR Markku
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri

Viesti Kirjoittaja DR Markku »

Mulla on ollu tuo Kedon käyrä eikä oo valittamista. Ne hitsipalot kannattaa tosiaanki hioa, mulla ne ainakin kuristi aika reippaasti. Tuo kolmiosanen putki on siinämielessä hyvä että se sallii pienet heitot elikkä pöntön saa asettumaan paremmin ku kiinteillä käyrillä.
gulag

Tänään laitoin tilauksen off-the-roadin XT:n käyristä. Saa nähdä meneekö heittämällä TT:n :?:
gulag

gulag kirjoitti:Tänään laitoin tilauksen off-the-roadin XT:n käyristä. Saa nähdä meneekö heittämällä TT:n :?:
No ei mene heittämällä :evil:

Kuva

Kiinnityslaipat ovat niin tiukalla sovituksella, että eivät pääse liikkumaan juuri mihinkään. Tästä johtuen alkukäyrä ei mene runkoputken "läpi". Ei mahdu myöskään pujottamaan runkoputken ympärille alakautta jos ei irrota koko moottoria.

Pitää varmaan hioa laippojen reunoista ylimääräiset pois. Tämän jälkeen menee varmaan putkia hieman levittämällä paikalleen..
Onko parempia ideoita ennen kuin tartun rälläkkään?

Lisää kuvia:

http://picasaweb.google.com/11514410843 ... 1162625474

Viimeistelyssä pientä sanomista, mutta on ainakin selkeästi alkuperäistä paksumpaa putkea. Seinämävahvuudessakaan ei olla säästelty, joten on aika painava.
RiiMi
Pyörä: Honda cbf 1000f

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

No onpas melko erikoista. Mulle tuli tuolta Otr:lta sama alkukäyrä muiden muassa ja ainakin mun -94 tt-600s Yammuun meni heittämällä. Ainakaan mä en voi,kun kehua tota Otr:n palvelua. Toimitukset olivat nopeita ja luotettavia.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
gulag

hatussa vika kirjoitti:No onpas melko erikoista. Mulle tuli tuolta Otr:lta sama alkukäyrä muiden muassa ja ainakin mun -94 tt-600s Yammuun meni heittämällä. Ainakaan mä en voi,kun kehua tota Otr:n palvelua. Toimitukset olivat nopeita ja luotettavia.
Ei missään siis luvattu, että tämä XT:n käyrä sopii TT:n, mutta uskalsin tilata, koska esim. KEDO kauppaa täsmälleen samaa alkuperäiskäyrää molempiin. Paksummasta putkesta tehty ei välttämättä enää menekkään paikalleen suoraan...

Otr:n palvelusta ei valittamista mitä tulee tilauksen hoitoon. Käyrän yhteensopivuutta koskevaan tiedusteluun eivät tosin vastanneet mitään :lol:

Eiköhän tämä pienellä muokkauksella kiinni saada.
gulag

No meni se kun hieman höyläsi laipoista:

Kuva

Kuva

Ei osu ihan kohdilleen alkuperäisvaimentimen kiinnitystä ajatellen:

Kuva

Ja jää ihmeen kauas koneen kyljestä:

Kuva

Onko muilla samalla lailla? Tämä etäisyyshän ei riipu pyörän mallista mitenkään, koska mylly on sama. Voi tosin olla, että putki ei ole täysin tiiviisti koneen päässä kiinni, koska pinnapultit olivat entiset. Aika lailla kohdillaan kuitenkin.

FZS1000:n kamiinan mallailua :mrgreen:

Kuva
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

Minä laitoin muutama vuosi sitten tuollaisen TT600R:ään, tilasin sen OTR:ltä. Nyt kun katselin noita kuvia, muistin että minun piti hioa alkukäyrän sylinteriin tulevia putkenpäitä. Ne eivät olleet samassa tasossa vaan heittoa oli useita millejä. Kaasut olisivat puhallelleet välistä jos ei korjausta olisi tehnyt. Se muuten todennäköisesti vaikuttaa alkukäyrän lähtökulmaankin. Voi olla sen saman tekovian takia sinulla ei tuo käyrä sovi kunnolla paikalleen.
gulag

Tase kirjoitti: Nyt kun katselin noita kuvia, muistin että minun piti hioa alkukäyrän sylinteriin tulevia putkenpäitä. Ne eivät olleet samassa tasossa vaan heittoa oli useita millejä.
Pääsin taas pitkästä aikaa tallille. Tässä putkessa samaa vikaa! Sylinteriin tulevat putkenpäät ovat n. 2 mm eritasossa. Lisäksi vaimentimelle menevä putki on n. 5 cm liian pitkä :x Ihme puolivalmiste...

Ei tämä loppujen lopuksi kuitenkaan niin kauhean paljon kauempana sylinteristä kulje, kun hieman vertailin alkuperäiseen. Onneksi kaikista muutoksista selviää hiomalla ja sahaamalla. Mutkat ovat sentään suunnilleen kohdallaan.
Vastaa Viestiin